Η ύπαρξη υδατοδρομίων είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να πετάξουν υδροπλάνα στην Ελλάδα και σήμερα επιχειρούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα που παραμένει άλυτο εδώ και 15 χρόνια. Με το σχέδιο νόμου για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίων, το οποίο καταρτίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δημιουργούμε ένα λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο και φιλοδοξούμε να δούμε τις πρώτες πτήσεις υδροπλάνων, ίσως και εντός του 2020.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κεφαλογιάννη, Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Η ύπαρξη υδατοδρομίων είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να πετάξουν υδροπλάνα στην Ελλάδα και σήμερα επιχειρούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα που παραμένει άλυτο εδώ και 15 χρόνια. Με το σχέδιο νόμου για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίων, το οποίο καταρτίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δημιουργούμε ένα λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο και φιλοδοξούμε να δούμε τις πρώτες πτήσεις υδροπλάνων, ίσως και εντός του 2020.
Η νομοθετική πρωτοβουλία είναι απολύτως αναγκαία, καθώς ο προηγούμενος νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -Αν.Ελ. (4568/2018) έθετε περίπλοκες διοικητικές προϋποθέσεις και ως συνέπεια δεν εκδόθηκε ούτε μία άδεια! Επιπλέον, επέτρεπε μόνο στο Δημόσιο να προχωρήσει στην ίδρυση υδατοδρομίων και έθετε σε άμεσο κίνδυνο τα μόλις τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, της Κέρκυρας, της Πάτρας και των Παξών, καθώς προέβλεπε την ανάκληση αυτών των αδειών και την προσαρμογή τους στον νόμο του 2018. Οι αλλαγές που επιφέρουμε:
1. Απλό πλαίσιο αδειοδότησης. Λιγότερα δικαιολογητικά στα στάδια ίδρυσης και λειτουργίας και με μείωση των υπουργικών αποφάσεων από δέκα σε πέντε. Μάλιστα, τα σχέδια αυτών των αποφάσεων είναι έτοιμα προκειμένου να πάρουν ΦΕΚ σε διάστημα ενός μήνα από την ψήφιση του νόμου.