O κανόνας επιτάσσει τη χρήση μάσκας σε χώρους με αρκετό κόσμο και κλειστά μέρη, αλλά οι Ιάπωνες πήγαν ένα βήμα παραπέρα.Μία ιαπωνική startup με το όνομα Donut Robotics δημιούργησε μία πλαστική μάσκα, η οποία μπορεί να συνδεθεί με ένα smartphone ή ένα tablet μέσω Bluetooth.
O κανόνας επιτάσσει τη χρήση μάσκας σε χώρους με αρκετό κόσμο και κλειστά μέρη, αλλά οι Ιάπωνες πήγαν ένα βήμα παραπέρα.
Μία ιαπωνική startup με το όνομα Donut Robotics δημιούργησε μία πλαστική μάσκα, η οποία μπορεί να συνδεθεί με ένα smartphone ή ένα tablet μέσω Bluetooth. Μερικές από τις λειτουργίες που επιτρέπει η συνοδευτική εφαρμογή της μάσκας είναι η μετατροπή της ομιλίας σε κείμενο, η δυνατότητα χρήσης της μάσκας ως handsfree για την πραγματοποίηση κλήσεων, καθώς και η ενίσχυση της έντασης της φωνής του ανθρώπου που φορά τη μάσκα, ένα φαινόμενο που εμφανίζεται συχνά και προκαλεί προβλήματα επικοινωνίας στην εποχή του κορωνοϊού.
H ιαπωνική εταιρεία έχει εργαστεί αρκετά χρόνια στην εξέλιξη ρομπότ και έχει χρησιμοποιήσει ένα μεγάλο μέρος της τεχνογνωσίας της προκειμένου να προικίσει την μάσκα της με τις απαιτούμενες τεχνολογικές δυνατότητες. Σύμφωνα με τους ιδρυτές της Donut Robotics, η πανδημία έχει αλλάξει άρδην την κοινωνική πραγματικότητα, επομένως η τεχνολογία θα πρέπει να ακολουθήσει τις εξελίξεις αυτές.
Αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο του 2020, όπως σημειώνει σε σχετική αναφορά του το Πρακτορείο Reuters, η εταιρεία θα είναι σε θέση να παραδώσει 5.000 τέτοιες μάσκες σε καταναλωτές στην Ιαπωνία, ενώ οι βλέψεις της εταιρείας στρέφονται τόσο προς την αγορά της Κίνας όσο και σε εκείνη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Παρόλο που υπάρχει αρκετή τεχνολογία μέσα σε κάθε μάσκα, το κόστος για να την αποκτήσει κανείς δεν είναι μεγάλο, αφού δεν ξεπερνά τα 40 ευρώ το τεμάχιο. Συγκριτικά με άλλες μάσκες είναι σαφώς πιο ακριβή, αλλά δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα gadget και όχι με ένα απλό ιατρικό αξεσουάρ.
Η εταιρεία δεν περιμένει να αντλήσει την κερδοφορία της μόνο από τις πωλήσεις των μασκών, αλλά και από τις συνδρομητικές υπηρεσίες και τα διαφημιστικά έσοδα που θα προκύπτουν από τη συνοδευτική εφαρμογή για τα smartphones και τα tablets. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει χρηματοδότηση ύψους 28 εκατομμυρίων γιεν (το ανάλογο των 260.000 δολαρίων), μέσα από την ιαπωνική υπηρεσία crowdfunding Fundinno.