Πέρασε μισός αιώνας από τότε που το Range Rover έκανε το ντεμπούτο του ως το πρώτο πολυτελές 4Χ4. Γιορτάζοντας το γεγονός, η εταιρία λανσάρει το νέο Range Rover Fifty. Από τις 17 Ιουνίου 1970, το Range Rover εξελίχθηκε και δημιούργησε μια οικογένεια επιθυμητών και χαρισματικών πολυτελών οχημάτων. Έχει καταγράψει πολλές παγκόσμιες πρωτιές και αξιοσημείωτες επιτυχίες. Ήταν το πρώτο SUV με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (4WD) όταν λανσαρίστηκε, και το 1989 ήταν το πρώτο 4x4 σε όλο τον κόσμο με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS). Το 1992 έγινε το πρώτο παγκοσμίως 4x4 που διέθετε ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ETC) και αυτόματη ηλεκτρονική αερανάρτηση – διασφαλίζοντας την αίσθηση οδηγικής ποιότητας για την οποία φημίζεται το Range Rover, σε συνθήκες δρόμου και εκτός δρόμου. Το 2012, η τελευταία γενιά Range Rover έγινε το πρώτο στον κόσμο SUV με αλουμινένια δομή, που το καθιστούσε ελαφρύτερο, ισχυρότερο και πιο αποδοτικό.
Πέρασε μισός αιώνας από τότε που το Range Rover έκανε το ντεμπούτο του ως το πρώτο πολυτελές 4Χ4. Γιορτάζοντας το γεγονός, η εταιρία λανσάρει το νέο Range Rover Fifty. Από τις 17 Ιουνίου 1970, το Range Rover εξελίχθηκε και δημιούργησε μια οικογένεια επιθυμητών και χαρισματικών πολυτελών οχημάτων. Έχει καταγράψει πολλές παγκόσμιες πρωτιές και αξιοσημείωτες επιτυχίες. Ήταν το πρώτο SUV με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (4WD) όταν λανσαρίστηκε, και το 1989 ήταν το πρώτο 4x4 σε όλο τον κόσμο με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS). Το 1992 έγινε το πρώτο παγκοσμίως 4x4 που διέθετε ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ETC) και αυτόματη ηλεκτρονική αερανάρτηση – διασφαλίζοντας την αίσθηση οδηγικής ποιότητας για την οποία φημίζεται το Range Rover, σε συνθήκες δρόμου και εκτός δρόμου. Το 2012, η τελευταία γενιά Range Rover έγινε το πρώτο στον κόσμο SUV με αλουμινένια δομή, που το καθιστούσε ελαφρύτερο, ισχυρότερο και πιο αποδοτικό.
Έχει διασχίσει το διαβόητο ‘Darien Gap,’ ήταν το πρώτο όχημα που βρέθηκε μεταξύ των εκθεμάτων του Μουσείου του Λούβρου στο Παρίσι, ενώ έχει κερδίσει ακόμα και το ράλι Παρίσι – Ντακάρ, και μάλιστα δύο φορές. Κανένα άλλο όχημα δεν συνδυάζει τα επίπεδα πολυτέλειας, άνεσης και προηγμένης τεχνολογίας με off-road ικανότητες και επιδόσεις στο δρόμο όπως το Range Rover.
Με ανάγλυφο καπό, χαρακτηριστική ‘αιωρούμενη’ οροφή, διαιρούμενη πίσω πόρτα και αεραγωγούς που αποτελούν σήμα κατατεθέν, το σημερινό Range Rover έλκει την καταγωγή του από το πρώτο μοντέλο του 1970. Στη χρυσή, επετειακή χρονιά του, είναι το πιο αποδοτικό, συνδεδεμένο στο διαδίκτυο, πολυτελές και ικανό μοντέλο στην ιστορία του.
Τιμώντας την ιστορία 50 χρόνων του εμβληματικού μοντέλου και το έτος που κυκλοφόρησε το πρώτο Range Rover, η εταιρεία αποφάσισε να λανσάρει την επετειακή έκδοση Range Rover Fifty, η παραγωγή της οποίας θα περιοριστεί σε 1.970 αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.
Βασισμένο στην πολυτελή έκδοση “Autobiography”, το Range Rover Fifty διαθέτει αρκετές αποκλειστικές πινελιές σε Auric Atlas και δύο μοναδικά σχέδια ζαντών 22”. Περιλαμβάνει ένα χειροποίητο λογότυπο ‘Fifty’ το οποίο δημιούργησε προσωπικά ο Prof Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer της Land Rover. Αυτό θα δίνει το παρών στο εξωτερικό του οχήματος και σε όλο το εσωτερικό πάνω στη μοναδική πλακέτα με τον αύξοντα αριθμό παραγωγής (“1 of 1970”) στην κεντρική κονσόλα, στα προσκέφαλα, το ταμπλό και τις φωτιζόμενες πλάκες μαρσπιέ.
Το Range Rover Fifty θα διατίθεται με στάνταρ και μακρύ μεταξόνιο και οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από τέσσερα ιδιαίτερα εξωτερικά χρώματα: Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba, και Santorini Black. Σε εξαιρετικά περιορισμένους αριθμούς, το τμήμα Special Vehicle Operations της Land Rover προσφέρει επίσης το Range Rover Fifty με τρεις heritage αποχρώσεις από την παλέτα του πρώτου Range Rover: Tuscan Blue, Bahama Gold και Davos White. Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων θα περιλαμβάνει εκδόσεις σε βενζίνη, diesel ακόμα και plug-in hybrid P400e.
Το Range Rover απέκτησε τη δική του οικογένεια το 2005 με τον ερχομό του Range Rover Sport, ενός οχήματος που συνδυάζει την πολυτέλεια και τις ικανότητες του μεγαλύτερου Range Rover με έναν πιο σπορ και δυναμικό χαρακτήρα. Το 2010, έκανε το ντεμπούτο του το compact Range Rover Evoque, το οποίο απευθυνόταν σε ένα πιο νεανικό κοινό με αστικό lifestyle. Το 2017, η οικογένεια αυξήθηκε κι άλλο με τον ερχομό του Range Rover Velar, που συμπλήρωσε το κενό μεταξύ Range Rover Sport και Range Rover Evoque. Παίρνοντας το όνομά του από τα πρώτα πρωτότυπα Range Rover, το Range Rover Velar διεύρυνε τη γκάμα του Range Rover με μία χαρακτηριστική μίνιμαλ σχεδίαση και ένα τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό.
Οι βάσεις μπήκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1960, όταν, επιχειρώντας να φέρει την επανάσταση στην αναπτυσσόμενη αγορά των 4Χ4 ελευθέρου χρόνου, ο Charles Spencer 'Spen' King (ανιψιός ενός εκ των ιδρυτών της Land Rover), επικεφαλής μηχανολογίας της εταιρείας αυτοκινήτων Rover, υπεύθυνος νέων project οχημάτων, κατέστρωσε ένα σχέδιο, προκειμένου να συνδυάσει την άνεση και τις ικανότητες δρόμου ενός Rover saloon με τις off-road αρετές ενός Land Rover.
Η εξέλιξη του πρώτου πρωτοτύπου station wagon 100” ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1960, και το πρώτο μοντέλο κυκλοφόρησε το 1970 και αποθεώθηκε με διθυραμβικές κριτικές από τον παγκόσμιο τύπο. Συνδυάζοντας ένα μοναδικό μίγμα ικανοτήτων για ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, αποδράσεις off-road, ακόμα και για ρυμούλκηση με στυλ και άνεση, η δημοτικότητά του αμέσως εκτοξεύτηκε στα ύψη. Το πρώτο μοντέλο Classic χαρακτηρίστηκε ‘εξαιρετικό έργο βιομηχανικής σχεδίασης' και έγινε το πρώτο όχημα που εκτέθηκε στο παγκοσμίου φήμης Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, το 1971.
Η πρώτη γενιά Range Rover (1970-1996) αρχικά ήταν διαθέσιμη μόνο ως δίθυρη έκδοση όταν κυκλοφόρησε το 1970. Κατά τη διάρκεια του 26χρονου κύκλου ζωής του, το Classic συνέχισε να εξελίσσεται και το 1981 κυκλοφόρησε με τετράθυρη έκδοση, ενώ το 1982 ένα αυτόματο κιβώτιο προστέθηκε στη γκάμα. Το πρώτο πετρελαιοκίνητο Range Rover έκανε την εμφάνισή του το 1986.
Η δεύτερη γενιά Range Rover, γνωστή ως P38A, κυκλοφόρησε το 1994 και ήταν άμεσα αναγνωρίσιμη χάρη στη γνώριμη σιλουέτα, την αιωρούμενη οροφή, το ανάγλυφο καπό, την πρακτική διαιρούμενη πίσω πόρτα και τη συνεχόμενη μεσαία γραμμή. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα παραμένουν μέχρι σήμερα. Το όχημα διέθετε επίσης ένα περισσότερο πολυτελές εσωτερικό χωρίς να υπονομεύονται τα προσόντα του στο δρόμο ή εκτός δρόμου. Επίσης, διέθετε βελτιωμένη ανάρτηση με ρυθμιζόμενο ύψος και, από απόψεως κινητήρων, έναν 2.5L diesel και εκδόσεις 3.9 και 4.6L του βενζινοκινητήρα V8, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις όσο ποτέ άλλοτε.
Η τρίτη γενιά Range Rover (2001-2012) παρουσίασε μία σειρά βελτιώσεων έναντι των προκατόχων της, κατά το διάστημα των 11 ετών. Οι μηχανολογικές καινοτομίες περιλάμβαναν πιο άκαμπτο αυτοφερόμενο πλαίσιο (που αντικατέστησε το παραδοσιακό πλαίσιο τύπου σκάλας 4x4) και πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση με διασυνδεδεμένες υδραυλικές φούσκες (εκείνη την εποχή σχεδόν όλα τα 4x4 είχαν άκαμπτους άξονες). Το εσωτερικό αυτών των οχημάτων ήταν εμπνευσμένο από πολυτελή γιοτ, έπιπλα υψηλής ποιότητας και αεροπορικά καθίσματα πρώτης κατηγορίας, για μεγαλύτερη ευρυχωρία και πολυτέλεια.
Το 2012, έκανε το ντεμπούτο της η τέταρτη και πιο πρόσφατη γενιά του Range Rover. Ήταν το πρώτο SUV με ελαφριά αλουμινένια δομή, εξοικονομώντας 420kg συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Διαθέτει πληθώρα καινοτομιών, όπως το αυτόματο σύστημα Terrain Response™ 2 και All-Terrain Progress Control, ενώ έχει εξελιχθεί για να υποστηρίζει νέους αποδοτικούς εξηλεκτρισμένους κινητήρες Ingenium, μία έκδοση plug-in hybrid electric και καινοτόμα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας (infotainment) και τεχνολογίες ασφάλειας.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, το Range Rover SVAutobiography αποτελεί την αιχμή του δόρατος στη γκάμα μοντέλων με τα ισχυρότερα και ποιοτικότερα οχήματα στην ιστορία του Range Rover. Κατασκευάζεται από το τμήμα Special Vehicle Operations της Land Rover, διατίθεται σε εκδόσεις Range Rover SVAutobiography και SVAutobiography Dynamic και προσφέρει ισχυρούς V8 κινητήρες και περίτεχνα κατασκευασμένες καμπίνες.