Κοινωνία
Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2020 14:31

Δικαστήρια Πειραιά: Δύο οι εναλλακτικές λύσεις για τη μετεγκατάστασή τους

Tο θέμα της μεταστέγασης των δικαστηρίων Πειραιά εξετάστηκε σε ευρεία συνάντηση την Τετάρτη στο υπουργείο Δικαιοσύνης, παρουσία του αρμόδιου υπουργού, Κωνσταντίνου Τσιάρα, με τη συμμετοχή του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Γιώργου Σταματογιάννη, του δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, των προϊσταμένων όλων των Δικαστηρίων Πειραιά και των αντίστοιχων γραμματειών τους και του προέδρου των Δικαστικών Υπαλλήλων Πειραιά.

Tο θέμα της μεταστέγασης των δικαστηρίων Πειραιά εξετάστηκε σε ευρεία συνάντηση την Τετάρτη στο υπουργείο Δικαιοσύνης, παρουσία του αρμόδιου υπουργού, Κωνσταντίνου Τσιάρα, με τη συμμετοχή του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, Γιώργου Σταματογιάννη, του δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, των προϊσταμένων όλων των Δικαστηρίων Πειραιά και των αντίστοιχων γραμματειών τους και του προέδρου των Δικαστικών Υπαλλήλων Πειραιά.

Στη συνάντηση παρευρίσκονταν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Πάνος Αλεξανδρής, κι ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, έγινε μία προσέγγιση των τριών υφισταμένων προτάσεων Α) Ράλλειος και ανακατασκευασμένη Σκουζέ Β) πρώην Τελωνείο Πειραιά και Γ) πρώην εργοστάσιο Κεράνης (στην είσοδο της πόλης).

Την Πέμπτη συνεδρίασε εκτάκτως το ΔΣ του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, όπου ο πρόεδρος, Γιώργος Σταματογιάννης, ενημέρωσε το σώμα για τις νεώτερες εξελίξεις για τη μετεγκατάσταση των δικαστηρίων Πειραιά, μετά τη συνάντηση στο υπουργείο Δικαιοσύνης.

Ειδικότερα, ανέφερε ότι είναι απόφαση της κυβέρνησης να στεγαστούν όλες ανεξαρτήτως οι δικαστικές υπηρεσίες σε ένα κτήριο χωρητικότητας 25.000-30.000 τμ. Με το δεδομένο αυτό, είναι προφανές ότι για χωρικούς λόγους η λύση της Ραλλείου δεν είναι εφικτή.

Προτείνονται δε από την Πολιτεία, με τα δεδομένα αυτά, δύο εναλλακτικές λύσεις:

- Η μεταστέγαση στο υφιστάμενο κτήριο του πρώην εργοστασίου «Κεράνης» (Γέφυρα Καλαμάκι) στην είσοδο της πόλης με την ταυτόχρονη υπογειοποίηση των γραμμών του τραίνου και ενδιάμεση στάση στη θέση αυτή.

Β. Η κατεδάφιση και εν συνεχεία κατασκευή νεόδμητου κτηρίου στην Ακτή Κονδύλη (πρώην Τελωνείο).

Το Διοικητικό Συμβούλιο, μετά την ενημέρωση αυτή επιφυλάχθηκε να πάρει θέση, όταν θα υπάρξουν από την Πολιτεία συγκεκριμένες προτάσεις για τις προτεινόμενες εναλλακτικές λύσεις με όρους ασφάλειας, υγιεινής, χρόνου και δαπάνης και γενικότερα ενός κτιρίου που θα είναι αντάξιο της αποστολής του.

Στη συνέχεια τα δεδομένα θα τεθούν υπόψη των δικηγόρων Πειραιά σε γενική συνέλευση, που ως κυρίαρχο σώμα θα προκρίνει την προσφορότερη λύση.

Πηγή: ΑΜΠΕ