Τη δυνατότητα online έκδοσης δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων, η οποία ενεργοποιείται σταδιακά μέσω της κεντρικής πύλης gov.gr, παρουσίασαν χθες στον πρωθυπουργό, μέσω τηλεδιάσκεψης οι ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τη δυνατότητα online έκδοσης δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων, η οποία ενεργοποιείται σταδιακά μέσω της κεντρικής πύλης gov.gr, παρουσίασαν χθες στον πρωθυπουργό, μέσω τηλεδιάσκεψης οι ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Θεωρείται ένα μεγάλο βήμα εκσυγχρονισμού, διευκόλυνσης των συναλλαγών των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες αλλά και καταπολέμησης της γραφειοκρατίας που αναμένεται να εξαλείψει την ανάγκη για 6,6 εκατομμύρια επισκέψεις σε Δημαρχεία και ΚΕΠ κάθε χρόνο. Παράλληλα, με την ενοποίηση των πιστοποιητικών που εκδίδουν δημοτικές υπηρεσίες και των βεβαιώσεων που παρέχει η ηλεκτρονική πύλη «Ερμής», τίθεται ουσιαστικά τέλος στην άτυπη διάκριση μεταξύ των δύο τύπων εγγράφων, η οποία προκαλούσε προβλήματα στους πολίτες.
Η ψηφιοποίηση δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων θα εκτυλιχθεί σε τρεις φάσεις, ανά δέκα ημέρες, και θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών γεννήσεως, ιθαγένειας και οικογενειακής κατάστασης, καλύπτοντας πλήρως τις περιορισμένες υπηρεσίες που παρέχει σήμερα ο «Ερμής». Στη δεύτερη φάση θα ενταχθεί στο gov.gr η έκδοση ληξιαρχικών πράξεων γέννησης, γάμου και συμφώνου συμβίωσης.
Στην τρίτη φάση θα ενσωματωθούν στην e-πύλη το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών και η ληξιαρχική πράξη θανάτου.
Η απόφαση για μεταφορά δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων στο gov.gr σηματοδοτεί, από σήμερα, τη δημιουργία της ηλεκτρονικής θυρίδας του πολίτη, όπου θα αποθηκεύονται τα ψηφιακά πιστοποιητικά κάθε αιτούντα. Δρομολογείται δε η ψηφιοποίηση και άλλων εγγράφων, όπως οι άδειες γάμου (θρησκευτικού και πολιτικού) και βάπτισης, σε συνεργασία με τις Μητροπόλεις. Το gov.gr ήδη προσφέρει περισσότερες από 530 υπηρεσίες, ανάμεσά τους τη δυνατότητα έκδοσης υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων.