Μια σκληρή δυστοπία φαντάζεται ο ψηφιακός καλλιτέχνης Χέιντεν Ουίλιαμς με τη σειρά φωτογραφιών του «Κόσμος Κάτω από το Νερό» (World Underwater).
Μια σκληρή δυστοπία φαντάζεται ο ψηφιακός καλλιτέχνης Χέιντεν Ουίλιαμς με τη σειρά φωτογραφιών του «Κόσμος Κάτω από το Νερό» (World Underwater).
Σε κάθε ηλιόφωτη εικόνα, ο Αμερικανός καλλιτέχνης ρίχνει μια ματιά στο ζοφερό μέλλον που μας επιφυλάσσει η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και η αλλαγή του κλίματος. Οικείες στιγμές σε καθημερινά σκηνικά, εγκαταλελειμμένα και πλημμυρισμένα, όλα κάτω από ζεστό ουρανό και με γαλήνιες ροζ αποχρώσεις.
Ο Ουίλιαμς αφιερώνει ώρες για να αποδώσει με εντυπωσιακή λεπτομέρεια στιγμές μέσα στα σκηνικά. «Συνήθως, έχω μια καθαρή εικόνα όταν φαντάζομαι μια φωτογραφία που θέλω να τραβήξω ή μια σκηνή που θέλω να αποδώσω... Παίρνει περίπου 60 με 120 ώρες για να αποδώσω μια σκηνή» είπε, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο It's Nice That, ο καλλιτέχνης με σπουδές βιοχημείας, ηλεκτρονικών υπολογιστών και φωτογραφίας -προσφάτως μόνον, στράφηκε σε 3D graphics.
Εξηγώντας τις αρχικές επιρροές και τη σύλληψη του πρότζεκτ, ο Ουίλιαμς εξήγησε: «ο σπινθήρας που πυροδότησε αυτή τη σειρά ήταν ένα ταξίδι στη Βενετία. Ταξιδεύοντας εκεί, έμαθα ότι συχνά η πόλη πλημμυρίζει. Με εντυπωσίασε το πώς η Βενετία προετοιμάζεται, αμύνεται και αναπόφευκτα επουλώνει τις πληγές της από τις πλημμύρες που δεν συγχωρούν. Άρχισα να σκέφτομαι “Κι αν ο υπόλοιπος κόσμος ζούσε έτσι;”».
Με στραμμένη την προσοχή του στους αρνητές του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, ο Χέιντεν Ουίλιαμς επιζητεί να προκαλέσει εμάς, να φανταστούμε αυτήν τη δυστοπία.