«Είναι αδιανόητο το Βρετανικό Μουσείο να επιμένει στα ανύπαρκτα φιρμάνια», τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, σχετικά με το φλέγον ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.
«Είναι αδιανόητο το Βρετανικό Μουσείο να επιμένει στα ανύπαρκτα φιρμάνια», τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, σχετικά με το φλέγον ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.
«Ο Παρθενώνας είναι η αρχή, το λίκνο και η κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού» τόνισε από τη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, με αφορμή την πρωτοβουλία της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας να συγκροτηθεί Πανελλήνια Επιτροπή Διεκδίκησης Επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην οποία θα κληθούν να συμμετάσχουν μαζικοί φορείς και κοινωνικοί εταίροι της χώρας.
Σε συνάντηση που είχε με τη διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΔΣΘ), κατά την επίσκεψή του στα γραφεία του στον τέταρτο όροφο του δικαστικού μεγάρου της πόλης, ο κ. Παυλόπουλος εξήρε την συγκεκριμένη πρωτοβουλία, τονίζοντας ότι ο ίδιος έκανε από την πρώτη μέρα της ανάληψης των καθηκόντων του ό,τι μπορούσε για αυτό το «μεγάλο θέμα» -όπως το χαρακτήρισε- της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα, ενώ αναφέρθηκε στην προσπάθεια που είχε ξεκινήσει η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη.
Κάνοντας επίκληση στην ιστορική ομιλία του άλλοτε Γάλλου υπουργού Πολιτισμού Αντρέ Μαλρώ, το 1959, από τον λόφο της Πνύκας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επισήμανε ότι «ο Παρθενώνας είναι η αρχή, το λίκνο και η κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού εν γένει» και πρόσθεσε ότι η επιστροφή των Γλυπτών είναι θέμα του δικού μας πολιτισμού και του ευρωπαϊκού πολιτισμού. «Δεν είναι νομικό το ζήτημα. Θα ήταν λάθος να το αντιμετωπίσουμε σαν νομικό ζήτημα ανταλλαγής επιχειρημάτων και θα πέφταμε στην παγίδα του Βρετανικού Μουσείου. Είναι κατεξοχήν ηθικό και πολιτισμικό, είναι ζήτημα πολιτισμικής δεοντολογίας, σεβασμού των βασικών αρχών και αξιών του ίδιου του πολιτισμού μας» ανέφερε ο κ. Παυλόπουλος.
«Είναι αδιανόητο -συνέχισε ο ίδιος- να κουβεντιάζουμε αυτή τη στιγμή με το Βρετανικό Μουσείο και να μένει στα φιρμάνια, τα ανύπαρκτα άλλωστε, των σουλτάνων της εποχής για να δικαιολογήσει την κλοπή και την τυμβωρυχία του Έλγιν».