Μικρούς μαθητές που επέστρεψαν σήμερα στα θρανία τους συνάντησε το πρωί της Δευτέρας ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επισκέφθηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας «Έλλη Αλεξίου». Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε από τον διευθυντή του σχολείου για το πώς κυλά η πρώτη μέρα επιστροφής, με μεγάλο ποσοστό συμμετοχής μαθητών και χωρίς απουσία δασκάλου. Συζητήθηκαν οι κανόνες, αλλά και οι νέες συνήθειες με τις οποίες καλούνται να εναρμονιστούν μαθητές και διδακτικό προσωπικό, ενώ ο Κ. Μητσοτάκης συνομίλησε και με μαθητές.
Μικρούς μαθητές που επέστρεψαν σήμερα στα θρανία τους συνάντησε το πρωί της Δευτέρας ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επισκέφθηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας «Έλλη Αλεξίου».
Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε από τον διευθυντή του σχολείου, Γιώργο Αντωνιάδη, για το πώς κυλά η πρώτη μέρα επιστροφής, με μεγάλο ποσοστό συμμετοχής μαθητών και χωρίς απουσία δασκάλου. Συζητήθηκαν οι κανόνες, αλλά και οι νέες συνήθειες με τις οποίες καλούνται να εναρμονιστούν μαθητές και διδακτικό προσωπικό, ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τους μαθητές κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλείμματός τους.
Μόλις «χτύπησε» το κουδούνι για επιστροφή στις τάξεις, έσπευσε να χαιρετήσει του μικρούς μαθητές της Α΄ Δημοτικού που παρακολουθούσαν σε παραμύθι τον «Μικρό Covid-19», που τους εξηγεί όλα όσα στην ηλικία τους πρέπει να γνωρίζουν.
Μιλώντας σε μαθητές της ΣΤ' τάξης, που την ώρα εκείνη διδάσκονταν «Μαθηματικά», ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας ως «δύσκολη εξίσωση», που ωστόσο κατάφερε να λυθεί και η επιτυχία της, όπως είπε, πιστώνεται σε όλους. Ο κ. Μητσοτάκης διαπίστωσε πως στο σύνολό τους οι μαθητές είναι πλήρως ενημερωμένοι για τις συνθήκες υγιεινής που θα πρέπει να τηρούν ευλαβικά. Παρατήρησε δε πως είναι πολύ σημαντικό, παρόλο που ηλιακά είναι νωρίς, οι μαθητές να έχουν πλήρη αίσθηση του ρόλου τους στην κοινωνία.
Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπογράμμισε πως ήταν πολύ σημαντική και «ήρθε για να μείνει», ενώ η αξιοποίηση της τεχνολογίας ανοίγει ένα παράθυρο στο μέλλον. Πρόσθεσε δε πως «πάντα το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς θα γίνεται στην τάξη, ωστόσο η τεχνολογία προχωράει και μας δίνει πάρα πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες να έχουμε πρόσβαση στη γνώση».
«Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν αρκετά καλή, κάναμε πολύ καλό μάθημα και καινούρια πράγματα. Πιστεύω μας έσωσε για να καλύψουμε όλη μας την ύλη και ευτυχώς με όλα αυτά τα μέτρα επιστρέψαμε στο σχολείο» είχε πει νωρίτερα μαθήτρια της ΣΤ’ Δημοτικού στον πρωθυπουργό.
Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε ότι, έχοντας ακούσει τις απόψεις των ειδικών κι έχοντας λάβει διαβεβαιώσεις ότι δεν συντρέχει λόγος Δημόσιας Υγείας, τοποθετήθηκε υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών, πρωτίστως για μαθησιακούς λόγους, κάτι που βρήκε απολύτως σύμφωνο όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Σε συζήτηση με το διδακτικό προσωπικό, ο πρωθυπουργός ανέφερε πως «και οι γονείς πια αισθάνονται αρκετά σίγουροι να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο. Η ιδέα ότι τα παιδιά θα έμεναν μακριά από το σχολείο για έξι μήνες από τον Μάρτιο μέχρι το Σεπτέμβριο, νομίζω ότι δημιουργούσε σε όλους μας αρκετά μεγάλη ανησυχία.
Εγώ πάντως χαίρομαι, μιλώντας σε όσα παιδιά είχα την ευκαιρία, όχι μόνο και σήμερα, όλες αυτές τις μέρες. Νομίζω ότι έχουν καταλάβει τι πρέπει να κάνουν. Όλοι ξαναγίναμε πρωτάκια με τον τρόπο μας και ξαναμάθαμε, από την αρχή, πράγματα τα οποία βέβαια εσείς τους τα μαθαίνατε ούτως ή αλλιώς. Γιατί δεν είναι ο κορωνοϊός, υπήρχε η γρίπη, οι βασικοί κανόνες ατομικής υγιεινής θα μας συνοδεύουν για πάντα. Και νομίζω ότι και στα παιδάκια κάπου τους έλειψαν οι παρέες τους. Από το να παίζουν κιόλας στις παιδικές χαρές ή στους δρόμους χωρίς να υπάρχει καμία τάξη και καμία επίβλεψη, σίγουρα θα είναι πιο ασφαλή στο σχολείο τους.
Νομίζω ότι αν δουν και κάποιοι γονείς που μπορεί να είναι επιφυλακτικοί ότι το πράγμα πάει καλά, μπορεί να αυξηθεί η προσέλευση τις επόμενες μέρες. Και τελειώνουμε Παρασκευή 26 Ιουνίου.
Πάντως, εγώ θέλω να σας πω και ένα μεγάλο ευχαριστώ, σε όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, γιατί δεν ήταν απλό αυτό το οποίο έγινε και ειδικά η προσπάθεια να κρατήσουμε τα παιδιά σε επαφή με το σχολείο μέσω της τεχνολογίας ήταν μία πολύ μεγάλη έκπληξη για όλους μας. Προφανώς, πιο δύσκολο όσο τα παιδιά είναι πιο μικρά. Αλλά, νομίζω, ότι η εξοικείωση πια είναι τέτοια που μας επιτρέπει να κάνουμε πολλά περισσότερα πράγματα».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στο «πολύ επιτυχημένο πείραμα» της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, το οποίο «και αυτό αγκαλιάστηκε, όχι μόνο από παιδιά, αλλά και από γονείς. Μπήκαμε με μεγάλη ταχύτητα σε έναν νέο κόσμο. Βέβαια, υποκατάστατο για το σχολείο και την επαφή δεν υπάρχει. Αλλά, νομίζω, ότι αυτά τα εργαλεία θα μας συνοδεύουν για πάντα πια, θα κάνουν και τη δική σας δουλειά και το όλο εκπαιδευτικό έργο πιο εύκολο. Και, βέβαια και στο κομμάτι της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, στο οποίο αποδίδουμε πολύ μεγάλη σημασία έχουμε πια άλλη εξοικείωση με την τεχνολογία για να μπορούμε να κάνουμε πιο ενδιαφέροντα πράγματα» σημείωσε.
Τον πρωθυπουργό συνόδευαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και η υφυπουργός αρμόδια για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή, Σοφία Ζαχαράκη.
Αποχωρώντας ο Πρωθυπουργός συνομίλησε και χαιρέτησε κατοίκους της περιοχής, ενώ ανταποκρίθηκε σε πρόσκληση για μια πολύ γρήγορη επίσκεψη σε κατάστημα με παραδοσιακά κρητικά προϊόντα.