Η επέλαση του κορωνοϊού στη ζωή μας άλλαξε τον τρόπο που ζούσαμε και εργαζόμασταν μέχρι σήμερα σε μεγάλο βαθμό. Οι νέες τεχνολογίες μπήκαν δυναμικά στο προσκήνιο βοηθώντας τους επαγγελματίες να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Ο εγκλεισμός του κόσμου στα σπίτια, λόγω της υποχρεωτικής καραντίνας που στόχο έχει να μειώσουμε τη διασπορά του ιού δημιούργησε και σοβαρά προβλήματα στην ψυχολογία όλων, από την αποξένωση και την μη κοινωνική επαφή.
Συνέντευξη στην Ανθή Αγγελοπούλου
Η επέλαση του κορωνοϊού στη ζωή μας άλλαξε τον τρόπο που ζούσαμε και εργαζόμασταν μέχρι σήμερα σε μεγάλο βαθμό. Οι νέες τεχνολογίες μπήκαν δυναμικά στο προσκήνιο βοηθώντας τους επαγγελματίες να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Ο εγκλεισμός του κόσμου στα σπίτια, λόγω της υποχρεωτικής καραντίνας που στόχο έχει να μειώσουμε τη διασπορά του ιού δημιούργησε και σοβαρά προβλήματα στην ψυχολογία όλων, από την αποξένωση και την μη κοινωνική επαφή. Μεγάλη βοήθεια για την ανάκαμψη έδωσαν τα on line μαθήματα σε σχολές όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων, που προσέφεραν όχι μόνο τη γνώση που χρειάζονται οι μαθητές του αλλά και μια σοβαρή μορφή επικοινωνίας και απεγκλωβισμού από την ανυπαρξία που μας έχει επιβληθεί από την καραντίνα. Ουσιαστικά αυτά συνέβαλαν στο να μείνουν ψυχικά και σωματικά υγιείς πολλοί άνθρωποι τριγύρω μας. Μια μορφή on line διδασκαλίας είναι και τα μαθήματα υποκριτικής. Η γνωστή ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου Ανδρομάχη Δαυλού μας εξηγεί πως ακριβώς γίνονται, ποιοι μπορούν να τα παρακολουθήσουν και πως αυτά συμβάλλουν στην καλυτέρευση της ζωής μας.
Μαθήματα μέσω διαδικτύου. Πόσο βοηθητικά είναι στη δύσκολη αυτή συγκυρία που περνά η χώρα;
Αυτή η αναπάντεχη και βίαιη αλλαγή στην καθημερινότητά μας ,ώθησε όλους να δούμε με θετικότερο μάτι τον κυβερνοχώρο. Έγινε το βασικό μέσο επικοινωνίας ακόμα και σε ανθρώπους, που δεν το χρησιμοποιούσαν για αυτόν το σκοπό. Παίρνω για παράδειγμα τον εαυτό μου. Η θεατρική αναζήτηση μέσω διαδικτύου, εξαιτίας της δυνατότητας συνδυασμού λόγου και εικόνας, έγινε το μέσο επαφής, ώστε να μειώσουμε την μοναξιά μας, να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας, να καλλιεργήσουμε το πνεύμα μας και τα εκφραστικά μας μέσα, σε ένα φιλικό περιβάλλον, όπου οι αφορμές για συζήτηση των θεατρικών κειμένων γίνονται ανεξάντλητες.
Σεμινάρια τέχνης: τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε σεμινάρια τέχνης; Τι περιλαμβάνουν αυτά και ποιος μπορεί να τα παρακολουθήσει;
Τα σεμινάρια θεατρικής τέχνης είναι ένας χώρος συνάντησης, επικοινωνίας, αναζήτησης, εκπαίδευσης και πάνω απ’ όλα δημιουργίας. Κάτω από την σκιά της Ακρόπολης, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, λειτουργεί πάνω από 15 χρόνια, με μεγάλη απήχηση στο κοινό, το "Μικρό Πολυτεχνείο". Ένας πολυχώρος Σεμιναρίων Τέχνης, όπου άνθρωποι κάθε ηλικίας μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλές κατηγορίες καλλιτεχνικής επιμόρφωσης το μάθημα, το εργαστήριο, ή το σεμινάριο που τους ενδιαφέρει, χωρίς να έχουν αναγκαστικά προηγούμενη εμπειρία.
Στο web pocket theater του Μικρού Πολυτεχνείου, επέλεξα να αναλύσουμε με τους συμμετέχοντες, «Ήρωες του Σαίξπηρ». Πρόκειται για έναν συγγραφέα έντονα ανθρωποκεντρικό, που εκφράζεται με ποιητικό και αλληγορικό λόγο, στοιχεία που λείπουν από τη ζωή μας. Μέσα από τη λειτουργία των σεμιναρίων ανακαλύπτουμε τον διάχυτο ρομαντισμό, την μαγεία και τις υπαρξιακές αναζητήσεις των ηρώων του σπουδαίου Εγγλέζου ποιητή. Αντιλαμβανόμαστε πόσο τα χρειαζόμαστε όλα αυτά, κάτω από τις δεδομένες συνθήκες, περισσότερο από ποτέ.
Τι προσφέρει στον αποκλεισμένο από την κοινωνία μαθητή η θεατρική διδασκαλία;
Του προσφέρει «τα φτερά της φαντασίας» για να πετάξει. Η τέχνη ελευθερώνει το πνεύμα και γίνεται συνοδοιπόρος του ανθρώπου. Η τέχνη, δημιουργείται από τον άνθρωπο και προσαρμόζεται στις ανάγκες του.
Ταξιδεύοντας με όχημα τον θεατρικό λόγο και επιβάτη την μοναδικότητα του εαυτού μας , ανοίγονται δημιουργικά μονοπάτια μέσα από τις κρυμμένες αλήθειες των θεατρικών ηρώων.
Κατά πόσο μπορεί να συμβάλλει στην ψυχική ισορροπία ενός ατόμου; (Εξωτερίκευση συναισθημάτων - Γνωριμία με τον εσωτερικό κόσμο –δυνατότητα έκφρασης του λόγου κλπ.)
Ως επαγγελματίας ηθοποιός, θέλω να αναφέρω ότι το θέατρο δεν είναι ψυχοθεραπεία. Είναι το κοινωνικό στήριγμα, που δίνει ανέκαθεν ανάταση και ψυχική πληρότητα, τόσο στους ασχολούμενους, όσο και στους θεατές. Όμως για τους ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τις διαδικασίες και τον τρόπο ανάλυσης των θεατρικών ηρώων, μπορεί να πάρει για λίγο την θέση της υποστήριξης του εσωτερικού τους κόσμου. Η αναζήτηση των συναισθημάτων ενός ηρώα, για παράδειγμα το τι νιώθει, ή ορμώμενος από ποιο συναίσθημα ξεδιπλώνει τις σκέψεις του, δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή να παρατηρήσει, να αναλύσει και να εκφράσει τα συναισθήματα του, στον εαυτό του ή στους γύρω του.
Οι μαθητές σας θα μπορούσαν να είναι και άτομα που το μόνο που ζητάνε είναι να αποκαλύψουν τον εσωτερικό τους κόσμο και να τον βγάλουν προς τα έξω χωρίς απώτερο σκοπό να ακολουθήσουν την τέχνη ως τέχνη και ως επαγγελματική σταδιοδρομία;
Οι μαθητές μου είναι άνθρωποι με καλλιτεχνικές ανησυχίες, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο. Έχουν όμως όλοι το κέφι και την περιέργεια, να ανακαλύψουν την τέχνη του θεάτρου. Άλλωστε η μοναδικότητα του καθενός είναι αμφίδρομα δημιουργική, σ’ ένα παιχνίδι ανταλλαγής απόψεων και ιδεών που όλοι επωφελούνται.
Ποια είναι η Ανδρομάχη Δαυλού
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα σε γνωστή καλλιτεχνική οικογένεια. Αποφοίτησε από την Δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών το 1996. Παρακολούθησε το 1ο εργαστήρι ηθοποιών της πειραματικής σκηνής του Εθνικού Θεάτρου και το σεμινάριο «Σώμα και Φωνή» στο ίδρυμα Θεοχαράκης. Έχει ασχοληθεί πολλά χρονιά με τον χορό Κλασσικό μπαλέτο και μοντέρνο χορό με την Ροδόπη Κούβαρη. Έχει σπουδάσει κλασικό και ελαφρύ τραγούδι με την Ακτή Δρίνη και φλάουτο με τον Δημήτρη Φωτόπουλο. Εργάζεται ως ηθοποιός τα τελευταία 24 χρόνια στο Εθνικό Θέατρο και στο ελεύθερο θέατρο με σπουδαίους σκηνοθέτες. Έχει εμφανιστεί επανειλημμένα στην Επίδαυρο σε βασικούς ρόλου και ως κορυφαία ενδεικτικά «Τρωάδες» «Βάκχες» «Όρνιθες» «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» κ.α. Έχει συνεργαστεί ως βοηθός Σκηνοθέτης του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου σε μεγάλες παραγωγές όπως «Μυστικοί Αρραβώνες» «πρόβα Νυφικού» «Προμηθέας Δεσμώτης» «Τρωάδες» κ.α. Έχει επίσης συνεργαστεί με το 1ο θεατρικό εργαστήρι του Κ,Κ, Κορυδαλλού και Εθνικού θεάτρου διδάσκοντας ορθοφωνία, και παρουσιάζοντας παραστάσεις εντός των φυλάκων στους κρατούμενος. Έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές τηλεοπτικές σειρές όπως για παράδειγμα Ήρθε και έδεσε, sefe sex, το κόκκινο δωμάτιο. 7 θανάσιμες πεθερές, τμήμα ηθών, κ.α. Διδάσκει ορθοφωνία, υποκριτική και Σκηνοθετεί τα τελευταία 13 χρόνια σε Δραματικές σχολές, σεμιναριακούς και θεατρικούς χώρους.