Πολιτιστικά
Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2019 07:29

«Ο Χριστός χλευαζόμενος» απαγορεύτηκε να βγει από τη Γαλλία

Το υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας ανακοίνωσε ότι απαγορεύει να εξαχθεί από τη χώρα ένας πολύ σπάνιος πίνακας του Ιταλού, προαναγεννησιακού ζωγράφου Τσιμαμπούε, που πωλήθηκε τον Οκτώβριο σε δημοπρασία έναντι ποσού άνω των 24 εκατ. ευρώ.

Το υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας ανακοίνωσε ότι απαγορεύει να εξαχθεί από τη χώρα ένας πολύ σπάνιος πίνακας του Ιταλού, προαναγεννησιακού ζωγράφου Τσιμαμπούε, που πωλήθηκε τον Οκτώβριο σε δημοπρασία έναντι ποσού άνω των 24 εκατ. ευρώ.

Το Παρίσι επιθυμεί να αγοραστεί ο πίνακας από το δημόσιο και να ενταχθεί στις εθνικές συλλογές της Γαλλίας.

Το έργο «Ο Χριστός χλευαζόμενος» βρέθηκε τυχαία, κατά τη διάρκεια μετακόμισης, στο σπίτι μιας ηλικιωμένης γυναίκας στο Κομπιέν. Ήταν η πρώτη φορά, εδώ και πολλές δεκαετίες, που πίνακας του Τσιμαμπούε (1272-1302) προτάθηκε σε δημοπρασία.

Στην ανακοίνωσή του, το υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει ότι κατόπιν εισήγησης της Συμβουλευτικής Επιτροπής Εθνικών Θησαυρών, αποφάσισε να απαγορεύσει την έξοδο του έργου από τη χώρα.

Η ταυτότητα του αγοραστή του πίνακα δεν έχει αποκαλυφθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες του γαλλικού Τύπου, πιθανότατα αγοράστηκε για να αποτελέσει μέρος της ιδιωτικής συλλογής «Αλάνα», που ανήκει σε ένα ζευγάρι Χιλιανών συλλεκτών, εγκατεστημένων στις ΗΠΑ.

Με την απόφαση αυτή του υπουργείου Πολιτισμού ξεκινά η διαδικασία, διάρκειας 30 μηνών, για τη συγκέντρωση του ποσού που θα απαιτηθεί για την αγορά του πίνακα.

Το έργο «Ο χλευαζόμενος Χριστός», διαστάσεων 25,8 x 20,3 εκατοστών, αποτελεί τμήμα ενός δίπτυχου του 1280, στο οποίο εικονίζονταν, σε οκτώ ταμπλώ παρόμοιου μεγέθους, σκηνές από τα Πάθη του Ιησού. Μέχρι τώρα ήταν γνωστά μόνο δύο από τα ταμπλώ αυτά: «Η μαστίγωση του Χριστού» (Συλλογή Φρικ, Νέα Υόρκη) και «Η Παρθένος με το Θείο Βρέφος περιστοιχιζόμενη από δύο αγγέλους» (Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο). Η γηραιά κυρία στην οποία ανήκε, είχε κρεμάσει τον πίνακα στον διάδρομο ανάμεσα στο σαλόνι και την κουζίνα της και νόμιζε ότι ήταν μια απλή εικόνα, ενώ αγνοούσε πώς έφτασε στην κατοχή της οικογένειάς της.