Το #DigitalSolidarityGR, μια πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ειδικότερα της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, αποτέλεσε την ομπρέλα δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης επιχειρήσεων πουεν μέσω πανδημίας πρόσφεραν δωρεάν ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες στους κατοίκους της Ελλάδας, για όσο διάστημα αυτοί ήταν περιορισμένοι κατ’ οίκον.
Το #DigitalSolidarityGR, μια πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ειδικότερα της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, αποτέλεσε την ομπρέλα δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης επιχειρήσεων πουεν μέσω πανδημίας πρόσφεραν δωρεάν ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες στους κατοίκους της Ελλάδας, για όσο διάστημα αυτοί ήταν περιορισμένοι κατ’ οίκον.
Έτσι δημιουργήθηκε μια μεγάλη λίστα δωρεών, απ’ όπου οι πολίτες επωφελήθηκαν (και σε κάποιες περιπτώσεις εξακολουθούν να επωφελούνται) από υπηρεσίες και προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες. Παρακάτωθα αναφερθούμε σε ενδεικτικές πρωτοβουλίες, ενώ είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι οι δράσεις αφορούν μια μεγάλη γκάμα της αγοράς, από μεγάλους ομίλους μέχρι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Η Cosmote στηρίζοντας την πρωτοβουλία της πολιτείας προχώρησε σε μία σειρά από δράσεις και παροχές για τους συνδρομητές της, διευκολύνοντας την επικοινωνία, την εργασία και την ψυχαγωγία από το σπίτι. Τέτοιες ενέργειες αφορούν την παροχή δωρεάν mobile data σε όλους τους συνδρομητές κινητής Cosmote, δωρεάν χρόνο ομιλίας, SMS και δεδομένων στους συνδρομητές της σε Ιταλία και Ισπανία, αλλά και τη διάθεση δωρεάν τηλεοπτικού περιεχομένου για όλο το ελληνικό κοινό μέσω YouTube. Επίσης η cosmoONE, εταιρεία του Ομίλου ΟΤΕ, παρείχε σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που λειτουργούσαν κάτω από συνθήκες κρίσης και σε περιβάλλον αυξημένου κινδύνου τη δυνατότητα ασφαλούς υποστήριξης της επιχειρησιακής τους συνέχειας σε θέματα και διαδικασίες που αφορούν τις προμήθειές τους.
H WIND Ελλάς προχώρησε επίσης σε μια σειρά ενεργειών που αφορούν τη συνεχή συνδεσιμότητα των πελατών της διευκολύνοντας την επικοινωνία, την εργασία και τη ψυχαγωγία, ενώ και η Vodafone Ελλάδας έδωσε το δικό της μήνυμα ψηφιακής αλληλεγγύης με πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν την οικογένεια, τις ευπαθείς ομάδες, τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις ώστε να συνεχίσουν την εκπαίδευση, την εργασία, την καθημερινή τους δραστηριότητα και την επικοινωνία από το σπίτι.
Η Cisco παρείχε δωρεάν άδειες και διευρυμένη χρήση χωρίς χρέωση για τις βασικές τεχνολογίες ασφαλείας της, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για την προστασία όσων εργάζονται εξ αποστάσεως από οπουδήποτε, ανά πάσα στιγμή και σε οποιαδήποτε συσκευή (Cisco Umbrella, Duo Security και Cisco AnyConnect Secure Mobility Client).
Το IBM πρόσφερε επίσης μια σειρά από εργαλεία για την υποστήριξη των επιχειρήσεων και την επιχειρησιακή τους συνέχεια, με δωρεάν -μεταξύ άλλων- πρόσβαση για 90 ημέρες στη σουίτα λύσεων Video Streaming και Enterprise Video Streaming, με σκοπό να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να συνεχίσουν τη λειτουργία τους αντιμετωπίζοντας όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα, σε αυτή τη ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο.
Από την πλευρά της η Microsoft διέθεσε μεταξύ άλλων δωρεάν για 6 μήνες τις συνδρομητικές διαδικτυακές υπηρεσίες της πλατφόρμας Office 365 για κυβερνητικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις, ενώ η Google υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με το υπουργείο Τουρισμού για να υποστηρίξει την πρωτοβουλία του υπουργείου #greecefromhome. Συνεργάστηκε επίσης με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) δημιουργώντας SOS Alerts στην αναζήτηση της Google και στην πλατφόρμα YouTube για όσους αναζητούν πρόσβαση σε έγκυρες πληροφορίες σχετικές με τον κορονοϊό κι έδωσε δωρεάν πρόσβαση στα προηγμένα εργαλεία του G Suite for Education, ενώ η PeopleCert παραχώρησε συστήματα τηλε-εξετάσεων, τηλε-επιτηρήσεων και κέντρου ανάπτυξης εξεταστικού περιεχομένου.
Το Oracle Academy, το διεθνές, δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Oracle, συνεργάζεται με χιλιάδες εκπαιδευτικά ιδρύματα και εκπαιδευτικούς σε περισσότερες από 120 χώρες, βοηθώντας εκατομμύρια μαθητές και φοιτητές να προετοιμαστούν για σπουδές και καριέρα στον χώρο της πληροφορικής.
Το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο πρόσφερε δωρεάν, μέσω διαδικτύου, σεμινάρια, ενώ ο όμιλος SOFTONE πρόσφερε δωρεάν τη web εφαρμογή οργάνωσης εργασιών «Prosvasis GO» σε μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Επίσης η εταιρεία Otis Hellas στάθηκε δίπλα σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και ιδιωτικές επιχειρήσεις, νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα, φαρμακεία, super markets, καταστήματα τροφοδοσίας κ.ά., παρέχοντας αδιάλειπτα τις υπηρεσίες συντήρησης ανελκυστήρων και αποκατάστασης βλαβών, για την ομαλή λειτουργία τους, ώστε να συνεχίσουν να επιτελούν το ιερό έργο τους.
Το SEPA, το κοινό ευρωπαϊκό πρότυπο για την ανταλλαγή αρχείων με σκοπό την εκτέλεση πληρωμών, πρόσφερε την εφαρμογή ηλεκτρονικής πληρωμής προμηθευτών, δίνοντας τη δυνατότητα αποστολής καταστάσεων πληρωμής σύμφωνα με το εν λόγω πρότυπο, για την αυτόματη πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων (ομαδικές πληρωμές - εντολές μεταφοράς), χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία εκπροσώπου του φορέα στην τράπεζα. Επίσης η αυτοματοποημένη τραπεζική κατάθεση PayByBank πρόσφερε τη χαμηλότερη δυνατή τιμολόγηση ανά συναλλαγή στα e-shops με PayByBank (0,60 ευρώ) για να επωφεληθούν ακόμη περισσότερο από τη χρήση της αυτοματοποιημένης τραπεζικής κατάθεσης. Η Lamda Hellix Data Centers, πάροχος υπηρεσιών data center στην Ελλάδα, έλαβε σειρά μέτρων για να βοηθήσει τους πελάτες της να ανταποκριθούν στις έκτακτες, αυξημένες απαιτήσεις πρόσβασης στο διαδίκτυο, ενώ 10% επιπλέον δωρεάν υπηρεσίες πρόσφερε η Cosmos Business Systems.
Το kariera.gr πρόσφερε δωρεάν σε όλες τις ξενοδοχειακές μονάδες της Ελλάδας τη δυνατότητα για ένα ολόκληρο ημερολογιακό έτος (από 5 Μαΐου 2020 έως και 4 Μαΐου 2021) να δημοσιεύσουν απεριόριστο αριθμό αγγελιών για όσες θέσεις εργασίας επιθυμούν στον ιστότοπο kariera.gr. Επίσης η inagros παρείχε δωρεάν πρόσβαση στην πλατφόρμα της για απομακρυσμένη παρακολούθηση καλλιεργειών.
Κορυφαίοι γιατροί του δικτύου doctoranytime δήλωσαν διαθεσιμότητα να απαντήσουν στις απορίες των πολιτών, μέσα από το κινητό ή το laptop τους, ενώ η Nannuka στήριξε τις οικογένειες των ανθρώπων που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή, δημιουργώντας μια εθελοντική ομάδα babysitter, παιδαγωγών, δασκάλων και γηροκόμων. Επίσης η IRIDA Labs, με τεχνογνωσία στη μηχανική όραση, με την τεχνολογία ενσωματωμένης υπολογιστικής όρασης, δημιούργησε το «SafeDistance analytics tool», ένα καινοτόμο εργαλείο πλήρως εναρμονισμένο με τα «Ιδιαίτερα Μέτρα Τήρησης Αποστάσεων και Ελαχίστων Χώρων» που ανακοινώθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση.
Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού έδωσε τη δυνατότητα δωρεάν online παρακολούθησης κινηματογραφικών παραγωγών, ενώ η Trekking Hellas παρουσίασε την Trek From Home, γνωριμία με την ελληνική ύπαιθρο μέσα από σειρά βίντεο.