Πολιτιστικά
Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2020 09:03

Η «Τρικυμία» του Σαίξπηρ στο Φεστιβάλ Πέτρας

Το Θέατρο «Ρόδα» επιστρέφει στο Φεστιβάλ Πέτρας του δήμου Πετρούπολης, έπειτα από 20 χρόνια, με την «Τρικυμία» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή, στις 15 και 16 Σεπτεμβρίου, στις 9 το βράδυ [τέρμα λεωφ. 25ης Μαρτίου & Σουλίου].

Το Θέατρο «Ρόδα» επιστρέφει στο Φεστιβάλ Πέτρας του δήμου Πετρούπολης, έπειτα από 20 χρόνια, με την «Τρικυμία» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή, στις 15 και 16 Σεπτεμβρίου, στις 9 το βράδυ [τέρμα λεωφ. 25ης Μαρτίου & Σουλίου].

Η περιπέτεια λίγων ανθρώπων μάς αποκαλύπτει κόσμους παράξενους με μάγους και ξωτικά, με κωμικοτραγικά στοιχεία όμοια με αυτά που ζούμε σήμερα. Το έργο περιέχει μια θέαση της ανθρώπινης πραγματικότητας διαφορετική από όλα τα υπόλοιπα έργα του διάσημου δραματουργού. Στο κέντρο της στέκει ο άνθρωπος και η προσπάθειά του να αποκατασταθεί η σχέση του με ό,τι συμβαίνει στη ζωή του.

Μετά από επώδυνες ανατροπές που τον ανάγκασαν να μείνει εξόριστος σε ένα νησί, ο δούκας του Μιλάνου, Πρόσπερος, παίρνει απόφαση να αλλάξει την τροχιά της ζωής του προκαλώντας την Τρικυμία. Παλεύει ασταμάτητα με τους δαίμονές του. Η εξουσία με τις ευθύνες και τις δολοπλοκίες που τη συνοδεύουν, τα πάθη των ανθρώπων, το σκηνικό του έρωτα, είναι όλα εκεί ολοζώντανα, όπως και σήμερα.

Η Μαρία Περετζή και η ομάδα «Ρόδα» αναζητούν και εξερευνούν την εσωτερικότητα και την πνευματικότητα της «Τρικυμίας» μέσα από τον χορό και τη μουσική, συνδυάζοντας μια διαλογιστική προσέγγιση με τη δυναμικότητα και την ένταση του Θεάτρου.

Τα μέλη της ομάδας ζωντανεύουν τους χαρακτήρες μέσα από μακρόχρονη προετοιμασία και δημιουργούν μόνοι τους τα κοστούμια, τα σκηνικά και τη μουσική επένδυση. Στην παράσταση θα ακουστούν ζωντανά φλάουτο, πιάνο, κρουστά και φωνητικά από τους Τάκη Πατερέλη, Πία Πιερράκου και Γιώργο Ντούνη, με την επιμέλεια της Μαρίας Περετζή.

Ο Τάκης Πατερέλης μάς είπε για την «Τρικυμία»:

«Πρόκειται για το τελευταίο έργο του μεγάλου δραματουργού, Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Κεντρικός χαρακτήρας είναι ο Πρόσπερος, ο έκπτωτος δούκας του Μιλάνου. Ζει απομονωμένος και εξόριστος σε ένα ερημονήσι, μαζί με την κόρη του, Μιράντα. Μέσω της Μαγικής του τέχνης και με τη βοήθεια πνευμάτων και ξωτικών, δημιουργεί μια μεγάλη Τρικυμία, φέρνοντας σαν ναυαγούς στο νησί, μεταξύ άλλων, τους ανθρώπους που με δόλιο τρόπο του πήραν το Δουκάτο του. Και έτσι, ξεκινάει η περιπέτεια. Με τη Μαγεία του Πρόσπερου αναδεικνύεται η τρέλα, η αγωνία, η θλίψη, ο έρωτας, η δολοπλοκία, ο φθόνος… έως την τελική Κάθαρση, τη συγχώρεση, την αγαλλίαση … τη “Μαγεία της Μεταμόρφωσης”…».

Μιλώντας για την θεατρική ομάδα «Ρόδα» ανέφερε:

«Δημιουργήθηκε το 1991 από την Μαρία Περετζή, η οποία σκηνοθετεί και επιμελείται όλα τα έργα που έχουν παρουσιαστεί. Στόχος είναι η διερεύνηση της θεατρικής εμπειρίας με άξονα το φιλοσοφικό έργο του μεγάλου  Έλληνα φιλόσοφου Γ.Ι. Γκουρτζίεφ, που αφορά τη δυνατότητα εσωτερικής ανάπτυξης του ανθρώπου.  Αυτό είναι και το στοιχείο που προσδίδει στην ερμηνεία των ηθοποιών της «Ρόδα», ένα ιδιαίτερο και διαφορετικό βάθος, σε σχέση με τις συνηθισμένες ερμηνείες».

Η «Τρικυμία»  στο θεατρικό έργο, αλλά και η «Τρικυμία» στην καθημερινότητά μας.

«Μεταξύ άλλων, το φαινόμενο της πρόσφατης πανδημίας έφερε “τα πάνω-κάτω” σε παγκόσμιο επίπεδο. Ανατροπές σε όλα τα επίπεδα.  Όλη αυτή η “αναμπουμπούλα” βέβαια, θα μπορούσε να στρέψει κάποιους από μας, σε μια εκ βαθέων αναθεώρηση των αξιών που έχουμε στην καθημερινή ζωή μας, τον τρόπο που πιστεύουμε ότι ελέγχουμε τις ζωές μας… αγνοώντας παράγοντες οι οποίοι μας υπερβαίνουν... Θεωρώ ότι το μήνυμα των έργων της ‘’Ρόδα’’ και ευρύτερα το φιλοσοφικό έργο του Γκουρτζίεφ είναι “δραματικά”  επίκαιρο, εν μέσω της “Τρικυμίας” που βιώνουμε…», πρόσθεσε ο Τάκης Πατερέλης.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]