«Η κυβέρνηση προχωρά με αντιδημοκρατικές ενέργειες στην ψήφιση αντιεκπαιδευτικού νόμου εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία» σημειώνει η ΟΛΜΕ και προαναγγέλλει αντιδράσεις.
«Η κυβέρνηση προχωρά με αντιδημοκρατικές ενέργειες στην ψήφιση αντιεκπαιδευτικού νόμου εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία» σημειώνει η ΟΛΜΕ.
Όπως αναφέρει, το δ.σ. της είχε έγκαιρα επισημάνει και προειδοποιήσει το υπουργείο Παιδείας ότι θεωρεί την κατάθεση του νομοσχεδίου που αφορά τα μείζονα ζητήματα της εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας «απαράδεκτη και παράλληλα εχθρική πράξη» προς τον κλάδο.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η κυβέρνηση «χωρίς κανένα διάλογο φέρνει νομοσχέδιο που αφορά στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, τη δραματική συρρίκνωση των ΕΠΑΛ, τα πρότυπα σχολεία, αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε πολλές άλλες αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης».
Το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζεται να νομοθετήσει για ζητήματα με τα οποία σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα διαφωνεί, υποστηρίζει η ΟΛΜΕ, «την ώρα που απαγορεύονται οι συναθροίσεις, τα σωματεία δεν μπορούν να συγκαλέσουν γενικές συνελεύσεις και η κυβέρνηση επέβαλε ακόμη και την αναστολή της κατάργησης της πολιτικής επιστράτευσης, ώστε να αποδυναμώσει τις πιθανές αντιδράσεις των εργαζομένων».
Η ομοσπονδία μιλά για «υποκριτικά λόγια συμπάθειας» της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που «εδώ και εβδομάδες είναι μπροστά στις οθόνες υπολογιστών ή στα τηλέφωνα, νυχθημερόν, προκειμένου να έχουν επαφή με τους μαθητές τους, στηρίζοντάς τους και ψυχολογικά και μαθησιακά».
Παράλληλα, θεωρεί πως η πανδημία αποτελεί ευκαιρία για την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας «να νομοθετήσει όλες εκείνες τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές, που είχε εξ αρχής στόχο να επιβάλλει. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως το βλέμμα της πολιτικής ηγεσίας είναι στραμμένο στην επόμενη ημέρα. Γι' αυτό και τρέχουν να προλάβουν να νομοθετήσουν υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα αποφευχθούν οι αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς».
Η ΟΛΜΕ τονίζει πως το ΥΠΑΙΘ έχει χρέος να σεβαστεί τους θεσμοθετημένους, εδώ και πολλές δεκαετίες, κανόνες δημοκρατικού και θεσμικού διαλόγου και να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες με αρνητικό πρόσημο, που θα καταδεικνύουν για μία ακόμα φορά περιφρόνηση στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς και τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης.
Επιπλέον, ξεκαθαρίζει «με όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση» ότι «δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να εκμεταλλευθεί την πρωτόγνωρη αυτή κατάσταση για τη χώρα μας και την ανθρωπότητα για να περάσει αντιεκπαιδευτικές και ακραίες πολιτικές σε βάρος του δημόσιου σχολείου. Το συνδικαλιστικό κίνημα έχει τον τρόπο και τη δυνατότητα να απαντήσει και θα απαντήσει» αναφέρει η ομοσπονδία, που συμμετέχει στην Πανελλαδική Μέρα Δράσης των εργαζομένων την Τρίτη 28 Απριλίου κι οργανώνει την Πέμπτη πανελλαδική πανεκπαιδευτική διαμαρτυρία ενάντια στο νομοσχέδιο.