To επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 2,5 δισ. ευρώ παρουσίασε σήμερα στους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων, καθηγητής, Φίλιππος Τσαλίδης.
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
To επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 2,5 δισ. ευρώ παρουσίασε σήμερα στους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων, καθηγητής, Φίλιππος Τσαλίδης.
Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει νέα τρένα, ηλεκτροκίνητα και υβριδικά, ψηφιακές υπηρεσίες και εκσυγχρονισμό των μηχανοστασίων της ΕΕΣΣΤΥ.
Συγκεκριμένα, η άφιξη πέντε πλήρως ανακατασκευασμένων τρένων από την Ιταλία ETR470 τα οποία αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα στα τέλη του 2020. Τα τρένα αυτά, θα είναι πλήρως ανακατασκευασμένα εσωτερικά και εξωτερικά, ενώ και οι μηχανές τους θα έρθουν πλήρως ανακατασκευασμένες. Οι πρώτες δύο από τις πέντε μονάδες ETR470 Pendolino που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν στις διεθνείς γραμμές μεταξύ Ιταλίας και Ελβετίας παραδόθηκε στο εργαστήριο υψηλής ταχύτητας της Trenitalia στη Vicenza για μετατροπές προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσουν στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι, ο συγκεκριμένος τύπος τρένων κατασκευάστηκε από τη Fiat Ferroviaria το 1993-97.
Επιπλέον, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Φ. Τσαλίδης, στο πλαίσιο του επενδυτικού της πλάνου είναι η ένταξη συστημάτων νέων τεχνολογιών στα τρένα που θα εξυπηρετούν τα δύο εξπρές δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη μεταξύ των οποίων εφαρμογές ψυχαγωγίας στα πρότυπα των αντίστοιχων αεροπορικών (ταινίες, ηλεκτρονικά βιβλία, περιοδικά κτλ). Ταυτόχρονα αναμένεται να δημιουργηθεί αίθουσα συνεδριάσεων εντός των συρμών προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ταξιδιώτες που μετακινούνται για επαγγελματικούς λόγους.
Επίσης στα πλάνα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνεται και η άφιξη δύο υβριδικών τρένων στα μέσα του 2022 στη χώρα τα οποία αναμένεται να εξυπηρετήσουν τις περιοχές του δικτύου που δεν είναι πλήρως ηλεκτροδοτούμενες. Θα λειτουργούν με ηλεκτρισμό και ντίζελ ώστε όπου δεν είναι δυνατή η ηλεκτροκίνηση να ενεργοποιείται άμεσα η ντιζελομηχανή χωρίς καθυστερήσεις και αναμονές.
Αναλαμβάνοντας για 10+5 χρόνια την εξυπηρέτηση των σιδηροδρομικών άγονων γραμμών, με σταθερό ετήσιο τίμημα ύψους 50 εκατ. ευρώ (το ίδιο που ισχύει και σήμερα), οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύτηκαν παράλληλα, βάσει του κανονισμού 1370/2007 της ΕΕ, να ολοκληρώσουν επενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ μέσα στα πρώτα 9 χρόνια. Η πρόθεση της ελληνικής πλευράς να αναθέσει για χρονικό διάστημα 180 μηνών τις ΥΓΟΣ, όπως τονίσθηκε από τον κ. Τσαλίδη, είχε κοινοποιηθεί και δημοσιευθεί, κατά την πρόβλεψη της κοινοτικής νομοθεσίας, έναν χρόνο νωρίτερα (24 Οκτωβρίου 2018).
Εν τω μεταξύ, σε φάση ανάπτυξης από τη μητρική FSI, βρίσκεται η νέα εμπορική πλατφόρμα του Ομίλου, ένα σύστημα πωλήσεων, το οποίο και θα επιτρέπει να γίνονται αντίστοιχες προσφορές και συνέργειες με αυτές που προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες. Το νέο σύστημα πρόκειται να δοκιμαστεί στην Ελλάδα με στόχο να εφαρμοστεί μετά σε όλες τις εταιρείες του Ομίλου ανά την Ευρώπη και διεθνώς.
Τέλος, για τη βελτίωση της εμπειρίας πάνω στο τρένο, και με δεδομένη την αναζήτηση λύσης (σε συνεργασία με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους) για την κάλυψη των συρμών με wifi, δρομολογείται το λανσάρισμα του ΤΡΑΙΝΟΣΕ App για off-line ενημέρωση και ψυχαγωγία. Μέχρι στιγμής, η απουσία του συστήματος GSMR και το πλήθος τυφλών σημείων στις τηλεπικοινωνίες κατά μήκος του δικτύου, βάζουν εμπόδιο στην αξιόπιστη κάλυψη με ασύρματο δίκτυο.