Την αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την οδική συμπεριφορά των πολιτών προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Την αυστηροποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την οδική συμπεριφορά των πολιτών προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Όπως εξήγησε, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης του υπουργείου για την οδική ασφάλεια, το οποίο είναι στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του κι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Το συγκεκριμένο σχέδιο θα συνοδευτεί και από νομοθετική ρύθμιση για τη δημιουργία ενός πλαισίου εξακρίβωσης των αιτιών και καταλογισμού τυχόν ευθυνών σε περιπτώσεις σοβαρής διατάραξης ή και διακοπής της κυκλοφορίας στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως η αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ αποτελεί δέσμευση του πρωθυπουργού, γιατί, όπως σημείωσε, «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο». Παράλληλα, υπογράμμισε πως απαιτείται αλλαγή της κυκλοφοριακής συνείδησης των πολιτών, κάτι το οποίο, όπως είπε, δεν είναι εύκολο και θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα αυστηρό και διαρκές πλαίσιο επιτήρησης της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου.
Σημείωσε επίσης πως «είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα Βαλκάνια που τους χειμερινούς μήνες χρησιμοποιούμε αντιολισθητικές αλυσίδες και όχι χιονολάστιχα», επισημαίνοντας ότι η χρήση αλυσίδων δημιουργεί πολλά προβλήματα.
Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της Φωτεινής Πιπιλή για την αυστηροποίηση των ποινών στις παραβάσεις των οδηγών στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, τόνισε πως η σχετική νομοθεσία έχει ήδη αυστηροποιηθεί και πλέον οι παραβάτες τιμωρούνται με αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες. Συμπλήρωσε δε πως βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, τόσο για την επιπλέον αυστηροποίηση του ΚΟΚ, όσο και για τη διασφάλιση της επιβολής των κυρώσεων, υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι μόνο η επιβολή προστίμων, αλλά κυρίως η εφαρμογή του νόμου και οι διαρκείς έλεγχοι.