Το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι ανοίγει και πάλι τις πόρτες του για τους επισκέπτες τη Δευτέρα, αλλά με περιορισμούς, εξαιτίας του κορωνοϊού, και με τμήματά του να παραμένουν κλειστά για το κοινό.
Το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι ανοίγει και πάλι τις πόρτες του για τους επισκέπτες τη Δευτέρα, αλλά με περιορισμούς, εξαιτίας του κορωνοϊού, και με τμήματά του να παραμένουν κλειστά για το κοινό.
Το Μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως, όπου μεταξύ άλλων φιλοξενείται και η «Μόνα Λίζα», παρέμεινε κλειστό από τις 13 Μαρτίου, γεγονός που οδήγησε σε «απώλειες εσόδων που ξεπερνούν τα 40 εκατομμύρια ευρώ», όπως δήλωσε ο διευθυντής του, Ζαν-Λικ Μαρτίνεζ.
Ανάμεσα στους περισσότερους από δέκα εκατομμύρια επισκέπτες του, το 2018, σχεδόν τα 3/4 ήταν τουρίστες. «Χάσαμε το 80% του κοινού μας. Το 75% των επισκεπτών μας ήταν ξένοι» δήλωσε ο Μαρτίνεζ.
«Στην καλύτερη περίπτωση θα δούμε το 20% με 30% του αριθμού των επισκεπτών μας σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι – αναμένουμε από 4.000 έως 10.000 επισκέπτες καθημερινά το μέγιστο, αυτό το καλοκαίρι» πρόσθεσε.
Οι επισκέπτες θα είναι υποχρεωμένοι να φορούν μάσκες, δε θα λειτουργούν το κυλικείο και το βεστιάριο και το κοινό θα πρέπει να ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδρομή μέσα στους χώρους του Μουσείου.
Μπροστά στη «Μόνα Λίζα», όπου συνήθως συγκεντρώνονται οι επισκέπτες για να βγάλουν σέλφι, έχουν τοποθετηθεί σημάνσεις στο δάπεδο, για να διασφαλιστεί ότι θα τηρούνται οι κανόνες κοινωνικής απόστασης.
Η Γαλλία συμμετέχει με 100 εκατ. ευρώ στον ετήσιο προϋπολογισμό του Λούβρου, που ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ, και το Μουσείο συμπληρώνει το υπόλοιπο ποσό, σύμφωνα με ειδικούς. Το 70% των δημόσιων χώρων του (45.000 τ.μ.) θα ανοίξει για το κοινό.
Έπειτα από την επιτυχία της έκθεσης που φιλοξένησε για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του Λεονάρντο ντα Βίντσι, η οποία ολοκληρώθηκε νωρίτερα φέτος, το Λούβρο ανακοίνωσε ότι οι δύο προγραμματισμένες εκθέσεις που ματαιώθηκαν λόγω της πανδημίας θα πραγματοποιηθούν το φθινόπωρο.
Το Μουσείο είχε εικονική παρουσία κατά τη διάρκεια της καραντίνας, και όπως ανακοίνωσε είναι το Μουσείο με τους περισσότερους ακολούθους στο Instagram -πάνω από 4 εκατομμύρια.
Ο Μαρτίνεζ σχεδιάζει την ανακαίνισή του ενόψει του 2024, όταν το Παρίσι θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες.