Μήλον της Έριδος αναμένεται να καταστεί ο άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη τη νέα χρονιά, καθώς τον τζίρο των 200 εκατ. ευρώ, που -σύμφωνα με υπολογισμούς- ξοδεύουμε για τις μετακινήσεις μεταξύ των δύο πόλεων, είναι έτοιμοι να τον διεκδικήσουν τρένο, αεροπλάνο και λεωφορείο. Πριν από λίγες ημέρες τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης παρέλαβαν τα πρώτα έξι υπερσύγχρονα λεωφορεία (MAN Lion’s Coach). Στο αμέσως επόμενο διάστημα, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα προμηθευτεί επιπλέον έξι υπερσύγχρονα λεωφορεία με στόχο να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του μεταφορικού του έργου, γράφει ο Φάνης Ζώης.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Μήλον της Έριδος αναμένεται να καταστεί ο άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη τη νέα χρονιά, καθώς τον τζίρο των 200 εκατ. ευρώ, που -σύμφωνα με υπολογισμούς- ξοδεύουμε για τις μετακινήσεις μεταξύ των δύο πόλεων, είναι έτοιμοι να τον διεκδικήσουν τρένο, αεροπλάνο και λεωφορείο. Πριν από λίγες ημέρες τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης παρέλαβαν τα πρώτα έξι υπερσύγχρονα λεωφορεία (MAN Lion’s Coach). Στο αμέσως επόμενο διάστημα, το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα προμηθευτεί επιπλέον έξι υπερσύγχρονα λεωφορεία με στόχο να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του μεταφορικού του έργου. Τα νέα και πανάκριβα, σύγχρονης τεχνολογίας λεωφορεία της γερμανικής κατασκευάστριας ΜΑΝ που αποκτά το ΚΤΕΛ, με τη χρηματοδοτική συνδρομή της Τράπεζας Πειραιώς, θα δρομολογηθούν στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Στόχος των ΚΤΕΛ με τα νέα λεωφορεία είναι να ανταγωνιστεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετά την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη έχει ενισχύσει σημαντικά τον τζίρο της. Η επιβατική κίνηση στην ιταλική εταιρεία έχει αυξηθεί πάνω από 50% στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Οι μετακινήσεις από 80.000 ανά μήνα που ήταν προ της ηλεκτροκίνησης πλέον ξεπερνούν τις 120.000. Και όλα αυτά λόγω του ότι μειώθηκε ο χρόνος της σιδηροδρομικής μετάβασης από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (και αντίστροφα) κατά περίπου δύο ώρες. Από 6 ώρες το ταξίδι μειώθηκε σε 4 έως 4,5 ώρες. Πίεση, ωστόσο, υφίστανται και οι αεροπορικές εταιρείες που διεξάγουν δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η απόφαση της Ryanair να σταματήσει τη συγκεκριμένη γραμμή στις αρχές του έτους είναι ενδεικτική, καθώς τα αεροπορικά εισιτήρια μεταξύ των δύο πόλεων για τρίτη συνεχόμενη χρονιά φαίνεται να υποχωρούν.
Επιπλέον, καθώς ο επιβάτης αποφεύγει τις κατά κανόνα ακριβές μετακινήσεις πριν και μετά την πτήση, το τρένο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο. Σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η αναλογία αεροπορικών και σιδηροδρομικών εισιτηρίων από 80-20 που ήταν προ της ηλεκτροκίνησης των τρένων μεταβλήθηκε σε 60-40 μετά την ηλεκτροκίνηση. Αξίζει να αναφερθεί ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τις τελευταίες ημέρες, προκειμένου να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες μετακινήσεων κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, πρόσθεσε δύο ακόμη δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή, τα οποία πρόθεση της διοίκησης είναι να παραμείνουν ακόμη και μετά το πέρας των εορτών. Είναι ξεκάθαρο ότι θα υπάρξουν κονταροκτυπήματα και έντονος ανταγωνισμός το 2020 για το ποιος θα κυριαρχήσει στη συγκεκριμένη γραμμή!