Το ενδιαφέρον της παγκόσμιας αγοράς φαίνεται να έχει προκαλέσει η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάδειξη του φορέα υπό τον οποίο θα λειτουργεί το μετρό της Θεσσαλονίκης, όταν ολοκληρωθεί το 2023.
Από την έντυπη έκδοση
Το ενδιαφέρον της παγκόσμιας αγοράς φαίνεται να έχει προκαλέσει η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάδειξη του φορέα υπό τον οποίο θα λειτουργεί το μετρό της Θεσσαλονίκης, όταν ολοκληρωθεί το 2023.
Η προαναγγελία από τη Θεσσαλονίκη του υπουργού υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, μια ημέρα πριν από την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην πόλη, φέρνει τις συγκοινωνίες στο επίκεντρο, με ένα σχήμα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού φορέα ή τη δημιουργία μιας εταιρείας συμμετοχών (holding) να εξετάζονται.
Ήδη τέσσερις εταιρείες, η ιταλική Τrenitalia (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και η γαλλική Kreolis στη διαχείριση και οι Ηitachi, Alstom στη συντήρηση, παρακολουθούν από κοντά τις διαδικασίες ώστε να είναι έτοιμες στο ενδεχόμενο της ανάθεσης σε ιδιωτικό φορέα, καθώς οι επιλογές αναδόχου περιορίζονται από το γεγονός ότι οι συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης είναι χωρίς οδηγό και οι εταιρείες παγκοσμίως με ανάλογη εμπειρία είναι ελάχιστες. Ακόμη, βέβαια, θα πρέπει να διευκρινιστούν πολλά, όπως το να προσδιοριστεί ο τρόπος αποζημίωσης, αλλά και η σχέση με τον δημόσιο ΟΣΕΘ. Ο φορέας λειτουργίας θα χρειαστεί περίπου 300 άτομα προσωπικό, το οποίο θα πρέπει και να εκπαιδευτεί. Απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη, αλλά -όπως εκτιμούν στελέχη- σε όποιο σχήμα επιλεγεί θα υπάρχει ιδιωτική συμμετοχή.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική