Μια φεμινιστική ομάδα στη Γαλλία κατηγορεί τους υπεύθυνους των περίοπτων κινηματογραφικών βραβείων Σεζάρ (Césars), ότι με τις 12 υποψηφιότητες της ταινίας «Κατηγορώ» του Ρομάν Πολάνσκι, δίνουν αξία σε έναν «φυγόδικο βιαστή».
Μια φεμινιστική ομάδα στη Γαλλία κατηγορεί τους υπεύθυνους των περίοπτων κινηματογραφικών βραβείων Σεζάρ (Césars), ότι με τις 12 υποψηφιότητες της ταινίας «Κατηγορώ» του Ρομάν Πολάνσκι, δίνουν αξία σε έναν «φυγόδικο βιαστή».
Το γκρουπ «Osez Le Féminisme» σχολίασε ότι οι υποψηφιότητες ντροπιάζουν τα Σεζάρ και δείχνουν ότι η Γαλλία δεν συμβαδίζει με το παγκόσμιο κίνημα #MeToo. Το 1978, ο Πολωνός σκηνοθέτης έφυγε από τις Ηνωμένες Πολιτείες και εγκαταστάθηκε στη Γαλλία, αφού παραδέχθηκε τις σεξουαλικές επαφές του με ένα 13χρονο κορίτσι. Έκτοτε, διαφεύγει του αμερικανικού δικαστικού συστήματος, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες να εκδοθεί στις ΗΠΑ.
Το «Κατηγορώ» (An Officer and a Spy) ακολουθεί τη δίωξη του Άλφρεντ Ντρέιφους, ενός Γάλλου αξιωματικού που κατηγορείται για κατασκοπεία και αποστέλλεται για ισόβια φυλάκιση στο Νησί του Διαβόλου. Η ταινία έρχεται πρώτη στις υποψηφιότητες των «Γαλλικών Όσκαρ» και μάλιστα σε μεγάλες κατηγορίες όπως «Καλύτερης Ταινίας» και «Σκηνοθεσίας».
Το περασμένο καλοκαίρι, ο Πολάνσκι προκάλεσε πλήθος επικρίσεων στο Φεστιβάλ Βενετίας, όταν συνέκρινε το «κυνηγητό» εναντίον του με την αντισημιτική δίωξη του Ντρέιφους. Λίγο πριν την πρεμιέρα της ταινίας, τον Νοέμβριο του 2019, η Γαλλίδα φωτογράφος Βαλεντίν Μονιέρ κατηγόρησε τον σκηνοθέτη για βιασμό, όταν εκείνη ήταν 18 ετών, σε θέρετρο στην Ελβετία.
Η κατηγορία είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση προβολών, μετά από εισβολή γυναικών διαδηλωτών σε αίθουσες. Ωστόσο, η ταινία είχε επιτυχία στις εισπράξεις, κόβοντας συνολικά περισσότερο από 1,5 εκατ. εισιτήρια. Σύμφωνα με τη Μονιέρ, ο Πολάνσκι τη βίασε, αφού πρώτα επιχείρησε να της δώσει ένα χάπι, και τη χτύπησε, στο σαλέ του στο Γκστάαντ. Ο Πολάνσκι αρνείται, από πλευράς του, τις κατηγορίες: «Προφανώς δεν το θυμάμαι, επειδή είναι ψέμα», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Paris Match. Ο επικεφαλής της γαλλικής κινηματογραφικής Ακαδημίας Αλέν Τερζιάν δήλωσε ότι «η Ακαδημία δεν πρέπει να παίρνει θέση σε ηθικά διλήμματα».
Το «Κατηγορώ» δεν έλαβε καμία υποψηφιότητα Όσκαρ.