Ευρύχωρο οικογενειακό και το πρώτο της Mercedes-Benz, αυτής της κατηγορίας, που διατίθεται κατ’ επιλογή με επτά θέσεις. Το «αστέρι» τοποθετείται σε ένα compact SUV που σε πάει παντού με …πολλά και εκτός δρόμου. Η τρίτη σειρά καθισμάτων, με δύο επιπλέον ανεξάρτητες θέσεις, μπορεί να φιλοξενήσει άτομα ύψους έως 1,68 μ.
Ευρύχωρο οικογενειακό και το πρώτο της Mercedes-Benz, αυτής της κατηγορίας, που διατίθεται κατ’ επιλογή με επτά θέσεις. Το «αστέρι» τοποθετείται σε ένα compact SUV που σε πάει παντού με …πολλά και εκτός δρόμου. Η τρίτη σειρά καθισμάτων, με δύο επιπλέον ανεξάρτητες θέσεις, μπορεί να φιλοξενήσει άτομα ύψους έως 1,68 μ.
Όπως μας πληροφορεί η εταιρία, με 2829 χιλιοστά, το μεταξόνιο της GLB είναι το μακρύτερο της τρέχουσας γενιάς οχημάτων στην compact κατηγορία της Mercedes-Benz. Ο σχεδιασμός τόσο της καμπίνας όσο και των παραθύρων της συμβάλλουν σημαντικά στην αίσθηση της ευρυχωρίας που προσφέρει το νέο αυτό μοντέλο. Ο χώρος για το κεφάλι στην πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1069 χιλιοστά – ιδανικό ύψος γι’ αυτήν την κατηγορία. Με 967 χιλιοστά, υπάρχει άπλετος χώρος για τα πόδια στα πίσω καθίσματα της πενταθέσιας έκδοσης.
Από εκεί και πέρα, οι δυναμικές αναλογίες της GLB υπογραμμίζουν τον off-road χαρακτήρα του σχεδιασμού: οι επιφάνειες έχουν τονιστεί, ενώ υπάρχουν λιγότερες ακμές και ακριβείς συναρμογές. Το κάθετο μπροστινό τμήμα με τους εντυπωσιακούς προβολείς εκφράζει με σαφήνεια τα offroad γονίδιά της, όπως άλλωστε και οι κοντοί πρόβολοι τόσο μπροστά όσο και πίσω.
Εντός, η αίσθηση της πολυτέλειας, της πρακτικότητας και της τεχνολογίας αιχμής είναι πρόδηλη. Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Νέο χαρακτηριστικό αποτελεί το κυλινδρικό offroad στοιχείο με εμφάνιση αλουμινίου που ολοκληρώνει το κάτω τμήμα του ταμπλό οργάνων και φιλοξενεί τους τρεις στρογγυλούς κεντρικούς αεραγωγούς. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience).
Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν δύο οθόνες 7 ιντσών για το ταμπλώ οργάνων και το σύστημα χειρισμού και πολυμέσων (προαιρετικά, δύο οθόνες 10,25 ιντσών), σπορ τιμόνι με πλήκτρα αφής «Touch Control» αριστερά και δεξιά, εσοχή USB (Type C), σύνδεση Bluetooth® για τηλέφωνο και συσκευές αναπαραγωγής μουσικής.
Η είδηση: Το ENERGIZING comfort control συνδέει διάφορα συστήματα άνεσης στο όχημα και χρησιμοποιεί φώτα και ήχους καθώς και διαφορετικά είδη μασάζ για τα διάφορα προγράμματα ευεξίας που προσφέρει. Το σύστημα ENERGIZING COACH προτείνει το ανάλογο πρόγραμμα, σύμφωνα με την κατάσταση. Εάν είναι συνδεδεμένο το «έξυπνο» ρολόι Mercedes-Benz vivoactive® 3 smartwatch ή κάποια άλλη συμβατή συσκευή Garmin® wearable, τότε οι ατομικές τιμές (όπως το επίπεδο άγχους ή η ποιότητα ύπνου) συνυπολογίζονται για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τις προτάσεις του συστήματος.
Μέσω της κάμερας και των ραντάρ / αισθητήρων που διαθέτει, η GLB είναι σε θέση να «βλέπει» έως και 500 μέτρα μπροστά από το όχημα και να οδηγεί μερικώς αυτόνομα σε ορισμένες συγκεκριμένες καταστάσεις. Για παράδειγμα χρησιμοποιώντας το Active Distance Assist DISTRONIC και αξιοποιώντας δεδομένα χαρτών και πλοήγησης, για να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα πριν από στροφές, διασταυρώσεις ή κυκλικούς κόμβους.
Ο προαιρετικός εξοπλισμός των προβολέων MULTIBEAM LED επιτρέπουν τη γρήγορη και ακριβή ρύθμιση των προβολέων στις τρέχουσες οδικές συνθήκες. Με το σύστημα Highbeam Assist Plus, τα βασικά φώτα παραμένουν ενεργοποιημένα όλες τις ώρες. Επιπλέον, τα μοντέλα GLB με 4κίνηση 4MATIC και μεγάλη οθόνη έχουν ειδικά φώτα off-road. Αυτό διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό να βλέπει εμπόδια σε ανώμαλο οδόστρωμα στο σκοτάδι.
Η νέα GLB εφοδιάζεται με τους τετρακίνητους πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες που έχουν ανανεωθεί πλήρως για την compact κατηγορία αυτοκινήτων της μάρκας. Συγκριτικά με την περασμένη γενιά, είναι σαφώς πιο ισχυροί και ταυτόχρονα πιο αποδοτικοί ενώ εκπέμπουν χαμηλότερους ρύπους.
Χάρη στην ακόμα εκτενέστερη μετεπεξεργασία καυσαερίων, ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας (OM 654q) πληροί ήδη το δεύτερο στάδιο του κύκλου δοκιμής εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης RDE (Real Driving Emissions) και έχει λάβει πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο Euro 6d. Θα επανέλθουμε όταν τη δοκιμάσουμε…