Πολιτική
Κυριακή, 14 Ιουνίου 2020 17:02

Στ. Πέτσας: Γιατί δε ρωτά ο ΣΥΡΙΖΑ τις ενώσεις ΜΜΕ για την καμπάνια Covid-19;

Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ, που ζήτησε εκ νέου από την κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ΜΜΕ που εισέπραξαν χρήματα από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ κι αναλυτικά στοιχεία για το ποσό που έλαβε το καθένα, δίνει ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ο Στέλιος Πέτσας εξηγεί πώς έγινε η όλη διαδικασία και συμπεραίνει πως υπάρχει ταύτιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης με ένα μέσο ενημέρωσης, του οποίου τα δημοσιεύματα υιοθετεί και αναπαράγει.

Απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ, που ζήτησε εκ νέου από την κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ΜΜΕ που εισέπραξαν χρήματα από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ κι αναλυτικά στοιχεία για το ποσό που έλαβε το καθένα, δίνει ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος. Ο Στέλιος Πέτσας εξηγεί πώς έγινε η όλη διαδικασία και συμπεραίνει πως υπάρχει ταύτιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης με ένα μέσο ενημέρωσης, του οποίου τα δημοσιεύματα υιοθετεί και αναπαράγει.

Πιο αναλυτικά, όπως σημειώνει, από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορωνοϊού, η κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα προκειμένου να αντιμετωπίσει τις υγειονομικές και οικονομικές συνέπειες της απρόβλεπτης, εξωγενούς και παγκόσμιας αυτής κρίσης.

Τα καλά, μέχρι στιγμής, αποτελέσματα της χώρας μας στην αντιμετώπιση της πανδημίας, σε σχέση με άλλες χώρες, οφείλονται στην ατομική ευθύνη και τη συλλογική ωριμότητα, την πειθαρχία και ομοψυχία των Ελλήνων, απέναντι στον κοινό εχθρό, τον κορωνοϊό, και στις γρήγορες και ορθές αποφάσεις της κυβέρνησης με βάση τις εισηγήσεις των ειδικών.

Στην εθνική αυτή επιτυχία συνέβαλε καθοριστικά η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών. Η έκτακτη και επείγουσα συνθήκη που διαμορφώθηκε λόγω του κορωνοϊού επέβαλε την άμεση ενεργοποίηση ενός μηχανισμού ενημέρωσης που υλοποιήθηκε τόσο με τη μετάδοση δωρεάν μηνυμάτων από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς, όσο και με την επαγγελματική, οργανωμένη και συνεκτική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης που ξεδιπλώθηκε σε όλες τις κατηγορίες των μέσων, «την οποία είχαμε ευθύνη ως οργανωμένη Πολιτεία να διαμορφώσουμε. Και η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση έσωσε κυριολεκτικά ζωές».

Σύμφωνα με τον κ. Πέτσα, η εκπόνηση του σχεδίου της επικοινωνιακής εκστρατείας ανατέθηκε σε ανάδοχο που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό να το υλοποιήσει έγκαιρα κι αποτελεσματικά, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία και την απαιτούμενη τεχνογνωσία ως προς την απήχηση των Μέσων Ενημέρωσης στο ευρύ κοινό, όπως αυτή εκφράζεται με όρους τηλεθέασης ή ακροαματικότητας ή κυκλοφορίας ή επισκεψιμότητας, αλλά και την απήχηση σε συγκεκριμένες κατηγορίες κοινού.

Σκοπός της εκστρατείας ήταν τα στοχευμένα μηνύματα αυτής να απευθύνονται και να αφορούν διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες, διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας (γενική κοινή γνώμη, ευπαθείς ομάδες, εργαζόμενοι, επιχειρηματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες, εκπαιδευτική κοινότητα κ.λπ.).

Η καμπάνια αυτή ξεδιπλώθηκε μέχρι την 31η Μαΐου 2020 στο σύνολο των κατηγοριών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με σκοπό η διάχυση και διείσδυση των μηνυμάτων της εκστρατείας να είναι η κατά το δυνατόν ευρύτερη και αποτελεσματικότερη, «με την προϋπόθεση ότι τα Μέσα αυτά λειτουργούν πληρώντας κριτήρια αντικειμενικότητας και αμεροληψίας και τηρώντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας, συνεκτιμώμενης της αξιοπιστίας τους αναφορικά με τη μη αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων (fake news) και τη μη πρόκληση σύγχυσης στο κοινό».

Όπως επισημαίνει ο υφυπουργός, τα ΜΜΕ που συμμετείχαν στην εκστρατεία καθορίστηκαν με την εφαρμογή τέτοιων αντικειμενικών, ποιοτικών και ποσοτικών κριτηρίων, και πάντα σε σχέση με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, με γνώμονα τη διαφύλαξη της εγκυρότητας της εκστρατείας και την προστασία της ασφάλειας των πολιτών. Στην εκστρατεία αυτή λήφθηκε ειδική μέριμνα για τις επιχειρήσεις των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Ενημέρωσης και προβλέφθηκε ρητά η συμμετοχή τους στην κατανομή της συνολικής δαπάνης, ανά κατηγορία μέσου (έντυπος Τύπος, τηλεοπτικά κανάλια, ραδιοφωνικοί σταθμοί, ιστότοποι (sites) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης).

«Ουδέποτε τέθηκε ως κριτήριο αποκλεισμού από την εκστρατεία η πολιτική τοποθέτηση ενός μέσου» υποστηρίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, σημειώνοντας πως, αντιθέτως, συμμετείχαν Μέσα Ενημέρωσης που ασκούν έντονη κριτική στο έργο της κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα, η «Αυγή», η «Εφημερίδα των Συντακτών», ο «Ριζοσπάστης», ο «Δρόμος της Αριστεράς», ο ραδιοφωνικός σταθμός «Στο Κόκκινο» κ.α., όπως φάνηκε από τον σχετικό πίνακα που κατατέθηκε στη Βουλή με τα 1.232 Μέσα που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επισημαίνει πως, στο πλαίσιο της διαφάνειας, της χρηστής διαχείρισης και του σεβασμού στα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών, προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των μέσων που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης πραγματοποιούνται από το υπουργείο Οικονομικών, βάσει τιμολογίων, χωρίς επιστροφές.

Παράλληλα, υπενθυμίζει πως όλα αυτά ο ίδιος τα έχει διευκρινίσει κατ’ επανάληψη, όχι μόνο με ανακοινώσεις, αλλά και με απαντήσεις του στη Βουλή, σε εννέα διαφορετικές ερωτήσεις και αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων στο πλαίσιο της άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τελευταία την υπ’ αριθμ. 6052/29-4-2020 ερώτηση και 287/29-4-2020 αίτηση κατάθεσης εγγράφων αντίστοιχα από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ. Συμπληρώνει δε πως την ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στις 10 Απριλίου, παρουσίασε αναλυτικά τις πτυχές της εκστρατείας, απάντησε διεξοδικά στα ερωτήματα των εκπροσώπων όλων των κοινοβουλευτικών ομάδων και κατέθεσε τα σχετικά έγγραφα.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει, λοιπόν, καλά ότι με τις συνήθεις διαδικασίες δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών για τον κορωνοϊό πριν παρέλθουν πολλοί μήνες και αφού προηγουμένως θα είχαμε θρηνήσει την απώλεια χιλιάδων συνανθρώπων μας. Για αυτό κινηθήκαμε γρήγορα και διαμορφώσαμε τη νομική βάση για το πλαίσιο της ενημέρωσης για τον κορωνοϊό με τα άρθρα 30 και 31 της από 14 Μαρτίου 2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, που κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (Α’ 76).

Ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει, επίσης, εδώ και μήνες, ότι υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Κι αυτό γιατί δεν πληρώνει ο ανάδοχος τα Μέσα που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης, αλλά το υπουργείο Οικονομικών. Και πληρώνει με βάση τα τιμολόγια που εκδίδονται και σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν για κάθε πληρωμή. Είναι επομένως ξεκάθαρο ότι δεν γίνονται επιστροφές, γιατί κάθε Μέσο πληρώνεται με βάση το τιμολόγιό του, απευθείας από το υπουργείο Οικονομικών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει καλά ότι έγινε μια τεράστια προσπάθεια σε ασφυκτικό χρονικό περιθώριο, για να φτάσει το μήνυμα σε όλους τους πολίτες. Γιατί λοιπόν δεν ρωτάει για την άποψη των επίσημων ενώσεων των τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών, διαδικτυακών και έντυπων Μέσων Ενημέρωσης; Ή, μήπως, ξεκίνησε να τις ρωτάει και επειδή δεν λάμβανε την απάντηση που επιθυμούσε για να εξυπηρετήσει τη στείρα μικροπολιτική του, αποχώρησε από συσκέψεις που έγιναν;

Το συμπέρασμα είναι ένα: Υπάρχει ταύτιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης με ένα Μέσο Ενημέρωσης του οποίου τα δημοσιεύματα υιοθετεί και αναπαράγει. Και δεν είναι η πρώτη, αλλά πολλοστή φορά. Με κορυφαία περίπτωση την πολιτική σκευωρία του παραδικαστικού κυκλώματος που διερευνά η Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής.

Οι πολίτες αναγνωρίζουν ότι στα δύσκολα έχουν, ευτυχώς, στο τιμόνι της χώρας την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη και όχι μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και Αλέξη Τσίπρα. Και αυτή την εμπιστοσύνη τους θα συνεχίσουμε να τιμούμε στο ακέραιο» τονίζει ο Στέλιος Πέτσας.

Στον κυβερνητικό εκπρόσωπο απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας πως «όσο κι αν υπεκφεύγει το Μέγαρο Μαξίμου, θα αναγκαστεί τελικά να λογοδοτήσει».