Η Airbus ανακοίνωσε πως τέθηκε σε υπηρεσία το BelugaXL, παρέχοντάς της 30% επιπλέον δυνατότητες προκειμένου να υποστηριχθεί η «συνεχιζόμενη κλιμάκωση παραγωγής των προγραμμάτων εμπορικών αεροσκαφών».
Η Airbus ανακοίνωσε πως τέθηκε σε υπηρεσία το BelugaXL, παρέχοντάς της 30% επιπλέον δυνατότητες προκειμένου να υποστηριχθεί η «συνεχιζόμενη κλιμάκωση παραγωγής των προγραμμάτων εμπορικών αεροσκαφών».
Το αεροσκάφος πραγματοποίησε την πρώτη του επιχειρησιακή πτήση στις 9 Ιανουαρίου. Είναι το πρώτο από έξι BelugaXL που αρχίζουν να χρησιμοποιούνται στο πλάι των προκατόχων τους, Beluga ST, με επιπλέον αεροπλάνα να προορίζονται να τεθούν σε υπηρεσία μεταξύ του 2020 και του 2023.
Το λανσάρισμα του αεροπλάνου έγινε πάνω από πέντε χρόνια πριν, τον Νοέμβριο του 2014. Με μήκος 63 μέτρων και πλάτος 8 μέτρων, το BelugaXL έχει τη μεγαλύτερη διατομή σε χώρο φόρτωσης (αμπάρι) από όλα τα υπάρχοντα cargo αεροσκάφη στον κόσμο, αναφέρει η εταιρεία. Επίσης, μπορεί να μεταφέρει δύο πτέρυγες A350 XWB σε σχέση με το BelugaST, που μπορεί να μεταφέρει μόνο μία. Με μέγιστο φορτίο 51 τόνων, έχει εμβέλεια 4.000 χλμ.
Το BelugaXL βασίζεται σε ένα A330-200 Freigghter, επιτρέποντας τη χρήση υπαρχόντων εξαρτημάτων και εξοπλισμού, και διαθέτει κινητήρες Rolls-Royce Trent 700. Το χαμηλωμένο κόκπιτ, η δομή του χώρου φόρτωσης και το πίσω μέρος και η ουρά αναπτύχθηκαν από κοινού με συνεργάτες, δίνοντας στο αεροσκάφος τη χαρακτηριστική του όψη.
Όπως και το BelugaST, το αεροπλάνο θα επιχειρεί από 11 προορισμούς στην Ευρώπη, «συνεχίζοντας να ενισχύει βιομηχανικές δυνατότητες και να επιτρέπει στην Airbus να τηρεί τις δεσμεύσεις της», ανακοίνωσε η εταιρεία.