Στο τελικό στάδιο είναι, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, η ολοκλήρωση του έργου της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων που θα ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη, ενώ εντός χρονοδιαγράμματος πραγματοποιούνται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες προετοιμασίας για την έναρξη των δρομολογίων έως τα μέσα Απριλίου.
Στο τελικό στάδιο είναι, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, η ολοκλήρωση του έργου της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων που θα ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη, ενώ εντός χρονοδιαγράμματος πραγματοποιούνται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες προετοιμασίας για την έναρξη των δρομολογίων έως τα μέσα Απριλίου.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας, με στόχο την εξασφάλιση υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε επιτυχώς άσκηση αντιμετώπισης συμβάντος εντός της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Τραπέζης, στις 26 Φεβρουαρίου. Στην άσκηση συμμετείχαν ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία ΜΕΤΚΑ Α.Ε., καθώς και η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αιγίου, το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Ακράτας, τα Αστυνομικά Τμήματα Αιγιαλείας και Ακράτας και το ΕΚΑΒ Πάτρας.
Σκοπός της άσκησης ήταν η εξοικείωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων με τα νέα συστήματα ασφαλείας των σηράγγων του σιδηροδρόμου και την άρτια προετοιμασία του εμπλεκόμενου προσωπικού για τη βέλτιστη δυνατή αντιμετώπιση πιθανών συμβάντων. Η άσκηση πραγματοποιήθηκε βάσει σεναρίου σύμφωνα με το οποίο εκδηλώνεται πυρκαγιά στο μεσαίο όχημα/βαγόνι επιβατικής αμαξοστοιχίας, η οποία έχει ακινητοποιηθεί μπροστά από την έξοδο διαφυγής της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Τράπεζας στον κλάδο με κατεύθυνση προς Πάτρα. Στην άσκηση πήραν μέρος ασκούμενοι των υπηρεσιών, ηθοποιοί με συγκεκριμένους ρόλους, καθώς και παρατηρητές που κατέγραψαν σημαντικές πληροφορίες για την αποτίμησή της και επισκέπτες οι οποίοι παρακολούθησαν την εξέλιξη και συμπλήρωσαν σχετικό έντυπο αξιολόγησης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, σημείωσε ότι «είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την πορεία της προετοιμασίας για την παράδοση ενός πολύ σημαντικού έργου για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Πρόκειται για τη θετική έκβαση μιας πολύ μεγάλης προσπάθειας που καταβάλαμε από τον περασμένο Οκτώβριο προκειμένου να ολοκληρωθεί σύντομα ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε το 2006. Όπως παρουσιάσαμε και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη συνάντησή μας στις Βρυξέλλες στα μέσα Ιανουαρίου, οι ενέργειές μας έχουν ως στόχο την έναρξη της λειτουργίας της νέας γραμμής πριν το ελληνικό Πάσχα, καθώς και την εξασφάλιση των 240 εκατ. ευρώ των ευρωπαϊκών πόρων που έχουν διατεθεί για τη συγχρηματοδότηση του έργου. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί παράδειγμα της αποφασιστικότητας και του νέου σχεδιασμού με τον οποίο η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων για τον ελληνικό -και όχι μόνο- σιδηρόδρομο».
Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ τονίζει τη σημασία υλοποίησης όλων των απαραίτητων ενεργειών προετοιμασίας ώστε να διασφαλισθεί το μέγιστο δυνατό επίπεδο ασφάλειας κι ετοιμότητας όλων των εμπλεκομένων, ενώ προγραμματίζει παρόμοια άσκηση ετοιμότητας εντός του Μαρτίου στη νέα Σιδηροδρομική Σήραγγα Μελισσίου, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Νομού Κορινθίας.
Η σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Κιάτου - Ροδοδάφνης είναι έργο που ξεκίνησε το 2006 και κατόπιν αρκετών παρατάσεων έπρεπε να έχει παραδοθεί ήδη από τον Αύγουστο του 2019.
Με τη λειτουργία της θα εξυπηρετεί τους νεοκατασκευασμένους τρεις Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου και τις έξι στάσεις Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Στην παρούσα φάση εκτελείται ο σχεδιασμός δρομολογίων από ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος, σύμφωνα με πηγές, θα περιλαμβάνει τρία ή τέσσερα δρομολόγια ημερησίως. Ο χρόνος μετάβασης από τη Νερατζιώτισσα έως το Διακοφτό εκτιμάται στις δύο ώρες, ενώ τα δρομολόγια πιθανότατα να πυκνώσουν κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Περί τις 10 Μαρτίου θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια για τις τελικές ρυθμίσεις και την εκπαίδευση των μηχανοδηγών, ενώ την ίδια περίοδο αναμένεται και η ανακοίνωση του προγράμματος δρομολογίων.