Κοινωνία
Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020 21:30

Εγκαινιάστηκε η νέα διπλή γραμμή του ΟΣΕ Κιάτο - Αίγιο

Έργο πνοής για τη Δυτική Πελοπόννησο χαρακτήρισε την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της νέας διπλής γραμμής, που πλέον θα συνδέει την Αθήνα με το Αίγιο σε λιγότερο από 2 ώρες και 20 λεπτά, και κόστος μικρότερο των 20 ευρώ.

Χρειάστηκε να περάσουν 14 χρόνια  με προβλήματα, καθυστερήσεις, αλλαγές στις συμβάσεις και τις ανάδοχες εταιρείες κατασκευή του έργου, ακυρώσεις και αναβολές προκειμένου οι κάτοικοι του Αιγίου και  Κιάτου να δουν τις αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ να συνδέουν τις πόλεις τους.

«Κάλλιο αργά παρά ποτέ» λέει μια παλιά παροιμία... Πράγματι την Τρίτη το πολύπαθο όσο και αναζοωγόνο για τις τοπικές κοινωνίες της Δυτικής Πελοποννήσου έργο της κατασκευής της διπλής σιδηρογραμμικής γραμμής Κιάτο  - Αίγιο, συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων, είναι πλέον πραγματικότητα.

Την Τρίτη, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της νέας γραμμης του ΟΣΕ που θα εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες κατοίκους της περιοχής, αλλά και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις από και προς την Αθήνα.

Για «ένα έργο - σταθμό» έκανε λόγο ο κ. Καραμανλής.

«Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο που είχε πάρει επικίνδυνη τροπή, τελικά ολοκληρώθηκε αισίως. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο της δημοσιονομικής διόρθωσης και να διασφαλίσουμε για τη χώρα μας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και την λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το έργο αυτό, είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρις στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταλήγοντας ως εξής : «Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα». 

Tρεις νέοι σταθμοί και έξι στάσεις

Το έργο Κιάτο - Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων

Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Έχει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, καθώς και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους.

Αίγιο - Αθήνα σε 2 ώρες και 20 λεπτά, με λιγότερο από 20 ευρώ

Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι ο επιβάτης που μπαίνει στον Προαστιακό στο Αίγιο, βρίσκεται σε 2 ώρες και 20 λεπτά στην Αθήνα. Και όχι μόνο: Μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και σε σύντομο χρόνο να φθάσει, είτε στο αεροδρόμιο, είτε στο λιμάνι του Πειραιά.

«Έτσι λοιπόν, δεν συνδέεται απλώς η Αχαΐα με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας. Συνδέεται η Αχαΐα με την Αθήνα, το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το λιμάνι του Πειραιά. Και μάλιστα, το ταξίδι αυτό με το τρένο γίνεται σύντομα, άνετα, οικονομικά και με ασφάλεια», τόνισε ο Υφυπουργός Μεταφορών.

«Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά και εισιτήριο που στοιχίζει λιγότερο από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου μπορεί να φθάσει από εδώ, τη Ροδοδάφνη, στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και στο πρώτο λιμάνι της χώρας» πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι επιπλέον, φθάνοντας ο επιβάτης στην Αθήνα, έχει άμεση πρόσβαση στα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας και μπορεί να πάει μέσα σε λίγα λεπτά σε όποια περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί.

«Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ. Επίσης, δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο», υπογράμμισε επίσης ο κ. Κεφαλογιάννης, τονίζοντας: «Με την επέκταση της γραμμής υψηλών ταχυτήτων του Προαστιακού στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, η Βόρεια Πελοπόννησος αποκτά μια σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση».

«Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζει κάθε Έλληνας φορολογούμενος, ότι με την προσπάθεια που έγινε τον τελευταίο χρόνο, η πατρίδα μας απέφυγε τον κίνδυνο της απώλειας συγχρηματοδοτούμενων κονδυλίων, της τάξης των 240 εκατομμυρίων ευρώ», πρόσθεσε ο Υφυπουργός.

Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ και την εταιρεία Μυτιληναίος. Οι προσκεκλημένοι έφτασαν αρχικά στο σταθμό Ξυλοκάστρου, όπου και επιβιβάστηκαν σε συρμό για να μεταβούν στο σταθμό του Αιγίου.

naftemporiki.gr