Συναντήσεις με φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, προκειμένου να καταγράψουν απόψεις και προτάσεις αναφορικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο της ιδιωτικής Εκπαίδευσης είχε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενόψει της επικείμενης νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα τεθεί προς διαβούλευση τις προσεχείς ημέρες.
Συναντήσεις με φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας, προκειμένου να καταγράψουν απόψεις και προτάσεις αναφορικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο της ιδιωτικής Εκπαίδευσης είχε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενόψει της επικείμενης νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα τεθεί προς διαβούλευση τις προσεχείς ημέρες.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής μεταρρύθμισης για ένα πιο αυτόνομο, σύγχρονο και καινοτόμο σχολείο κι αποτελεί συνέχεια του νομοθετικού πλαισίου για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, που ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα.
Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσκάλεσε στο διάλογο εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων, του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, του Συλλόγου Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος και του Πανελληνίου Συλλόγου Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών.
Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν οι βασικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου, που στοχεύει στην αντιμετώπιση υφιστάμενων παθογενειών και αγκυλώσεων και στην ευελιξία και την αυτονομία στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Το υπουργείο επισημαίνει πως ανάμεσα στις παθογένειες και τις αγκυλώσεις του ισχύοντος καθεστώτος συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με τη διασφάλιση πάντοτε της απαρέγκλιτης τήρησης της εργατικής νομοθεσίας, ο περιορισμός της χρήσης εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων.
Στόχος είναι να εξορθολογιστούν οι διαδικασίες, να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων μερών, να διασφαλιστεί ένα σύγχρονο πλαίσιο για την ποιοτικότερη δυνατή εκπαίδευση για τους μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε η πρόθεση του υπουργείου συνολικά για μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές αναφορικά:
- Με το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος)
- Με πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
- Με πρόσθετες δυνατότητες για αμειβόμενη απασχόληση εκπαιδευτικών
- Με την επιλογή και τον ορισμό διευθυντών και υποδιευθυντών
- Με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας
- Με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας.
Η ηγεσία του υπουργείου δηλώνει πως άκουσε τις απόψεις όλων των φορέων, κατέγραψε τις προτάσεις τους και συζήτησε λύσεις για την ουσιαστική βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Σημειώνει, πάντως, πως «είναι λυπηρό ότι στον γόνιμο αυτό διάλογο μόνο ένας φορέας επέλεξε επί της ουσίας να μην συμμετάσχει: η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας. Με τον τρόπο αυτόν στέρησε από τους εκπαιδευτικούς που εκπροσωπεί τη δυνατότητα να καταθέσουν απόψεις και προτάσεις, να συνεισφέρουν στη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών. Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ αποχώρησαν από το τραπέζι των συνομιλιών, αμέσως μόλις έφτασαν στο υπουργείο. Δεν θέλησαν καν να ακούσουν τις θέσεις της ηγεσίας, να συζητήσουν από κοινού για τον ύψιστο στόχο, τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή. Η πόρτα του υπουργείου, όμως, είναι πάντοτε ανοιχτή».
Μετά το πέρας των συναντήσεων, η κ. Κεραμέως δήλωσε πως οι διαβουλεύσεις αυτές με τους εμπλεκόμενους φορείς για το επερχόμενο σχέδιο νόμου της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης είχαν ως στόχο οι μαθητές να είναι αποδέκτες ποιοτικότερης εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί να λειτουργούν σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και δημιουργίας, τα σχολεία να μπορούν να δρουν με περισσότερα εργαλεία και αυτονομία, με σκοπό τη διασφάλιση της ποιότητας. «Μειώνουμε τον κρατικό παρεμβατισμό και ενισχύουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία, διευρύνουμε την ουσιαστική αυτονομία της σχολικής μονάδας, το δικαίωμα της γονεϊκής επιλογής, την ευελιξία όσον αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού προσωπικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου.
Ξεκινήσαμε με την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την εισαγωγή της αξιολόγησης, τη θεσμοθέτηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, τις αλλαγές στην κατεύθυνση ενός σχολείου της εγρήγορσης. Προχωράμε με την απόδοση βαθμών ευελιξίας και αυτονομίας και στο ιδιωτικό σχολείο. Χτίζουμε βήμα-βήμα ένα σχολείο που στοχεύει στην ποιοτικότερη και σφαιρικότερη καλλιέργεια των μαθητών» τόνισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.