Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 06 Φεβρουαρίου 2020 12:05

Cora: Δοκιμές αυτόνομων αεροταξί στη Νέα Ζηλανδία

Μνημόνιο κατανόησης με την εταιρεία Wisk (Zephyr Airworks), για την υποστήριξη των πρώτων δοκιμών μεταφοράς επιβατών του ηλεκτροκίνητου, αυτόνομου αεροταξί «Cora» στο Καντέρμπουρι υπέγραψε η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας, όπως ανακοίνωσε η υπουργός έρευνας, Επιστημών και Καινοτομίας, Μέγκαν Γουντς.

Μνημόνιο κατανόησης με την εταιρεία Wisk (Zephyr Airworks), για την υποστήριξη των πρώτων δοκιμών μεταφοράς επιβατών του ηλεκτροκίνητου, αυτόνομου αεροταξί «Cora» στο Καντέρμπουρι υπέγραψε η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας, όπως ανακοίνωσε η υπουργός έρευνας, Επιστημών και Καινοτομίας, Μέγκαν Γουντς.

Η Wisk δοκιμάζει το Cora στην περιοχή από το 2017 και, σύμφωνα με τη νεοζηλανδική κυβέρνηση, οι δοκιμές μεταφοράς επιβατών είναι το επόμενο βήμα για την εταιρεία στον δρόμο της τεχνολογίας της προς την αγορά.

«Πέρυσι ανακοίνωσα τη δημιουργία του Airspace Integration Trials Programme και ότι η Wisk ήταν ο πρώτος βιομηχανικός εταίρος που εντάχθηκε- είμαι ευτυχής που ανακοινώνω ότι έχει υπάρξει συμφωνία και ότι σχεδιασμοί για μια δοκιμή μεταφοράς επιβατών στο Καντέρμπουρι είναι σε εξέλιξη» είπε η Γουντς, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση βλέπει μεγάλες δυνατότητες στην ανάπτυξη ενός τομέα πρωτοποριακών μη επανδρωμένων αεροσκαφών στη Νέα Ζηλανδία.

«Πέρα από τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που προσφέρει η ανάπτυξη αυτής της βιομηχανίας, μοιραζόμαστε επίσης το όραμα της Wisk για έναν πιο πράσινο, χωρίς ρύπους τρόπο μετακίνησης των κατοίκων και των επισκεπτών στη Νέα Ζηλανδία. Η διευκόλυνση της ανάδυσης μιας εντελώς ηλεκτρικής υπηρεσίας αεροταξί ταιριάζει απόλυτα με τον στόχο της Ν. Ζηλανδίας για μηδενικές εκπομπές άνθρακα ως το 2050».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Wisk, Γκάρι Γκίσιν, εξέφρασε τη χαρά του για τη συμφωνία, δηλώνοντας πως εκλαμβάνεται ως «ένδειξη εμπιστοσύνης στο προϊόν μας και τις δυνατότητές μας για την ανάπτυξη και παροχή μιας ασφαλούς και αξιόπιστης υπηρεσίας αεροταξί, αρχίζοντας στη Νέα Ζηλανδία».

Όσον αφορά στο ίδιο το αεροσκάφος, είναι σχεδιασμένο για να μεταφέρει δύο επιβάτες και μπορεί να πετά περίπου 500 μέτρα πάνω από το έδαφος. Έχει μήκος 7 μέτρα και άνοιγμα φτερών 12, και πετά χάρη σε 12 ανεξάρτητα στροφεία, που επιτρέπουν απογείωση/ προσγείωση σαν ελικόπτερο, οπότε και δεν χρειάζεται αεροδρόμιο. Κατά τη συμβατική του πτήση πετά μόνο με έναν έλικα. Η εμβέλειά του είναι 40 χλμ και η ταχύτητά του περίπου 160 χλμ/ ώρα. Όσον αφορά στην ασφάλειά του, πέραν των 12 ανεξάρτητων στροφείων, έχει τρεις ανεξάρτητους υπολογιστές πτήσης, που ο καθένας τους υπολογίζει τη θέση του, ενώ σε περίπτωση σημαντικού προβλήματος το αεροσκάφος διαθέτει και αλεξίπτωτο για ασφαλή προσγείωση.