Πολιτιστικά
Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2019 15:35

Παρθενώνας: Πιθανώς οι αρχαίοι να τον αποκαλούσαν με άλλο όνομα

Ο Παρθενώνας, που αποτελεί ένα από τα πιο εκθαμβωτικά κτίσματα της αρχαιότητας, «έχει λάθος όνομα» αναφέρει νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από Ολλανδούς μελετητές στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης και δημοσιεύθηκε στο American Journal of Archaeology και στην ολλανδική έκδοση του περιοδικού National Geographic.

Ο Παρθενώνας, που αποτελεί ένα από τα πιο εκθαμβωτικά κτίσματα της αρχαιότητας, «έχει λάθος όνομα» αναφέρει νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από Ολλανδούς μελετητές στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης και δημοσιεύθηκε στο American Journal of Archaeology και στην ολλανδική έκδοση του περιοδικού National Geographic.

Την έρευνα διεξήγαγε ο Ολλανδός αρχαιολόγος Γιάνικ φαν Ρουκχούιζεν και η ομάδα του και τα ευρήματά της καταδεικνύουν πως ο ναός που έγινε γνωστός ως «Παρθενώνας» ενδεχομένως να ονομαζόταν αλλιώς από τους Αθηναίους της κλασσικής εποχής.

O αρχαιολόγος του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης ο οποίος είναι και επικεφαλής της έρευνας επισημαίνει πως οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν τον συγκεκριμένο ναό που αποκαλούμε «Παρθενώνα», «Εκατόμπεδο», δηλαδή τον ναό μήκους εκατό ποδών.

«Ο πραγματικός Παρθενώνας ήταν στην πραγματικότητα ένας μικρότερος και παλιότερος ναός στην Ακρόπολης των Αθηνών και συγκεκριμένα το Ερέχθειο» υποστηρίζει ο αρχαιολόγος και παράλληλα προσθέτει πως ο ακριβής σκοπός αυτού του μικρού ναού αποτελούσε πάντα ένα μυστήριο. «Τώρα, όμως, καταλαβαίνουμε ότι ήταν το κέντρο μιας αρχαίας λατρείας της θεάς Αθηνάς. Το Ερέχθειο είναι παγκοσμίως γνωστό για τις γυναικείες φιγούρων των παρθένων, τις Καρυάτιδες, που συγκρατούν την οροφή του. Είναι λογικό οι αρχαίοι Έλληνες να αποκαλούσαν αυτόν τον ναό ως Παρθενώνα ή αλλιώς ''οίκο των παρθένων''» εξηγεί ο Γιάνικ φαν Ρουκχούιζεν.

Για την έρευνα του αρχαιολόγου μίλησε και η Γιοσίν Μπλοκ, η ομότιμη Καθηγήτρια αρχαίων πολιτισμών του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης η οποία επεσήμανε πως τα εν λόγω στοιχεία που αφορούν τον Παρθενώνα θα μπορούσαν να προκαλέσουν «σεισμό» στην επιστημονική κοινότητα. «Δεν πρόκειται μόνο για τα ονόματα αυτά καθαυτά των ναών της Ακρόπολης αλλά παράλληλα συνολικά για την εικόνα την οποία είχαμε σχετικά με τη λατρεία της Θεάς Αθηνάς».