Κοινωνία
Τετάρτη, 02 Σεπτεμβρίου 2020 15:05

Στη Θεσσαλονίκη τα 18 πρώτα από τα 230 νέα αστικά λεωφορεία

Για νέα εποχή των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη μίλησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την επίσκεψή του στην πόλη, για την παραλαβή των πρώτων 18 από τα 230 νέα αστικά λεωφορεία με τα οποία ενισχύεται άμεσα ο στόλος του ΟΑΣΘ.

Για νέα εποχή των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη μίλησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την επίσκεψή του στην πόλη, για την παραλαβή των πρώτων 18 από τα 230 νέα αστικά λεωφορεία με τα οποία ενισχύεται άμεσα ο στόλος του ΟΑΣΘ.

Εξ αυτών, τα 14 αποκτήθηκαν με leasing από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τέσσερα παρέλαβε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον δήμο Λειψίας.

Συνολικά με leasing προστίθενται στον στόλο του ΟΑΣΘ 180 λεωφορεία, ενώ ο δήμος Θεσσαλονίκης φέρνει άλλα 50 λεωφορεία. Ήδη, μετά τη συμφωνία με τα ΚΤΕΛ, κυκλοφορούν και επιπλέον 120 νέα οχήματα στην πόλη.

Ο κ. Καραμανλής συναντήθηκε με τις διοικήσεις του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ και της Αττικό Μετρό Α.Ε., παρουσία του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Νίκου Σταθόπουλου, και του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη. Κατά τη συνάντηση συζητήθηκε η υφιστάμενη κατάσταση, αλλά και ο προγραμματισμός των επόμενων μηνών.

Αμέσως μετά, μαζί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, είδαν από κοντά τα 18 πρώτα νέα λεωφορεία της πόλης, ενώ είχαν και την ευκαιρία να παρακολουθήσουν επί τω έργω την κινητή μονάδα επισκευής λεωφορείων.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως «όλοι γνωρίζουμε ότι η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη δεν είναι αυτή που αρμόζει σε μία πόλη που θέλουμε να λέμε ότι είναι η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Όλοι, όμως, γνωρίζουμε ότι εμείς παραλάβαμε μία κατάσταση πολύ δύσκολη, μόλις 212 λεωφορεία. Αμέσως μεταφέραμε συγκοινωνιακό έργο και πήραμε επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα σήμερα να κυκλοφορούν 350 λεωφορεία. Μέχρι το τέλος του χρόνου - και από σήμερα βλέπουμε τα πρώτα λεωφορεία - θα κυκλοφορούν 550 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Όσα, δηλαδή, χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, για να έχει σοβαρές, ασφαλείς και αξιόπιστες συγκοινωνίες.

Δε σταματάμε όμως εκεί. Το μακροπρόθεσμο είναι ο μεγάλος διαγωνισμός που θα γίνει για ανανέωση του στόλου στις δύο μεγάλες πόλεις, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να προσπεράσουμε αυτό το μεγάλο πρόβλημα που είχαμε, ένα πρόβλημα απίστευτης υποεπένδυσης των τελευταίων πέντε ετών».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ανέτρεξε στον Δεκέμβριο του 2019, «όταν δεχθήκαμε μία επιστολή από τον δήμο της Λειψίας ότι υπάρχουν διαθέσιμα κάποια λεωφορεία», στις 25 Μαΐου του 2020, «όταν παρουσία του υπουργού Κώστα Καραμανλή, με τον Γιώργο Σκόδρα, τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, υπογράψαμε το μνημόνιο συνεργασίας.

Και σήμερα, παρουσιάζουμε τον καρπό αυτής της δύσκολης προσπάθειας, με την παρουσία κάποιων λεωφορείων, που θέλω να πιστεύω ότι είναι μία ανάσα για τις μεταφορές, για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Είναι ένας αγώνας δύσκολος, ένας αγώνας καθημερινός, τον οποίον τον δίνουμε από κοινού, ο ΟΑΣΘ, ο δήμος, το υπουργείο, οι εργαζόμενοι σε όλους αυτούς τους φορείς. Να τους ευχαριστήσω για την προσπάθειά τους μέχρι τώρα.

Ο κ. Ζέρβας διαβεβαίωσε ότι «κάθε μέρα θα αγωνιζόμαστε ούτως ώστε το πρόβλημα αυτό να λυθεί, όχι μόνο με αυτές τις - ίσως προσωρινές - λύσεις, αλλά οριστικά, ώστε η Θεσσαλονίκη να έχει μαζικές μεταφορές οι οποίες αρμόζουν σε μία ευρωπαϊκή μητρόπολη».