Σε δήλωσή της σήμερα η κα Σία Αναγνωστοπούλου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, κατήγγειλε ότι η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη δεν έλαβε τα δέοντα μέτρα, μετά από τη διαπίστωση τριών κρουσμάτων του covid 19, στη Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ.
Σε δήλωσή της σήμερα η κα Σία Αναγνωστοπούλου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, κατήγγειλε ότι η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Μενδώνη δεν έλαβε τα δέοντα μέτρα, μετά από τη διαπίστωση τριών κρουσμάτων του covid 19, στη Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ.
Σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφων η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού δήλωσε τα εξής: «Η κα Σία Αναγνωστοπούλου μόλις ανακάλυψε τα τρία κρούσματα covid 19, στην Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ άδραξε την ευκαιρία να δηλώσει δι’ αυτών την παρουσία της ως νέα τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ. Το χρονολόγιο των ενεργειών, στις οποίες προέβημεν στο Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και οι ανακοινώσεις της Ομοσπονδίας των εργαζόμενων στο Υπουργείο, την Πέμπτη 10 και την Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, διαψεύδουν απολύτως τα λεγόμενά της. Λάθος θέμα επέλεξε».
Επισυνάπτονται:
Α. Το Χρονολόγιο των ενεργειών
Β. Οι δύο ανακοινώσεις της ΠΟΕ-ΥΠΠΟ.
Α. Χρονολόγιο ενεργειών για την αντιμετώπιση κρουσμάτων covid-19 στο κεντρικό κτήριο του Υπουργείου Πολιτισμού (Μπουμπουλίνας 20-22)
Ι. Τετάρτη 09-09-2020, ημερομηνία διαπίστωσης ύπαρξης του 1ου επιβεβαιωμένου κρούσματος covid-19.
Την 09.09.2020 παρουσιάσθηκε το πρώτο κρούσμα covid-19 στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Αμέσως μετά την ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας, η Υπουργός Πολιτισμού, αφού προέβη στις απαραίτητες συνεννοήσεις με τον Υπουργό Υγείας, τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και τον Πρόεδρο του ΕΟΔΥ, ανέθεσε στον Υπηρεσιακό Γραμματέα τον χειρισμό του θέματος σε άμεση συνεννόηση με τον ΕΟΔΥ:
1. Διασφαλίστηκε, σε συνεργασία με τη γιατρό του Υπουργείου και τους αρμόδιους Γενικούς Διευθυντές, η ομαλή -μη μαζική εκκένωση του κτηρίου της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
2. Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εποπτευόμενων Φορέων, Δημοσιονομικών Αναλύσεων και Χορηγιών τομέα Πολιτισμού της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών έδωσε άμεσα άδεια αναχώρησης στους υπαλλήλους που φέρονταν ως “στενές επαφές”, σύμφωνα και με το οικείο Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.
3. Προγραμματίστηκε και διενεργήθηκε απολύμανση στους χώρους της Κ.Υ. τις απογευματινές ώρες της ίδιας μέρας (09.09.2020).
ΙΙ. Πέμπτη 10-09-2020 ημερομηνία διαπίστωσης της ύπαρξης του 2ου επιβεβαιωμένου κρούσματος Covid-19, κατόπιν οδηγιών του ΕΟΔΥ
1. Παρέμεινε σφραγισμένος ο δεύτερος όροφος στον οποίο διαπιστώθηκε το κρούσμα covid-19.
2. Διενεργήθηκε καταγραφή των περιπτώσεων-υπαλλήλων, που ήρθαν σε “επικοινωνία”, κατά τα προβλεπόμενα από τον ΕΟΔΥ, με τη συγκεκριμένη υπάλληλο, ενημερώθηκαν για τη δυνατότητα πραγματοποίησης εκ μέρους τους του σχετικού τεστ, σε συγκεκριμένο χρόνο στις εγκαταστάσεις του ΕΟΔΥ.
3. Οι 17 υπάλληλοι που φέρονταν ως «επαφές» του 1ου κρούσματος υπεβλήθησαν σε τεστ στα εξουσιοδοτημένα εργαστήρια του ΕΟΔΥ.
4. Ενημερώθηκαν οι υπάλληλοι οι οποίοι φέρονταν να είχαν στενές επαφές να παραμείνουν σε υγειονομική απομόνωση επτά ημερών, σε αναμονή της κατ’ οίκον διενέργειας τεστ από τον ΕΟΔΥ.
5. Αποφασίστηκε να απουσιάσει δικαιολογημένα το σύνολο των υπαλλήλων του 2ου ορόφου της Κ.Υ. την Παρασκευή, 11.09.2020.
6. Αποφασίστηκε η διενέργεια του τεστ covid-19 σε υπαλλήλους του υπουργείου στο κτήριο της Κ.Υ. του Υπουργείου από την κινητή μονάδα του ΕΟΔΥ στις 11-09-2020.
7. Αποφασίσθηκε η διενέργεια επαναληπτικής απολύμανσης το απόγευμα της 11ης -09-2020 στο σύνολο των χώρων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου
ΙΙΙ. Παρασκευή 11-09-2020, κατόπιν οδηγιών του ΕΟΔΥ
1. Παρευρέθηκε στο κτήριο της Κ.Υ. του Υπουργείου κινητή μονάδα του ΕΟΔΥ, η οποία πραγματοποίησε το σχετικό τεστ κατά προτεραιότητα, στους υπαλλήλους που φέρονταν ως “επαφές” των δύο διαπιστωμένων κρουσμάτων και, ακολούθως, στους υπαλλήλους που θεωρήθηκε σκόπιμο να το πραγματοποιήσουν.
2. Λήφθηκαν συνολικά 120 δείγματα υπαλλήλων της Κ.Υ., που αποτελούν το ανώτατο δυνατό όριο, που μπορούσε να εξυπηρετήσει η κινητή μονάδα του ΕΟΔΥ. Σε μία περίπτωση που ο υπάλληλος ήταν εμπύρετος το τεστ έγινε σε εξωτερικό χώρο, σύμφωνα με τα ισχύοντα πρωτόκολλα.
3. Λήφθηκαν ακόμα 2 δείγματα κατ’ οίκον, κατόπιν συνεννόησης της ιατρού του Υπουργείου με τον ΕΟΔΥ, ενώ 17 υπάλληλοι που φέρονταν ως επαφές του 1ου κρούσματος προσήλθαν και έδωσαν σχετικό δείγμα εξέτασης στα εξουσιοδοτημένα εργαστήρια του ΕΟΔΥ.
4. Επαναλήφθηκε η απολύμανση του συνόλου των χώρων του κτιρίου της Κ.Υ.
IV. Δευτέρα 14-09-2020, αναληφθείσες ενέργειες και εντεύθεν μέτρων προστασίας, τα οποία θα εφαρμόζονται εφεξής.
1. Την 14.09.2020 (μετά τη ενημέρωση της ηγεσίας για τα αποτελέσματα των τεστ την Κυριακή 13.09.2020 για ένα ακόμη κρούσμα covid-19) και κατόπιν ενημέρωσης του EOΔY και έγκρισης της Υπουργού ο 2ος όροφος του Υπουργείου παρέμεινε κλειστός.
2. Πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό την Υπουργό, παρουσία του Υπηρεσιακού Γραμματέα, του Προέδρου της ΠΟΕ/ΥΠΠΟ και του Διευθυντή του Ιδιαίτερου Γραφείου της Υπουργού, κατά την οποία αποφασίστηκε οι Προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων του ΥΠΠΟΑ να προβούν στις κάτωθι απαραίτητες ενέργειες, στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας του covid-19:
1.Υποχρεωτική χρήση της μάσκας ατομικής προστασίας καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής των υπαλλήλων στο χώρο εργασίας τους.
2.Τήρηση αναλυτικού ημερολογίου, ανά κτήριο και υπηρεσία, και καταγραφή των στοιχείων των υπαλλήλων που εισέρχονται στις υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, της ώρας άφιξης και αναχώρησης και του αριθμού γραφείου στο οποίο μεταβαίνουν.
3. Έλεγχος της αναγκαιότητας μετάβασης των υπαλλήλων σε άλλο κτήριο/υπηρεσία, κυρίως για την εξυπηρέτηση της μεταφοράς φακέλων/εγγράφων. Ο εν λόγω έλεγχος επιβάλλεται και για τις περιπτώσεις εντός του ιδίου κτηρίου, όπου στεγάζονται οι Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Ειδικότερα θα διερευνάται η δυνατότητα της χρήσης των δυνατοτήτων που παρέχει η τεχνολογία, σχετικά με την επικοινωνία των υπαλλήλων διαφορετικών γραφείων και επικοινωνίας με τους προϊσταμένους, ώστε να περιοριστεί στο ελάχιστο η μετακίνηση και η φυσική παρουσία σε άλλα γραφεία.
4. Επανέλεγχος του χώρου των γραφείων, προκειμένου να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ των θέσεων εργασίας, και εξέταση της δυνατότητας εκ περιτροπής εξ’ αποστάσεως εργασίας, εις τρόπον ώστε να μην επηρεάζεται η ποιότητα/ποσότητα του παρεχόμενου έργου.
5. Ενημέρωση της αρμόδιας Υπηρεσίας της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ στις περιπτώσεις που παρατηρείται έλλειψη αντισηπτικού υγρού.
6.Θερμομέτρηση του συνόλου των εισερχομένων στα κτίρια, όπου στεγάζονται υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ.
Με βάση τα ανωτέρω αποδεικνύεται ότι το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έλαβε και λαμβάνει καθημερινά όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων τηρώντας απαρέγκλιτα τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
naftemporiki.gr