Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, κατέθεσαν έξι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, σημειώνοντας πως «με σκανδαλώδη σύμβαση και χωρίς διαγωνισμό η Κυβέρνηση της Ν.Δ., αυξάνει το δώρο των 250 εκ. ευρώ των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, προς την Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε 750 εκ. ευρώ».
Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, κατέθεσαν έξι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, σημειώνοντας πως «με σκανδαλώδη σύμβαση και χωρίς διαγωνισμό η Κυβέρνηση της Ν.Δ., αυξάνει το δώρο των 250 εκ. ευρώ των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, προς την Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε 750 εκ. ευρώ».
Σύμφωνα με το κείμενο της ερώτησης «το 2017, όπως είναι γνωστό, η τότε Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε στην πώληση της ελληνικής κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι του εξευτελιστικού ποσού των 45 εκατ. ευρώ σε ιταλική σύμπραξη, του ιταλικού Δημοσίου και του ομίλου FSI, ενώ ως αντιπολίτευση δια του κ. Σταθάκη το 2014, είχε χαρακτηρίσει την ενδεχόμενη πώληση με το τίμημα των 300 εκ. ευρώ, ως ξεπούλημα».
«Στη συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχε συμπεριληφθεί ένα επιπλέον δώρο προς την Ιταλική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 250 εκ. αφού προβλέφθηκε αντί του τιμήματος αυτού η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, πέραν του δικτύου Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης –Ειδομένης, για 5 χρόνια, μέχρι το 2021. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους νέους Ιταλούς ιδιοκτήτες και την νέα Διοίκηση υποσχέθηκε στο πλαίσιο της συμφωνίας του 2017 να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ», επισημαίνεται.
Όμως, συνεχίζει το ΚΙΝΑΛ «πριν ακόμα γίνει κάποια επένδυση (γνωστή) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Κυβέρνησή της Ν.Δ., χωρίς διαγωνισμό συμφώνησε με τους Ιταλούς επέκταση του χρονικού διαστήματος των 5 χρόνων σε 15 αυξάνοντας την χορηγία του ΣΥΡΙΖΑ των 250 εκ. ευρώ σε 750, δεσμεύοντας την Ελλάδα και του Έλληνες φορολογούμενους στην καταβολή αυτού του ποσού προς τον ιταλικό όμιλο, συνοδευόμενη με νέες αόριστες υποσχέσεις για επενδύσεις ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι η ετήσια επιχορήγηση των 50 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές είχε καθοριστεί το 2011, δηλαδή πολύ πριν την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με τα δεδομένα πριν το 2010 που σήμερα έχουν αλλάξει».
Όπως αναφέρει το ΚΙΝΑΛ «η τελευταία αυτή συμφωνία σας, κ. Υπουργοί, προφανώς αλλάζει τα δεδομένα που αφορούν στην απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς η οποία μάλλον αναβάλλεται επ’ αόριστον. Πρόκειται για υπόθεση που έχει γκρίζες ζώνες, προκαλεί πολλά ερωτηματικά και απαιτεί καθαρές εξηγήσεις και απαντήσεις [.
«Με βάση τα παραπάνω και επειδή μέχρι τώρα δεν έχει διαπιστωθεί καμία επένδυση με βάση τη συμφωνία του 2017, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο τηρεί όλες τις δεσμεύσεις του, ερωτάσθε κύριοι Υπουργοί:
Παράλληλα, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής «παρακαλούν» για την ενημέρωση της Βουλής και του ελληνικού λαού να κατατεθούν: