Δελτία Τύπου
Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2019 14:48

Επίσκεψη της Ιαπωνικής Ένωσης Οργανισμών Εγγυοδοσίας και του Ιαπωνικού Κέντρου Παραγωγικότητας στα γραφεία της Atlantik Foods

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η επίσκεψη αντιπροσωπείας της Ιαπωνικής Ένωσης Οργανισμών Εγγυοδοσίας ( Japanese Credit Guarantee Association) στα γραφεία της Atlantik Foods.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η επίσκεψη αντιπροσωπείας της Ιαπωνικής Ένωσης Οργανισμών Εγγυοδοσίας ( Japanese Credit Guarantee Association) στα γραφεία της Atlantik Foods. Στη συνάντηση που διοργανώθηκε από το Ιαπωνικό Κέντρο Παραγωγικότητας (Japan Productivity Center) σε συνεργασία με τον κ. Georg D. Blind του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης και του καθηγητή Συμεών Καραφόλα, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Τραπεζική και Χρηματοοικονομική του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, συζητήθηκαν οι δυσκολίες χρηματοδότησης των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους η εταιρεία τις αντιμετώπισε. 
Στην επίσκεψη συμμετείχαν 25 ανώτερα στελέχη της Ιαπωνικής Ένωσης Οργανισμών Εγγυοδοσίας, ο Georg D. Blind από το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης και ο καθηγητής Συμεών Καραφόλας από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τη συζήτηση άνοιξε ο καθηγητής Καραφόλας, ο οποίος ανέλυσε τις διαφορετικές πολιτικές συστημάτων εγγυοδοσίας που δοκιμάστηκαν στην Ελλάδα, περιγράφοντας τα υπέρ και τα κατά κάθε προσέγγισης και το βαθμό επιτυχίας που είχαν σε άλλες χώρες.  

Ο κ. Γιάννης Σωτηρίου, Head of Innovation & Strategy της Atlantik Foods, περιέγραψε πως η δυσκολία πρόσβασης σε κεφάλαιο κίνησης από την πλευρά των παραγωγών τροφίμων, ανάγκασε την εταιρεία να χρησιμοποιήσει διαφορετικά εργαλεία χρηματοδότησης και εγγυήσεων, προκειμένου να ανταπεξέλθει στη ζήτηση από τους πελάτες της στο εξωτερικό. Στη συνέχεια ο κ. Αντώνης Πλήκας, Γενικός Διευθυντής της Atlantik Foods, αναφέρθηκε στην εμπειρία της εταιρείας κατά της έκδοση τραπεζικού δανεισμού, ενώ ο κ. Σωτήρης Παναγιώτου, Marketing Manager, Atlantik Foods, αναφέρθηκε στις λύσεις που κλήθηκε να δώσει η εταιρεία.

Ξεκινώντας από την περίπτωση της Atlantik Foods η συζήτηση επεκτάθηκε και σε γενικότερα θέματα που αντιμετώπισαν οι ΜΜΕ στην Ελλάδα στην περίοδο της κρίσης. Παρουσιάστηκε μια ολοκληρωμένη εικόνα της επιχειρηματικότητας στη διάρκεια της κρίσης και ιδιαίτερα των προβλημάτων  χρηματοδότησης και των ρόλο των εγγυοδοτικών οργανισμών στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Ήταν χαρακτηριστικό το ενδιαφέρον της Ιαπωνικής αποστολής για τους τρόπους που οι ΜΜΕ στην Ελλάδα αντιμετώπισαν την κρίση, το οποίο εκφράστηκε με το μεγάλο αριθμό ερωτήσεων που υποβλήθηκαν προς τους ομιλητές και την άντληση ιδεών σχετικά με την αντιμετώπιση της επιχειρηματικής κρίσης. Χαρακτηριστικό επίσης ήταν το ενδιαφέρον για τον κλάδο τροφίμων στην Ελλάδα. 

Για περισσότερα από 30 χρόνια η Atlantik Foods εξάγει παραδοσιακά και καινοτόμα ελληνικά τρόφιμα στην παγκόσμια αγορά. Με περισσότερους από 500 προμηθευτές, 80 επώνυμες μάρκες και 20 διαφορετικές κατηγορίες, η εταιρεία στηρίζει την ελληνική παραγωγή και συνεχίζει να επενδύει σε νέες μορφές συνεργασίας για την προβολή των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.