Δεκτή κατά πλειοψηφία έγινε από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, η ανανέωση της θητείας του Λευτέρη Ζαγορίτη στη θέση του Συνήγορο του Καταναλωτή.
Δεκτή κατά πλειοψηφία έγινε από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, η ανανέωση της θητείας του Λευτέρη Ζαγορίτη στη θέση του Συνήγορο του Καταναλωτή.
Ν.Δ. και Ελληνική Λύση τάχθηκαν υπέρ της νέας θητείας του κ. Ζαγορίτη, το ΚΙΝΑΛ έδωσε αρνητική ψήφο ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 δήλωσαν «παρών».
Μιλώντας στα μέλη της Επιτροπής Θεσμών, ο κ. Ζαγορίτης τόνισε την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης της Ανεξάρτητης Αρχής, με 7 ειδικούς επιστήμονες και 8 διοικητικούς υπαλλήλους, καθώς όπως είπε, τα τελευταία χρόνια έχει τριπλασιαστεί ο αριθμός των υποθέσεων που επιλαμβάνεται μετά από καταγγελίες καταναλωτών.
Όπως ανέφερε ο κ. Ζαγορίτης, «ιδιαίτερα αυτή τη περίοδο, μετά τη κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού οι υποθέσεις που φθάνουν στο Συνήγορο του Καταναλωτή έχουν πολλαπλασιαστεί».
Ο κ. Ζαγορίτης υπεραμύνθηκε του έργου του Συνηγόρου του Καταναλωτή, επισημαίνοντας ότι «υπάρχουν συγκεκριμένα, μετρήσιμα και απτά αποτελέσματα και αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».
«Το πρώτο τετράμηνο του 2020 έφθασαν σχεδόν στις 5.000 οι καταγγελίες καταναλωτών όταν όλο το 2013 ήταν συνολικά 4.372», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε ακόμα ότι η αποτελεσματικότητα του Συνηγόρου του Καταναλωτήαποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η εξωδικαστική επίλυση των υποθέσεων, που δεν ξεπερνά σε χρόνο τους τρεις μήνες, έφθασε στο 83,17% και από αυτές το 71,5% επιλύθηκαν υπέρ των καταναλωτών και μόνο το 11,5% υπέρ του προμηθευτή. Σημείωσε δε, ότι το 96% των προμηθευτών μπαίνει στη διαδικασία διαμεσολάβησης και αυτό, όπως είπε, είναι ενδεικτικό της εμπιστοσύνης και του κύρους της Αρχής.
«Η Ανεξάρτητη Αρχή δεν είναι αόρατη, ήταν, είναι, και θα είναι και στο μέλλον, παρούσα. Ενημερώνει, αποτρέπει αλλά και φωνάζει εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα αισχροκέρδειας ώστε ο καταναλωτής που είναι ο αδύναμος κρίκος να βρει συμπαράσταση», τόνισε.
Παράλληλα, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών, διευκρίνισε ότι η Αρχή ασχολείται με την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών και δεν μπορεί να επιβάλει κυρώσεις. Προσέθεσε δε ότι «για φαινόμενα αισχροκέρδειας ή υπερτιμολογήσεων, αρμόδια για να τα αντιμετωπίσει είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνης Γεωργιάδης, υπογράμμισε ότι από τις 13 Μαρτίου που λήφθηκαν τα πρώτα μέτρα για την Covid-19 και μέχρι σήμερα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή έχει προβεί σε 4.700 ελέγχους σε εκατοντάδες επιχειρήσεις και έχει επιβάλει πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Πηγή: ΑΜΠΕ