Τις απαντήσεις θα τις μάθουμε στο πολύ ενδιαφέρον συνέδριο της ΕΣΕΕ, με τίτλο «Futre of Retail» το διήμερο 7-8 Φεβρουαρίου, την έναρξη του οποίου θα κηρύξει ο Πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης. Για όλους όσους ασχολούνται με το λιανικό εμπόριο, υπάρχουν πάντα καλά και κακά νέα. Τα καλά νέα είναι ότι η καινοτομία αλλάζει ριζικά το λιανικό εμπόριο, και τα κακά νέα είναι ότι η καινοτομία αλλάζει ριζικά τη λιανική πώληση. Όμως, αυτά ίσως να μην είναι πλέον νέα, γιαυτό πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι περισσότερο, γράφει ο Βασίλης Κορκίδης.
Tου Βασίλη Κορκίδη,
πρόεδρος του ΕΒΕΠ
Τις απαντήσεις θα τις μάθουμε στο πολύ ενδιαφέρον συνέδριο της ΕΣΕΕ, με τίτλο «Futre of Retail» το διήμερο 7-8 Φεβρουαρίου, την έναρξη του οποίου θα κηρύξει ο Πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης. Για όλους όσους ασχολούνται με το λιανικό εμπόριο, υπάρχουν πάντα καλά και κακά νέα. Τα καλά νέα είναι ότι η καινοτομία αλλάζει ριζικά το λιανικό εμπόριο, και τα κακά νέα είναι ότι η καινοτομία αλλάζει ριζικά τη λιανική πώληση. Όμως, αυτά ίσως να μην είναι πλέον νέα, γιαυτό πρέπει να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι περισσότερο.
Πρέπει να προσπαθήσουμε να προβλέψουμε τι θα συμβεί στο μέλλον της λιανικής πώλησης. Οι πολλοί διαφορετικοί τρόποι αλλαγής στο λιανικό εμπόριο, έχουν δημιουργήσει νέες τάσεις που θα διαμορφώσουν την εικόνα του λιανικού εμπορίου το 2020. Εάν μάλιστα κάποιος παρακολουθήσει προσεκτικά τις εμπορικές εταιρείες με πρωτοποριακές δραστηριότητες μπορεί να διαπιστώσει όλα όσα συμβαίνουν και θα συμβούν, καθώς και τις τάσεις που φέρνουν αλλαγές στο λιανικό εμπόριο.
Από το τέλος του 2017 υπήρξε μια επανάσταση της λιανικής, που βασίστηκε στους ηγέτες του ηλεκτρονικού εμπορίου και την ετοιμότητα της τεχνολογικής υποδομής, επιτρέποντας σε όλους τους λιανοπωλητές να χρησιμοποιούν δεδομένα σε επίπεδο καταστήματος κάτι που δημιουργήθηκε από δύο βασικές μετατροπές, όπως:
Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατες μελέτες, προκύπτουν τρεις τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν περαιτέρω το λιανικό εμπόριο το 2020:
Με το παράδοξο μεταξύ «ευκολίας και σύνδεσης» το 2019, οι τέσσερεις προβλέψεις των ειδικών για το λιανικό εμπόριο το 2020 είναι:
Η λιανική αγορά τα τελευταία χρόνια έχει κατακερματιστεί και πλέον κατευθύνεται προς ένα πιο ενοποιημένο μοντέλο για τους μεγάλους λιανοπωλητές. Το 2020, μόνο οι πιο ευέλικτοι λιανοπωλητές θα επιβιώσουν και θα ανθίσουν ξανά. Οι άμεσες επενδύσεις πρέπει να στοχεύουν στην βελτιστοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού και της απογραφής. Οι καλοί παίκτες έχουν θέσει νέα πρότυπα εξυπηρέτησης πελατών που ταιριάζουν με τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές: γρήγορες παραδόσεις, συλλογή, αποστολή από το κατάστημα, εύκολη επιστροφή. Το 2020, τα φυσικά καταστήματα, φυσικά και θα εξακολουθούν να υπάρχουν, αλλά η κύρια λειτουργία τους θα είναι η εμπειρία και η πληροφορία των πελατών. Οι συνήθεις διαδικασίες θα γίνουν όλο και πιο αυτοματοποιημένες, αλλά πρέπει να έχουμε κατά νου ότι οι πέντε ανθρώπινες αισθήσεις μπορούν να διεγερθούν μόνο μέσα σε ένα κατάστημα! Και μέχρι στιγμής κανένα εργαλείο εξατομίκευσης δεν μπόρεσε να έρθει ούτε καν κοντά σε έναν καλό έμπορο-πωλητή.
Εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου «Future of Retail» της ΕΣΕΕ.