Η βιογραφία μιας γυναίκας που άφησε το δικό της στίγμα στην επιστήμη και την ιστορία, μοντέρνο κλασικό κοινωνικό δράμα με φόντο τα γαλλικά προάστια των 90’s, ερωτική περιπέτεια, οι τελευταίες ημέρες του πιο ισχυρού μαφιόζου της Αμερικής και αριστουργηματική αντιπολεμική κωμωδία σε επανέκδοση έρχονται στις σκοτεινές αίθουσες αυτήν την εβδομάδα.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Η βιογραφία μιας γυναίκας που άφησε το δικό της στίγμα στην επιστήμη και την ιστορία, μοντέρνο κλασικό κοινωνικό δράμα με φόντο τα γαλλικά προάστια των 90’s, ιταλική κωμωδία οικογενειακών αναταράξεων και συγκινήσεων, ιρανικό αστυνομικό δράμα, ερωτική περιπέτεια, οι τελευταίες ημέρες του πιο ισχυρού μαφιόζου της Αμερικής και αριστουργηματική αντιπολεμική κωμωδία σε επανέκδοση έρχονται στις σκοτεινές αίθουσες αυτήν την εβδομάδα.
«Μαντάμ Κιουρί: Η Γυναίκα που Άλλαξε τον Κόσμο»
H Μαρζάν Σατραπί, μεταφέρει στο σινεμά τη ζωή μιας γυναίκας που άφησε το δικό της στίγμα στην επιστήμη και την ιστορία. Η υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός Ρόζαμουντ Πάικ υποδύεται την επιστήμονα που βραβεύτηκε δύο φορές με το Νόμπελ, σε όλες τις σημαντικές στιγμές της ζωής της, από τη στιγμή που γνωρίζει τον συνεργάτη και μετέπειτα σύζυγό της Πιέρ (Σαμ Ράιλι), μέχρι τα πρώτα επιτυχημένα πειράματα και τις ανακαλύψεις που άλλαξαν την ιστορία του 20ού αιώνα.
«Το Μίσος»
Στο μοντέρνο, κλασικό, κοινωνικό δράμα του Ματιέ Κασοβίτς, με φόντο τα γαλλικά προάστια των 90’s, τρεις νεαροί μετανάστες θα προσπαθήσουν να πάρουν εκδίκηση για τον φίλο τους που έπεσε θύμα αστυνομικής βίας. Πρώτη, συγκλονιστική γνωριμία με τη βρώμικη και σκληρή παρέα του Κασοβίτς και του Βενσάν Κασέλ, μια ταινία που σημάδεψε το ευρωπαϊκό σινεμά της δεκαετίας του ’90.
«Κάνε Παιδιά να Δεις Καλό»
Στην ιταλική κωμωδία οικογενειακών αναταράξεων και συγκινήσεων του Τζουζέπε Μπονίτο, ένα ερωτευμένο παντρεμένο ζευγάρι αποκτά δεύτερο παιδί και μαζί αυξάνονται ραγδαία η κούραση και οι υποχρεώσεις, ενώ ραγδαία στερεύει και η υπομονή τους. Εγωιστές παππούδες και γιαγιάδες, φίλοι στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού και απίθανες μπέιμπι σίτερ μετατρέπουν την καθημερινότητα του ζευγαριού σε κόλαση.
«6.5 Εκτός Ελέγχου»
Στο ιρανικό αστυνομικό δράμα του Σαΐντ Ρουσταΐ, η φυλάκιση ενός μεγαλέμπορου ναρκωτικών από έναν αποφασιστικό ντετέκτιβ πυροδοτεί μια ανεξέλεγκτη διαμάχη, η οποία ξεφεύγει και βάζει φωτιά στους δρόμους μιας χώρας 80 εκατομμυρίων, εκ των οποίων τα 6.5 εκατομμύρια είναι χρήστες ναρκωτικών, όπου η κατοχή ουσιών τιμωρείται με θανατική ποινή. Η ταινία είναι μια καταιγιστική αστυνομική ταινία δράσης αντάξια του Χόλυγουντ, η οποία μας προσφέρει παράλληλα μια ξεκάθαρη ματιά στη λειτουργία των συστημάτων εξουσίας της Τεχεράνης, καθώς και όλους τους τρόπους με τους οποίους τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν.
«Παιχνίδια Φωτιάς»
Στην ερωτική περιπέτεια της Μαρί Μονζ, που διαδραματίζεται στα στέκια του νυχτερινού Παρισιού και φέρνει κάτι από την ατμόσφαιρα των κλασικών Χολιγουντιανών ταινιών του ’70, μια νεαρή γυναίκα ερωτεύεται παθιασμένα έναν εθισμένο στον τζόγο άνδρα και αποφασίζει να ανατρέψει τα πάντα στη ζωή της, προκειμένου να κερδίσει στο παιχνίδι του έρωτα. Η δική τους ιστορία αγάπης ξεκινά σαν ένα απλό στοίχημα, για να μετατραπεί σε αχόρταγο πάθος.
«Καπόνε»
Ο σκηνοθέτης Τζος Τρανκ («Fantastic Four» και «Χρονικό»), αποφασίζει να ρίξει φως στην τελευταία και λιγότερο γνωστή δεκαετία της ζωής του πιο ισχυρού μαφιόζου της Αμερικής Αλφόνς Καπόνε (ευρύτερα γνωστού ως Αλ Καπόνε), ο οποίος πέθανε σε ηλικία μόλις 48 ετών. Ο Τομ Χάρντι, σε έναν ρόλο-πρόκληση, υποδύεται τον Αλ Καπόνε, σε μια ταινία που αφηγείται τις τελευταίες ημέρες του διαβόητου εγκληματία.
«Να Ζει Κανείς ή να Μη Ζει;»
Η αριστουργηματική, αξεπέραστη κωμωδία του Έρνστ Λιούμπιτς, η οποία θα προβληθεί σε επανέκδοση με νέες ψηφιακές κόπιες, μας μεταφέρει στη Βαρσοβία των παραμονών της γερμανικής εισβολής τον Αύγουστο του 1939, όπου ένα ζευγάρι ηθοποιών κάνει πρόβες για το ανέβασμα μιας αντιπολεμικής σάτιρας με τίτλο «Γκεστάπο». Οι τοπικές αρχές, όμως, απαγορεύουν τελευταία στιγμή την παράσταση, με τον φόβο μήπως προσβάλουν τον Xίτλερ. Ως εναλλακτική, ο θίασος ανεβάζει τελικά τον «Άμλετ» του Σαίξπηρ, παράσταση που επίσης διακόπτεται αλλά από τον πόλεμο. Τότε, οι πρωταγωνιστές βρίσκονται μπλεγμένοι σε μια κατασκοπική αποστολή, με στόχο την αποτροπή μιας προδοσίας.