Προβλήματα παρατηρούνται κατά τη διάρκεια υποβολής των αιτήσεων για την έκτακτη ενίσχυση που εξήγγειλε η κυβέρνηση, με δικαιούχους να σημειώνουν πως οι αιτήσεις απορρίπτονται ενώ πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί από τη σχετική ΚΥΑ, ενώ και δικαιούχοι ΑμεΑ καταγγέλουν σημαντικά ζητήματα σχετικά με την πλατφόρμα και τα προβλεπόμενα. Η απάντηση του υπουργείου Οικονομικών.
Προβλήματα παρατηρούνται κατά τη διάρκεια υποβολής των αιτήσεων για την έκτακτη ενίσχυση που εξήγγειλε η κυβέρνηση, με δικαιούχους να σημειώνουν πως οι αιτήσεις απορρίπτονται ενώ πληρούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί από τη σχετική ΚΥΑ, ενώ και δικαιούχοι ΑμεΑ καταγγέλουν σημαντικά ζητήματα σχετικά με την πλατφόρμα και τα προβλεπόμενα.
Το πρόβλημα αφορά κυρίως σε περιπτώσεις δικαιούχων ΑμεΑ, την ώρα που η ΚΥΑ που υπεγράφη αναφέρει πως δικαιούχοι του μερίσματος είναι όσοι λαμβάνουν επιδόματα από τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) και είναι καταγεγραμμένοι στα μητρώα της ΗΔΙΚΑ στις 30/11/2019.
Σύμφωνα με καταγγελίες ΑμεΑ που έχουν δηλωθεί ως εξαρτώμενα μέλη νοικοκυριού, υποβάλλουν ωστόσο και δική τους ξεχωριστή φορολογική δήλωση, με αποτέλεσμα κατά την αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα το σύστημα να τους «απορρίπτει».
Ανακοίνωση για το ζήτημα εξέδωσε και η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ), επισημαίνοντας ότι «η εξαίρεση των χαμηλοσυνταξιούχων ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, οι οποίοι δεν λαμβάνουν επίδομα από τον ΟΠΕΚΑ, από το κοινωνικό μέρισμα, αποτελεί κατάφορη αδικία και διάκριση, ενάντια σε μια κοινωνική ομάδα που ανήκει στους φτωχότερους των φτωχών».
Παράλληλα, αναφέρουν πως:
Αίτημα διόρθωσης πλατφόρμας υποδοχής αιτήσεων για το κοινωνικό μέρισμα απέστειλε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.) αναφέροντας πως «κατά τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων στις εγκριθείσες αιτήσεις δίνεται η δυνατότητα ακύρωσης της υποβληθείσας αίτησης. Στις απορριφθείσες αιτήσεις όμως δεν δίνεται η δυνατότητα επανυποβολής με τυχόν διορθωμένα στοιχεία. Επίσης, δεν αναγράφεται ο λόγος απόρριψης της αίτησης, ώστε να έχει ο πολίτης πλήρη εικόνα της κατάστασης για πιθανή ένσταση. Θεωρούμε πως μια τέτοια λειτουργία είναι απαραίτητη. Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας για δυνατότητα ακύρωσης και επανυποβολής των απορριφθέντων αιτήσεων καθώς και την γνωστοποίηση στον πολίτη της αιτίας απόρριψης της αίτησής του».
Σε διευκρινιστική δήλωση το υπουργείο Οικονομικών σημειώνει πως «για την διευκόλυνση των πολιτών, στο διαδικτυακό τόπο της ΗΔΙΚΑ θα ανοίξει αύριο συμπληρωματική σελίδα δίνοντας τη δυνατότητα υποβολής ενστάσεων. Όσοι καλύπτονται από τα κριτήρια που έχουν ανακοινωθεί, αλλά για κάποιο λόγο δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν με επιτυχία την αίτησή τους, στα πλαίσια του δημοσιονομικού χώρου που τις τελευταίες ημέρες δημιουργείται, θα λάβουν το επίδομα αυτό το αργότερο στις αρχές του επόμενου έτους».
«Επίσης για την εξυπηρέτηση των πολιτών λειτουργούν ήδη δυο τηλεφωνικά κέντρα, της ΗΔΙΚΑ και της ΑΑΔΕ στα οποία μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες για ενημέρωση», καταλήγει το ΥΠΟΙΚ.
naftemporiki.gr