Η υγειονομική κρίση έχει επηρεάσει το εισόδημα του 56% των Ελλήνων, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται «μουδιασμένοι» απέναντι στο ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε αγορές ειδών ένδυσης και το 35% να δηλώνει ότι δεν φθάνουν τα χρήματα, όπως προκύπτει από την 8η έρευνα COVID Control. To 25% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος, καθώς δεν έχει την οικονομική δυνατότητα. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι έχει ατονήσει η συνήθεια της απόστασης των δύο μέτρων.
Η υγειονομική κρίση έχει επηρεάσει το εισόδημα του 56% των Ελλήνων, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται «μουδιασμένοι» απέναντι στο ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε αγορές ειδών ένδυσης και το 35% να δηλώνει ότι δεν φθάνουν τα χρήματα, όπως προκύπτει από την 8η έρευνα COVID Control. To 25% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος, καθώς δεν έχει την οικονομική δυνατότητα. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι έχει ατονήσει η συνήθεια της απόστασης των δύο μέτρων.
Ειδικότερα, το 56% των ερωτώμενων στην έρευνα COVID CONTROL 8, δηλώνει υποχώρηση μισθού/εισοδήματος εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, έναντι του 42% που δηλώνει πως δεν έχει επηρεαστεί.
Στο ερώτημα: «Η δουλειά σας/εργασία σας έχει υποστεί μείωση τζίρου ή μείωση ωρών εργασίας εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης;», το 64% απαντά ναι/μάλλον ναι και το 34% όχι/μάλλον όχι.
Την ίδια στιγμή, το 74% απαντά πως η αντίδραση των κυβερνήσεων για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης ήταν σωστή, το 24% ότι ήταν υπερβολική και δεν χρειάζονταν τόσα μέτρα, ένω ενά μικρό ποσοστό 2% δεν γνωρίζει/δεν απαντά.
Πλέον το αντισηπτικό έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας, καθώς το 50% όταν βγαίνει από το σπίτι το έχει πάντα μαζί του, το 23% το έχει συχνά, το 15% ποτέ και το 12% σπάνια.
Πάντως ενώ το αντισηπτικό είναι «πρωταγωνιστής», η απόσταση των 2 μέτρων από όσους είναι γύρω μας μάλλον ως συνήθεια και πρακτική έχει ατονήσει.
Έτσι ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση στις 27 Μαρτίου το 75% απαντούσε πως διατηρεί την απόσταση, τώρα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 39%. Δεν διατηρούσε την απόσταση μόλις το 3% στις 27 Μαρτίου, αλλά τώρα το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 16%.
Αναπόφευκτα έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των «ξεχασιάρηδων», που δεν κρατούν την απόσταση των 2 μέτρων, αφού τώρα προσεγγίζει το 45%, ενώ στις 27 Μαρτίου ήταν 22%.
Η έρευνα αποτυπώνει και το «μούδιασμα» των καταναλωτών, οι οποίοι δεν έχουν δείξει να είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν όσα στερήθηκαν το προηγούμενο διάστημα του lock-down.
Στο πλαίσιο αυτό το 44% των ερωτώμενων απαντά ότι μετά το άνοιγμα της αγοράς δεν προχώρησε στην απόκτηση ειδών ένδυσης, αλλά σκοπεύει να το κάνει. Το 35% δεν αγόρασε γιατί δεν του φτάνουν τα χρήματα και το 21% αγόρασε ήδη.
Με το άνοιγμα των εστιατορίων το 61% δεν πήγε για φαγητό, αλλά σκοπεύει να το πράξει, το 28% δεν θα μεταβεί σε εστιατόριο γιατί δεν του φτάνουν τα χρήματα και μόλις το 11% έφαγε ήδη έξω.
Αναφορικά με το ζήτημα των διακοπών, το 25% δηλώνει πως δεν θα παραθερίσει φέτος επειδή δεν επαρκούν οι οικονομικές δυνάμεις του. Το 28% θα κάνει διακοπές όσο πέρσι και το 23% θα παραθερίσει αλλά λιγότερο από την περσινή χρονιά.