Auto
Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2020 12:00

Volkswagen ID.3: Πρωτοποριακή είσοδος στα ηλεκτρικά

H νέα εποχή της οργανωμένης ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, με κινητροδότηση και πλαίσιο προοπτικής, αποτελεί πρόκληση για τις εταιρίες που επιχειρούν να «κτίσουν» θέσεις στην αγορά με ενδιαφέρουσες προτάσεις, που αφορούν είτε επιπλέον ηλεκτροκίνητες εκδόσεις στις ήδη υπάρχουσες γνωστών μοντέλων με μακρά ιστορία ως συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είτε εντελώς καινούργια, αυτοτελή που φτιάχτηκαν «από λευκό χαρτί» ως αμιγώς ηλεκτρικά και μόνον. Η Volkswagen «παίζει» και στα δύο πεδία δράσης, συμμετέχοντας ποικιλοτρόπως στη λίστα των επιλέξιμων προς επιδότηση αυτοκινήτων. Η ηχηρή είσοδός της στον κατά τα άλλα …ήσυχο κόσμο της ηλεκτροκίνησης, γίνεται με το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό καινοτόμου και πρωτοποριακό ID.3. Το πρώτο από τη σειρά μοντέλων της Volkswagen που βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB), έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και το οποίο αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει με την εικόνα και δυναμικά χαρακτηριστικά του.

H νέα εποχή της οργανωμένης ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, με κινητροδότηση και πλαίσιο προοπτικής, αποτελεί πρόκληση για τις εταιρίες που επιχειρούν να «κτίσουν» θέσεις στην αγορά με ενδιαφέρουσες προτάσεις, που αφορούν είτε επιπλέον ηλεκτροκίνητες εκδόσεις στις ήδη υπάρχουσες γνωστών μοντέλων με μακρά ιστορία ως συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είτε εντελώς καινούργια, αυτοτελή που φτιάχτηκαν «από λευκό χαρτί» ως αμιγώς ηλεκτρικά και μόνον. Η Volkswagen «παίζει» και στα δύο πεδία δράσης, συμμετέχοντας ποικιλοτρόπως στη λίστα των επιλέξιμων προς επιδότηση αυτοκινήτων. Η ηχηρή είσοδός της στον κατά τα άλλα …ήσυχο κόσμο της ηλεκτροκίνησης, γίνεται με το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό καινοτόμου και πρωτοποριακό ID.3. Το πρώτο από τη σειρά μοντέλων της Volkswagen που βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB), έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και το οποίο αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει με την εικόνα και δυναμικά χαρακτηριστικά του.

Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι συγκρίσιμες με του Golf ενώ ο κύκλος στροφής μόλις 10,2 μέτρα, αντίστοιχος του up!. Χωρίς κεντρικό τούνελ και με εσωτερικό σχεδιασμό Open Space (φιλοσοφία Ανοιχτού Χώρου), το ID.3 προσφέρει εντυπωσιακούς χώρους και δημιουργεί νέο σημείο αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, με μία αίσθηση ευρυχωρίας αντίστοιχη μοντέλων ανώτερων κατηγοριών.  Το ID.3 διατίθεται  σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας. Η βασική έκδοση διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 45 kWh και προσφέρει αυτονομία 330 χιλιομέτρων κατά WLTP. Ο ηλεκτροκινητήρας – σε όλες τις περιπτώσεις εγκατεστημένος στον πίσω άξονα – παράγει ισχύ 93 ή 110 kW (126 ή 150 ίππους, αντίστοιχα).  Η μεσαία μπαταρία διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 58 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα κατά WLTP. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ισχύ 107 ή 150 kW (146 ή 204 ίππους). Η μεγαλύτερη μπαταρία διαθέτει ωφέλιμη ενέργεια 77 kWh και η αυτονομία φτάνει έως τα 550 χιλιόμετρα κατά WLTP, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει ισχύ 150 kW (204 ίππους).

Και στη χώρα μας, το ID.3 ξεκινά την εμπορική του καριέρα με το λανσάρισμα μίας ειδικής έκδοσης με πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, με την ονομασία ID.3 1ST Edition, που δημιούργησε η Volkswagen ειδικά για να σηματοδοτήσει το λανσάρισμα ενός τόσο σημαντικού μοντέλου για την αυτοκίνηση. Το ID.3 1ST Edition βασίζεται στη μπαταρία με χωρητικότητα 58kWh και την αναβάθμιση απόδοσης που χαρίζει στο μοντέλο επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 7,3΄΄. Ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 150 kW (204 ίππους), με τη ροπή να έχει τη μέγιστη, εντυπωσιακή τιμή των 310 Nm από μηδενικές στροφές (χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) ενώ η αυτονομία φτάνει τα 420 χιλιόμετρα (κατά WLTP). Το ID.3 1ST Edition διαθέτει αποκλειστικές λεπτομέρειες στη σχεδίαση του, ειδικά για το λανσάρισμα του μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα, το λογότυπο 1ST κάνει την εμφάνισή του τόσο στη βάση του δερμάτινου πολυλειτουργικού τιμονιού όσο και στο πλαϊνό μέρος των φτερών. Επιπρόσθετα, τα πεντάλ γκαζιού και φρένου έχουν διακοσμητικά ένθετα αλουμινίου και σχεδίαση “Play & Pause” (με τα χαρακτηριστικά σύμβολα). Τέλος, η πίσω κολώνα C, φέρει διακοσμητικές επενδύσεις Silver Glossy. Είναι διαθέσιμο, ειδικότερα, σε 3 διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, τις ID.3 1ST, ID.3 1ST  Plus και ID.3 1ST  Max, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα εξωτερικά χρώματα, τα γκρι Moonstone και Manganese, το λευκό Glacier και το χαρακτηριστικό, πανέμορφο τυρκουάζ Makena.

Η Kosmocar-Volkswagen ανακοίνωσε τις προτεινόμενες τιμές λιανικής της ειδικής έκδοσης ID.3 1ST Edition, για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, οι οποίες ξεκινούν από 39.600 €. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην τιμή αυτή δεν έχει συνυπολογιστεί το ποσό επιδότησης που προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο περί ηλεκτροκίνησης (πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά») και το οποίο στην περίπτωση της συγκεκριμένης έκδοσης ποικίλλει από 4.790 έως 5.999 € (οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται για τη διαμόρφωση των τελικών τιμών αγοράς από τα σημεία πώλησης και να δίνουν προκαταβολές για τις παραγγελίες τους). Aξίζει να σημειωθεί ότι η Kosmocar-Volkswagen προσφέρει μαζί με το αυτοκίνητο, χωρίς καμία επιβάρυνση και με δωρεάν εγκατάσταση, έναν οικιακό φορτιστή (Wallbox)  με ισχύ 11 kW, με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυο Lan & Wi-Fi για Over the Air απομακρυσμένο έλεγχο μέσω ειδικής εφαρμογής (app) και αναβαθμίσεις λογισμικού, για όλες τις παραγγελίες μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου 2020.