Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του Σχολείου, με «ευρύτατη και γόνιμη», σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), συμμετοχή πολιτών και φορέων, ενώ συνεχίζονται και οι δια ζώσης και εξ αποστάσεως συζητήσεις της ηγεσίας του για το νομοσχέδιο με εμπλεκόμενους φορείς. Όπως έγινε γνωστό, η εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία θα συνεχίσει να γίνεται με κλήρωση, ενώ στα Πρότυπα Γυμνάσια οι μαθητές θα εισάγονται από φέτος με τεστ δεξιοτήτων-εξετάσεις.
Ολοκληρώθηκε η διαβούλευση του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του Σχολείου, με «ευρύτατη και γόνιμη», σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), συμμετοχή πολιτών και φορέων, ενώ συνεχίζονται και οι δια ζώσης και εξ αποστάσεως συζητήσεις της ηγεσίας του για το νομοσχέδιο με εμπλεκόμενους φορείς. Όπως έγινε γνωστό, η εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία θα συνεχίσει να γίνεται με κλήρωση, ενώ στα Πρότυπα Γυμνάσια οι μαθητές θα εισάγονται από φέτος με τεστ δεξιοτήτων-εξετάσεις.
Με αφορμή δημοσιεύματα για τις προθέσεις του, ιδίως αναφορικά με τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, και για την πληρέστερη πληροφόρηση των ενδιαφερόμενων μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΙΘ ενημερώνει ότι - κατόπιν ενδελεχούς μελέτης των προτάσεων που υποβλήθηκαν στη δημόσια διαβούλευση - επήλθαν βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή.
Ειδικότερα, ανάμεσα στις βασικές τροποποιήσεις στο πλαίσιο της ενίσχυσης του δικτύου Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) περιλαμβάνονται οι εξής:
Στόχος του υπουργείου είναι η επαναφορά, ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αξιοποιώντας τη θετική εμπειρία από την προηγούμενη εισαγωγή του θεσμού, σε ευρεία κλίμακα, πριν από τις δυσμενείς αλλαγές που επήλθαν την τετραετία 2015-2019. Πρόκειται, όπως επισημαίνιε, για δύο διακριτούς τύπους σχολείων, τα οποία ωστόσο αποτελούν από κοινού ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο εθνικών διαστάσεων για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή διαφοροποιημένων και καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών, με απώτερο σκοπό να συμβάλουν στη διαμόρφωση και διάχυση βέλτιστων εκπαιδευτικών προτύπων και πρακτικών σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα και να συντελέσουν, με τον τρόπο αυτόν στη συνολική αναβάθμισή του.
Ειδικότερος σκοπός των Πρότυπων Σχολείων είναι να ενισχύσουν το πρότυπο της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, με την έννοια της διαμόρφωσης των πλέον κατάλληλων προϋποθέσεων που θα προάγουν τη διαρκή αυτό-βελτίωση των μαθητών, καθώς και τη μεθοδικότερη και συστηματικότερη καλλιέργεια και ανέλιξη των ιδιαίτερων μαθησιακών τους δυνατοτήτων, κλίσεων και ταλέντων. Ειδικότερος σκοπός των Πειραματικών Σχολείων είναι να υποστηρίξουν, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού, την πιλοτική εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα (δοκιμή και υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων).
Για την πληρέστερη ενημέρωση των ενδιαφερόμενων, το υπουργείο δημοσιεύει και πίνακα με τα νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, όπως διαμορφώνονται στο νομοσχέδιο μετά και την τελευταία ενσωμάτωση σχολίων της δημόσιας διαβούλευσης.
naftemporiki.gr