Την έντονη αντίδραση της GD Infrastrutture, με έδρα τη Ρώμη, εταιρεία η οποία συνεργάζεται με τη Μηχανική, προκαλεί η δρομολογημένη από το υπουργείο Υποδομών ακύρωση των πέντε συμβάσεων που έχουν υπογραφεί για το Πάτρα - Πύργος και στη συνέχεια η «επιστροφή» του έργου στην Ολυμπία Οδό.
Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Την έντονη αντίδραση της GD Infrastrutture, με έδρα τη Ρώμη, εταιρεία η οποία συνεργάζεται με τη Μηχανική, προκαλεί η δρομολογημένη από το υπουργείο Υποδομών ακύρωση των πέντε συμβάσεων που έχουν υπογραφεί για το Πάτρα - Πύργος και στη συνέχεια η «επιστροφή» του έργου στην Ολυμπία Οδό.
Η εκτέλεση του έργου Πάτρα - Πύργος έχει πάρει διαστάσεις έντονης αντιπαράθεσης μεταξύ του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, ο οποίος μιλώντας στη Βουλή εμμέσως πλην σαφώς αμφισβήτησε τις δυνατότητες της ιταλικής εταιρείας και κατά συνέπεια και της Μηχανικής, μιλώντας για «Καλογρίτσες της Δεξιάς», με τον πρόεδρο της Μηχανικής Πρόδρομο Εμφιετζόγλου (ο οποίος είναι ο τεχνικός διευθυντής των έργων που εκτελεί η ιταλική εταιρεία) να του απαντά σε υβριστικό τόνο με επιστολή του την οποία δημοσιοποίησε.
Πάντως, χθες δόθηκε στη δημοσιότητα περίληψη πραγματογνωμοσύνης του ΤΕΕ, σύμφωνα με την οποία υπάρχουν κατασκευαστικά προβλήματα που δημιουργούν ζητήματα ασφαλείας σε έργο που εκτέλεσε η Μηχανική για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ σε τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκης - Ειδομένης.
Σύμφωνα με όσα είπε χθες σε ενημέρωση του Τύπου ο εκπρόσωπος του ελληνικού υποκαταστήματος της GD Infrastrutture, Ελευθέριος Τριβουλίδης, οι εργασίες στα δύο τμήματα του Πάτρα - Πύργος που έχει αναλάβει η ιταλική εταιρεία, σε συνεργασία με την ελληνική Μηχανική εκτελούνται κανονικά και διεκδικεί να πληρωθεί για τις εργασίες που έχει κάνει και ταυτόχρονα ετοιμάζεται να προσφύγει στην ελληνική και ευρωπαϊκή δικαιοσύνη στην περίπτωση που το υπουργείο πραγματοποιήσει τον σχεδιασμό του για ακύρωση του έργου.
Όπως είπε ο κ. Τριβουλίδης, με εντολή του υπουργείου έχουν «παγώσει» όλες οι πληρωμές, ενώ ανακλήθηκε η πρώτη πιστοποίηση που είχε γίνει τον περασμένο Ιούλιο. Για τον λόγο αυτό η ιταλική εταιρεία κατέθεσε στις 27/11/19 τρεις αιτήσεις διαταγών πληρωμής, για 1,5 εκατ.. Ο ίδιος απαντώντας στο βασικό επιχείρημα του κ. Καραμανλή ότι το τμήμα Πάτρα - Πύργος δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί με τον τρόπο που έχει δημοπρατηθεί, είπε ότι δεδομένων και των προσφυγών που θα γίνουν συν την ανάγκη των εγκρίσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ολυμπία Οδός (εφόσον τελικά το έργο της επιστραφεί) δεν πρόκειται να ξεκινήσει την κατασκευή του πριν από τον Ιούλιο του 2021.
Η συνέπεια θα είναι το έργο να μην ολοκληρωθεί εντός τρέχοντος ΕΣΠΑ και πάντως η καθυστέρηση στην κατασκευή του θα είναι πολύ μεγάλη, από ό,τι αν δεν ακυρωθεί η υπάρχουσα διαδικασία. Σημειώνεται ότι η GD Infrastrutture ιδρύθηκε το 2013 (σύμφωνα με τον κ. Τριβουλίδη, ως απόσχιση κλάδου μεγάλου ομίλου που εκτελούσε έργα στη Νιγηρία) με στόχο να αναλάβει έργα στην Ευρώπη. Βάσει στοιχείων του ισολογισμού της το 2018 τα έσοδά της (34,7 εκατ.) προέρχονται μόνον από σιδηροδρομικό έργο που εκτελεί στην Ελλάδα (Ψαθόπυργος - Ρίο).