Σε τροχιά εκσυγχρονισμού έχει μπει ο Λιμένας της Ελευσίνας, το μεγαλύτερο εμπορικό δημόσιο λιμάνι της Αττικής σήμερα, που αναλαμβάνει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εμπορευματικές μεταφορές, κυρίως των χύδην φορτίων, μετά την έναρξη των έργωντης εμβληματικής επένδυσης στο Ελληνικό.
Σε τροχιά εκσυγχρονισμού έχει μπει ο Λιμένας της Ελευσίνας, το μεγαλύτερο εμπορικό δημόσιο λιμάνι της Αττικής σήμερα, που αναλαμβάνει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εμπορευματικές μεταφορές, κυρίως των χύδην φορτίων, μετά την έναρξη των έργωντης εμβληματικής επένδυσης στο Ελληνικό.
Παράλληλα, η ακτογραμμή της Δυτικής Αττικής μπαίνει δυναμικά στον Τουριστικό Χάρτη βάσει των αναπτυξιακών σχεδιασμών που δρομολογεί ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) Α.Ε.για την ανάδειξη και αξιοποίηση της θαλάσσιας ζώνης και του παραλιακού μετώπου, αρμοδιότητάς του.
Πίσω από τα παραπάνω projects βρίσκεται ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. Απόστολος Καμαρινάκης, Υποναύαρχος ΛΣ (εα) - Πολιτικός Μηχανικός, ο οποίος ανέλαβε το «τιμόνι» του ΟΛΕ Α.Ε. τον περασμένο Οκτώβριο. Πρόκειται για έναν άνθρωπο της θάλασσας που γνωρίζει από λιμάνια, έχει υπηρετήσει σε θέσεις-κλειδιά, καθώς έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Διευθυντής της Διεύθυνσης Λιμενικής Πολιτικής και Εκτελεστικός Διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Ανάπτυξης Λιμένων. Οι άνθρωποι στον χώρο της Ναυτιλίας τον γνωρίζουν καλά. Όπως γνωρίζουν ότι βασική αρχή του κ. Καμαρινάκη είναι πως « τα λιμάν ια πρέπ ει να είνα ι τόπ οι ερ γασίας κα ι ε υτυχία ς ».
Στο γραφείο του κ. Καμαρινάκη στην Ελευσίνα δεσπόζει ο χάρτης της περιοχής, που εντάσσεται στην αρμοδιότητα του ΟΛΕ Α.Ε. Ο ίδιος χαράζει ρότα μελετώντας ολόκληρη την περιοχή εν συνόλω και σε ενιαία βάση - και όχι αποσπασματικά και ξεχωριστά κάθε σημείο, όπως τουλάχιστον συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
Στην ειδική έκδοση της «Ν» με τίτλο ''Με ασφαλή «ρότα»'' αποκαλύπτεται το businness plan του ΟΛΕ Α.Ε. για την «επόμενη μέρα» στον Λιμένα της Ελευσίνας και οι στοχευμένοι σχεδιασμοί για την ανάπτυξη μιας δύσκολης περιοχής όπως αυτή της Δυτικής Αττικής.
Συνδυασμένες εμπορευματικές μεταφορές
Ως Πολιτικός Μηχανικός εξειδικευμένος στην κατασκευή, διοίκηση και ανάπτυξη λιμένων, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΕ Α.Ε. Απόστολος Καμαρινάκης διαβλέπει τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός εμπορικού λιμένα όπως αυτός της Ελευσίνας, ο οποίος διακρίνεται για τη στρατηγική του θέση και τις προοπτικές αξιοποίησής του στον τομέα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, λόγω της γειτνίασής του με τουςβασικούς οδικούς άξονες και το σιδηροδρομικό δίκτυο, σε συνδυασμό με τη δυναμική παρουσία σημαντικού αριθμού επιχειρήσεων στην περιοχή.
Η ιδιαιτερότητα του Λιμένος Ελευσίνας έγκειται στο γεγονός ότι διαθέτει τις προοπτικές να παίξει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στη σκακιέρα των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών (λιμάνι - οδικό δίκτυο - τρένο) της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους εμπορικούς λιμένες της Μεσογείου, ειδικά για το χύδην φορτίο.
Η Ελευσίνα είναι το επίνειο του Θριάσιου Πεδίου -του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της Ελλάδας- και κατέχει κομβική γεωγραφική θέση. Βρίσκεται πολύ κοντά στην πρωτεύουσα και πλάι στο κεντρικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Αττικής.
Σήμερα ο ΟΛΕ Α.Ε. έχει ως βασική κατεύθυνση την ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και την παράλληλη πολλαπλασιαστική αύξηση των εσόδων και τη δημιουργία ενός ισχυρού και βιώσιμου οικονομικού φορέα. Το έχει πετύχει και συνεχίζει δυναμικά. Με αφορμή τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, οι υπηρεσίες του ΟΛΕ Α.Ε. βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα για άμεση εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών που θα προκύψουν στη διακίνηση χύδην φορτίων. Επιπλέον, η Ελευσίνα αποτελεί για τον ΟΛΕ Α.Ε. μεγάλη επένδυση στο συνδυασμό της Ανάπτυξης και της Προστασίας του Περιβάλλοντος ώστε να αναδειχθεί με διεθνή πιστοποίηση, σε Πράσινο Λιμάνι.
Η θάλασσα της Ελευσίνας στον τουριστικό χάρτη
Βασική προτεραιότητα του ΟΛΕ Α.Ε. είναι η απομάκρυνση των ναυαγίων που υποβαθμίζουν την περιοχή ώστε να σταματήσει ο κόλπος της Ελευσίνας να είναι χώρος ναυαγίων, ρύπανσης και βιομηχανικής εγκατάλειψης. Άλλωστε, η απομάκρυνση των ναυαγίων είναι επιβεβλημένη για την εξασφάλιση της ακώλυτης ναυσιπλοΐας, της εύρυθμης λειτουργίας του Λιμένα και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Ήδη μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έχει απομακρυνθεί οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας το Ρ/Κ-Εφοδιαστικό ΚΛΑΙΡΗ Τ (Ν.Π. 8983) που είχε χαρακτηριστεί επικίνδυνο-επιβλαβές πλοίο. Σημειώνεται ότι από το 2009 είχε να απομακρυνθεί οριστικά κάποιο επικίνδυνο- επιβλαβές πλοίο ή ναυάγιο από τον κόλπο της Ελευσίνας. Σύντομα πρόκειται να απομακρυνθούν οριστικά δύο ακόμη χαρακτηρισμένα ως ναυάγια πλοία, ενώ έχει προκηρυχθεί ανοικτός μειοδοτικός διαγωνισμός για την εκποίηση και απομάκρυνση άλλων τεσσάρων επικίνδυνων-επιβλαβών πλοίων.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σήμερα ο ΟΛΕ Α.Ε. προχωρά ένα βήμα παραπέρα και επεξεργάζεται επενδυτικό project, που θα δώσει νέα πνοή στην Ελευσίνα, και αφορά την τουριστική αξιοποίηση των ναυαγίων, τα οποία θα παραμείνουν στη θαλάσσια ζώνη και δεν εμποδίζουν τη ναυσιπλοΐα. Κουφάρια πλοίων, που κάποτε έγραψαν ιστορία στους θαλάσσιους δρόμους στις δόξες τους και σήμερα «στιγματίζουν» τον κόλπο της Ελευσίνας, πρόκειται να αναδειχθούν σε σπουδαία αξιοθέατα και να αποτελέσουν τη βασική υποδομή για τη δημιουργία καταδυτικού κέντρου. Ο καταδυτικός τουρισμός είναι ένας νέος πολλά υποσχόμενος τομέας στην τουριστική βιομηχανία της χώρας, ο οποίος κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Στο business plan του ΟΛΕ Α.Ε. είναι και η ανάπτυξη δικτύου μαρινώνσε όλη την ευρύτερη περιοχή του παραλιακού μετώπου, το οποίο εκτείνεται από το Σκαραμαγκά μέχρι την Κινέτα.
Η εκτεταμένη ακτογραμμή της Δυτικής Αττικής, αν και προσφέρεται, στερείται σήμερα τουριστικής υποδομής ώστε να αναπτυχθούν πυρήνες σκαφώναναψυχής προκειμένου να προωθηθούν εναλλακτικές μορφές τουριστικής ανάπτυξης, όπως το yachting.
Ταυτόχρονα μεγάλη έκταση της Χερσαίας Ζώνη Λιμένα Ελευσίνας, η οποία δεν χρησιμοποιείται πλέον για λιμενικές εργασίες, έχει ήδη παραχωρηθεί στους Δήμους Ελευσίνας, Ασπροπύργου και Μεγαρέων, με σχετική απόφαση του ΔΣ του ΟΛΕ Α.Ε. και με τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο ανήκει κατά 100% ο Λιμένας. Οι χώροι αυτοί παραδίδονται στην τοπική κοινωνία προς αξιοποίηση και για τη φιλοξενία των εκδηλώσεων που πρόκειται να διοργανωθούν στην Ελευσίνα στο πλαίσιο των εορτασμών της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2021.