Κοινωνία
Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2020 18:54

Δημόσιο: Παντού ηλεκτρονικός-ψηφιακός ο μηχανισμός ελέγχου τήρησης του ωραρίου

Με ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό σήμανσης θα πρέπει να διενεργείται ο έλεγχος τήρησης του ωραρίου των δημοσίων υπαλλήλων στο σύνολο των δημοσίων υπηρεσιών, ενώ παρελθόν θα πρέπει να αποτελέσουν το χτύπημα της κάρτας στις απλές συσκευές σήμανσης (ρολόγια) και τα σχετικά βιβλία στα οποία υπογράφουν οι υπάλληλοι κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους.

Με ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό σήμανσης θα πρέπει να διενεργείται ο έλεγχος τήρησης του ωραρίου των δημοσίων υπαλλήλων στο σύνολο των δημοσίων υπηρεσιών, ενώ παρελθόν θα πρέπει να αποτελέσουν το χτύπημα της κάρτας στις απλές συσκευές σήμανσης (ρολόγια) και τα σχετικά βιβλία στα οποία υπογράφουν οι υπάλληλοι κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους.

Την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού-ψηφιακού μηχανισμού ζητεί το υπουργείο Εσωτερικών από τους φορείς του Δημοσίου (δημόσιες υπηρεσίες, ΟΤΑ α' και β' βαθμού και ΝΠΔΔ), προκειμένου να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός έλεγχος τήρησης του ωραρίου εργασίας των υπαλλήλων.

Με εγκύκλιό του, το υπουργείο επισημαίνει την ανάγκη να υπάρξει ενιαίο σύστημα ελέγχου και συνολική καταγραφή και αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης, συγκέντρωσης και αποστολής όλων των στοιχείων στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την τήρηση του ωραρίου.

Σήμερα παρατηρείται ανομοιομορφία μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, καθώς άλλοι διαθέτουν τον ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό, άλλοι τα ρολόγια κι ορισμένοι φορείς διατηρούν τα βιβλία.

Με άλλη εγκύκλιο που υπογράφει ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, υπενθυμίζεται η υποχρέωση τήρησης συγκεκριμένης προθεσμίας εντός της οποίας οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες για την αποφυγή καθυστερήσεων στην αποστολή προς τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έκδοση γνωματεύσεων και τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών στους υπαλλήλους. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι προκειμένου να διαπιστωθούν οι ενδεχόμενες αιτίες καθυστέρησης έγκρισης χορήγησης αναρρωτικών αδειών, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού οφείλουν ανά περίοδο έξι μηνών να ενημερώνουν την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Με τρίτη εγκύκλιο, το υπουργείο Εσωτερικών επισημαίνει την ανάγκη για ενημέρωση της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα με τα στοιχεία των πειθαρχικών υποθέσεων Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για το 2019, προκειμένου να έχει πλήρη εικόνα για την πορεία των πειθαρχικών υποθέσεων, η οποία κρίνεται απαραίτητη για την εξαγωγή χρήσιμων στοιχείων για την παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών.

Τέλος, με άλλη εγκύκλιο παρέχονται οδηγίες για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ), όπως προβλέπει ο Υπαλληλικός Κώδικας.

Πηγή: ΑΜΠΕ