«Σήμερα είναι μία σημαντική ημέρα για το έργο κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης. Υποδεχόμαστε τον πρώτο από τους δύο μετροπόντικες που θα χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο της διάνοιξης της σήραγγας για το Μετρό της Θεσσαλονίκης», δήλωσε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, ο οποίος επισκέφθηκε τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης.
Το μηχάνημα θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τμημάτων της σήραγγας μονής τροχιάς μεταξύ των σταθμών «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Νέα Ελβετία» με συνολικό μήκος 7,7 χλμ. και σε καθημερινή βάση θα κατασκευάζει 10 μέτρα σήραγγας μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.
Όπως είπε ο υπουργός, ο δεύτερος μετροπόντικας θα φτάσει εδώ στις αρχές του επόμενου χρόνου. Και οι δύο μετροπόντικες μαζί θα ξεκινήσουν από την προσεχή άνοιξη το υπόγειο ταξίδι τους.
Ο κ. Σουφλιάς ανέφερε ότι τον τελευταίο ενάμισι χρόνο έχει γίνει πολλή δουλειά, που μπορεί να μην γίνεται άμεσα αντιληπτή στο ευρύ κοινό, αλλά είναι εξαιρετικά καθοριστική για την υλοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Καταρχήν, όπως είπε, εκπονήθηκε και εγκρίθηκε η Γενική Οριστική Μελέτη του μετρό, πραγματοποιήθηκαν 350 γεωτρήσεις για την ολοκλήρωση του προγράμματος των γεωτεχνικών ερευνών, ενώ καταγράφηκαν όλα τα κτίρια κατά μήκος του άξονα του μετρό και σε εξέλιξη βρίσκεται η γεωδομητική παρακολούθησή τους.
Επίσης, λύθηκαν πολύπλοκα ζητήματα όπως η εξασφάλιση των χώρων για τα εργοτάξια του μετρό και η συνολική μελέτη και εφαρμογή των καλύτερων δυνατών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Πλέον, πρόσθεσε ο υπουργός, οι εργασίες κατασκευής του Μετρό εξελίσσονται συστηματικά και εντατικά σε οκτώ εργοτάξια και κατασκευάζονται τρεις σταθμοί : Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Βενιζέλου και Σιντριβάνι.
Αρχαιολογικά ευρήματα
Αυτή την στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μία τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή σε έκταση 6.000 τμ και ήδη έχουν έρθει στο φως σημαντικά ευρήματα για την ιστορία της Θεσσαλονίκης, δήλωσε ο υπουργός, ο οποίος έδωσε εντολή στην Αττικό Μετρό ΑΕ για την απαραίτητη αναστήλωση του τζαμιού Χαμζά-Μπέη (Αλκαζάρ) ώστε με την ολοκλήρωση των εργασιών του μετρό να αποτελέσει το κεντρικό Μουσείο με τα σημαντικότερα ευρήματα των ανασκαφών από το έργο.
Επεκτάσεις
Ο κ. Σουφλιάς είπε ότι εκπονούνται ήδη μελέτες των πρώτων επεκτάσεων του δικτύου προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη, ενώ παράλληλα εξετάζονται και οι επόμενες επεκτάσεις προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό.
Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι η επέκταση προς Καλαμαριά να υλοποιηθεί ταυτόχρονα με την κατασκευή του Βασικού Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και να τεθεί σε λειτουργία σε μικρό χρονικό διάστημα μετά την έναρξη λειτουργίας του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου της πόλης.