Με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ταχύτητες στις μετακινήσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα σε μεγαλουπόλεις σε όλο τον κόσμο.
Με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ταχύτητες στις μετακινήσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα σε μεγαλουπόλεις σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με στοιχεία της Inrix για τις ΗΠΑ, τα οποία επικαλείται το Bloomberg, η κυκλοφορία στους δρόμους αμερικανικών πόλεων άρχισε να μειώνεται σταδιακά, καθώς οι πολιτείες και οι τοπικές αρχές αύξαναν η μία μετά την άλλη τους περιορισμούς σε μετακινήσεις που θεωρούνται μη αναγκαίες.
Βάσει των στοιχείων, τα οποία αφορούν τις πρωινές ώρες της Παρασκευής (περί τις 8 π.μ.) και το απόγευμα της ίδιας ημέρας (5.30 μ.μ.) για τον μήνα Μάρτιο, οι πόλεις στις οποίες καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση στις ταχύτητες των μετακινήσεων σε σύγκριση με μια μέση Παρασκευή, είναι εκείνες όπου συνήθως σημειωνόταν η εντονότερη συμφόρηση στην κυκλοφορία.
«Η Νέα Υόρκη, το Σιάτλ, το Σαν Φρανσίσκο, το Σικάγο, το Λος Άντζελες και η Βοστώνη βρίσκονται στην κορυφή των δεικτών», δήλωσε ο αναλυτής μεταφορών στην Inrix, Τρέβορ Ριντ, σημειώνοντας πως παρόμοιες τάσεις καταγράφονται σχεδόν σε κάθε μεγάλη πόλη των ΗΠΑ.
Στο Λος Άντζελες, οι ταχύτητες μετακίνησης το απόγευμα της 20ης Μαρτίου σημείωσαν άνοδο 75% πάνω από το κανονικό, με το αντίστοιχο ποσοστό το πρωί να πλησιάζει το 50%. Παρόμοια ποσοστά καταγράφηκαν και στο Σικάγο.
Στη Νέα Υόρκη, στις 20 Μαρτίου, οι ταχύτητες μετακίνησης το πρωί κατέγραφαν άνοδο περίπου 40%, ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας το αντίστοιχο ποσοστό ξεπέρασε το 50% σε σύγκριση με μια μέση Παρασκευή.
Ταχύτητες στις μετακινήσεις αυξημένες κατά τουλάχιστον 25% καταγράφηκαν το πρωί της 20ης Μαρτίου και σε Σαν Φρανσίσκο, Μαϊάμι και Βοστώνη, ενώ στις ίδιες πόλεις το απόγευμα της ίδιας ημέρας, οι μετακινήσεις ήταν ταχύτερες κατά σχεδόν 60%.
Στην περιοχή του Σιάτλ, οι ταχύτητες των πρωινών μετακινήσεων ήταν 15% υψηλότερες από τις κανονικές στις 13 Μαρτίου και 23% υψηλότερες μια εβδομάδα αργότερα. Το βράδυ, η αύξηση στην ταχύτητα έφτανε σε υψηλότερα επίπεδα: +16% στις 13 Μαρτίου και +38% στις 20 του περασμένου μήνα.
Αν και οι πολιτείες των ΗΠΑ δεν επέβαλαν συγχρονισμένα τους περιορισμούς, πλέον φαίνεται να παρατηρείται μία σύγκλιση στα στοιχεία για την αποσυμφόρηση των δρόμων, σύμφωνα τον κ. Ριντ.
Η Inrix συνέλλεξε δεδομένα από κινητά τηλέφωνα και συστήματα πλοήγησης αυτοκινήτων μετρώντας τις ταχύτητες του ταξιδιού.
Η μείωση της κυκλοφορίας αποτελεί ένδειξη των σοβαρών οικονομικών επιπτώσεων που προκάλεσε η πανδημία κορωνοϊού, ωστόσο φέρνει και μερικά ευπρόσδεκτα οφέλη σύμφωνα με τον κ. Ριντ. «Δεν καταλαβαίνεις πόσο θορυβώδεις είναι οι δρόμοι μέχρι να γίνουν ήσυχοι», σημείωσε.
Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, μειωμένη φαίνεται να είναι και η ατμοσφαιρική ρύπανση, ενώ ο περιορισμός των μετακινήσεων επέτρεψε σε πόλεις να προχωρήσουν σε έργα συντήρησης και κατασκευής υποδομών.
Με πληροφορίες από Bloomberg