Μεγάλο ποσοστό αβεβαιότητας γύρω από τα διαφορετικά σενάρια για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, που η κυβέρνηση προτείνει να ανοίξουν την 1η Ιουνίου, διαπιστώνει έκθεση της επιστημονικής ομάδας που συμβουλεύει την κυβέρνηση για τα θέματα της πανδημίας του κορωνοϊού. Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί, κάνοντας λόγο για αδιαφορία προς τους μαθητές.
Μεγάλο ποσοστό αβεβαιότητας γύρω από τα διαφορετικά σενάρια για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, που η κυβέρνηση προτείνει να ανοίξουν την 1η Ιουνίου, διαπιστώνει έκθεση της επιστημονικής ομάδας που συμβουλεύει την κυβέρνηση για τα θέματα της πανδημίας του κορωνοϊού. Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί, κάνοντας λόγο για αδιαφορία προς τους μαθητές.
Σύμφωνα με το επιστημονικό συμβούλιο, που μοντελοποίησε μία σειρά από διαφορετικά σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων, όπως την επιλογή της παρουσίας των μαθητών στο σχολείο ανά εβδομάδα, η αβεβαιότητα αφορά και τις πιθανότητες μετάδοσης της Covid-19 από μαθητές διάφορων ηλικιών.
Προειδοποιώντας ότι υπάρχει σημαντική έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων υψηλής ποιότητας για τα παιδιά, οι επιστήμονες συμπεραίνουν σε έγγραφο που υπέβαλαν στη βρετανική κυβέρνηση ότι: «Υπάρχουν κάποια ενδεικτικά στοιχεία ότι τα παιδιά έχουν ηπιότερα συμπτώματα από τους ενήλικες, αλλά ότι οι ενδείξεις για την ευαισθησία και τη μετάδοση είναι ακόμη ασαφείς».
Σε άλλο έγγραφο που υποβλήθηκε στην κυβέρνηση, οι επιστήμονες αναφέρουν: «Τα στοιχεία παραμένουν ασαφή τόσο για την ευαισθησία όσο και για τη μολυσματικότητα των παιδιών, αλλά το σύνολο των στοιχείων δείχνει ότι και τα δύο μπορεί να είναι χαμηλότερα σε σχέση με τους ενήλικες».
Σε ένα τρίτο έγγραφο, στις 29 Απριλίου, ο καθηγητής Ράσελ Βίνερ του University College London και η Δρ Ρόζαλιντ 'Εγκο της Σχολής Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής του Λονδίνου επισήμαναν ότι τα κλινικά δεδομένα του Ηνωμένου Βασιλείου επιβεβαιώνουν ότι τα παιδιά έχουν κυρίως λιγότερο συμπτωματική νόσο και λιγότερο σοβαρή σε σχέση με τους ενήλικες. Τα στοιχεία παραμένουν ασαφή τόσο για την ευαισθησία όσο και για τη μεταδοτικότητα των παιδιών, αλλά τα αποδεικτικά στοιχεία υποδηλώνουν ότι και τα δύο μπορεί να είναι χαμηλότερα, ανέφεραν οι Βίνερ και 'Εγκο.
«Οι ορολογικές μελέτες αρχίζουν να είναι διαθέσιμες στο ιστορικό μόλυνσης των παιδιών με κάποιες να υποδηλώνουν χαμηλά ποσοστά μόλυνσης» ανέφεραν. «Υπάρχουν περιορισμένα στοιχεία σχετικά με τη μετάδοση από τα παιδιά, με κάποια να κλίνουν προς τη χαμηλότερη μετάδοση από τα παιδιά».
Με την επιστημονική συμβουλή να προσφέρει λίγες διαβεβαιώσεις σε γονείς και δασκάλους για τα πιθανά ρίσκα, η Εθνική Ένωση Εκπαιδευτικών εξέφρασε έκπληξη για το γεγονός ότι με τόσο λίγα στοιχεία προτείνεται το ευρύτερο άνοιγμα των σχολείων από την κυβέρνηση, χαρακτηρίζοντας τη στάση αυτή ως «αδιάφορη συμπεριφορά» προς τα παιδιά. Η γενική γραμματέας της Ένωσης, Μέρι Μπάουστιντ, υποστήριξε ότι η επιστημονική επιτροπή έχει ελάχιστα στοιχεία για τον βαθμό στον οποίο τα παιδιά μπορούν να μεταδώσουν τον ιό σε άλλους. «Εάν δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για την μετάδοση του ιού – και φαίνεται πως και η επιστημονική επιτροπή δεν μπορεί να είναι επίσης – τότε θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί», είπε.
Ο επικεφαλής επιστημονικός σύμβουλος, Πάτρικ Βάλανς, που ρωτήθηκε στη διάρκεια της ενημέρωσης της κυβέρνησης για το θέμα της πανδημίας σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων, υποστήριξε ότι ενδεχομένως το άνοιγμα να ανεβάσει τον ρυθμό αναπαραγωγής του ιού (R). «Το ευρύτερο ρίσκο με το άνοιγμα των σχολείων είναι ότι μόλις γίνεται μία επαφή ασκείται πίεση στον δείκτη R και πίεση στους αριθμούς», είπε.
naftemporiki.gr