Η ολική επαναφορά σε ένα καταξιωμένο δημοφιλές μοντέλο δεν είναι εύκολη υπόθεση και, συχνά, κρύβει κινδύνους. Επί του προκειμένου, όμως, η Peugeot έκανε το θαύμα της. Δημιούργησε από λευκό χαρτί το νέο 208 λαμβάνοντας υπ’ όψη όλα τα καινοτόμα στοιχεία των τελευταίων 3008, 5008 και 508, πουσάροντάς το στην premium τάξη από πλευράς σχεδιασμού, ποιότητας και εξοπλισμού με τεχνολογία αιχμής.
Η ολική επαναφορά σε ένα καταξιωμένο δημοφιλές μοντέλο δεν είναι εύκολη υπόθεση και, συχνά, κρύβει κινδύνους. Επί του προκειμένου, όμως, η Peugeot έκανε το θαύμα της. Δημιούργησε από λευκό χαρτί το νέο 208 λαμβάνοντας υπ’ όψη όλα τα καινοτόμα στοιχεία των τελευταίων 3008, 5008 και 508, πουσάροντάς το στην premium τάξη από πλευράς σχεδιασμού, ποιότητας και εξοπλισμού με τεχνολογία αιχμής.
Για το πώς θα συμπεριφερόταν στο δρόμο, δεν υπήρχε καμία αμφιβολία. Η γαλλική σχολή του ισορροπημένου συνδυασμού άνεσης/δυναμικής οδήγησης παραδίδει και πάλι μαθήματα. Η σαφής υπεροχή, δε, της νέας γενιάς 208 έναντι αρκετών ανταγωνιστών, έγκειται στην ευρεία γκάμα περιβαλλοντικά φιλικών εκδόσεων (14 συνολικά), με λογική τιμή εκκίνησης λίγο κάτω από 13.600 ευρώ σε μια εποχή που όλα ανεβαίνουν και θα …ανεβαίνουν. Οι ελάχιστοι δυνατοί εκπεμπόμενοι ρύποι θα είναι ο καθοριστικός παράγων στην επιλογή των αγοραστών στο εξής για να διασφαλίσουν χαμηλό κόστος κτήσης/χρήσης και σε αυτή τη λογική ανταποκρίνεται πλήρως το νέο 208 που βγαίνει και ηλεκτρικό!
Το νέο PEUGEOT 208 βασίζεται πάνω στην τελευταίας γενιάς πλατφόρμα του ομίλου PSA, που φέρει την ονομασία CMP (Common Modular Platform). Αποκλειστικά σχεδιασμένη για τα μοντέλα των κατηγοριών B και C, η νέα αυτή πλατφόρμα συμπληρώνει την υπάρχουσα EMP2 (Efficient Modular Platform). Η οικονομία αποτέλεσε θεμελιώδες κριτήριο κατά τη φάση της εξέλιξής της. Επιπλέον συμβάλει στον περιορισμό των εκπομπών του CO2 του νέου PEUGEOT 208, χάρη στα παρακάτω χαρακτηριστικά : μείωση του βάρους (30κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με την πλατφόρμα F1), βελτιωμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά (επίπεδο πάτωμα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες εισαγωγές αέρα), μειωμένη αντίσταση κύλισης (ελαστικά Κλάσης A, μειωμένες τριβές ανάρτησης), βελτιστοποίηση λειτουργίας κινητήρα (βελτιωμένη απόδοση καύσης, “down-sizing”, μειωμένες μηχανικές απώλειες και γενίκευση της χρήσης του συστήματος Stop & Start). Η πλατφόρμα CMP εξασφαλίζει επίσης αυξημένο επίπεδο άνεσης και ασφαλείας: βελτιωμένη ηχο- και θερμο-μόνωση στο εσωτερικό με χαμηλότερο επίπεδο κραδασμών, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που συναντά κανείς συνήθως σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Το νέο PEUGEOT 208 εφοδιάζεται με πλήρη γκάμα προηγμένων κινητήρων βενζίνης με προδιαγραφές εκπομπών Euro 6.d και κινητήρων diesel με προδιαγραφές euro 6.d-temp. Οι κινητήρες PureTech 100 ίππων και 130 ίππων είναι οι μοναδικοί στην κατηγορία του 208 που διατίθενται και με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 (Efficient Automatic Transmission) των 8 σχέσεων. 3-κύλινδροι κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λτ.: PureTech 75 S&S με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, PureTech 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, PureTech 100 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8), PureTech 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8). 4-κύλινδρος κινητήρας Diesel χωρητικότητας 1.5λ.: BlueHDi 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Μεγαλύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από το σημερινό PEUGEOT 208, το μοντέλο της νέας γενιάς παρουσιάζει ένα εντελώς ξεχωριστό αμάξωμα, που διακρίνεται για το αθλητικό του παρουσιαστικό και τις χυτές του γραμμές. Πλευρικά, το νέο PEUGEOT 208 ξεχωρίζει από το τραβηγμένο προς τα πίσω παρμπρίζ που αφήνει χώρο για το μακρύτερο και σμιλευμένο καπό. Για να τονιστεί ακόμα περισσότερο η σπορ εμφάνιση, οι άκρες των φώτων με τη μεγάλη κλίση εναρμονίζονται οπτικά με τη γραμμή του πίσω φτερού. Οι εκδόσεις GT Line και GT διαθέτουν μαύρο γυαλιστερό επενδύσεις στα φρύδια των φτερών : με αυτό τον τρόπο το αμάξωμα δείχνει πιο αεροδυναμικό και οι τροχοί μεγαλύτεροι. Στις κορυφαίες αυτές εκδόσεις, οι ζάντες των 17΄΄ εφοδιάζονται με διακοσμητικά που αφενός παρέχουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης και αφετέρου βελτιώνουν την αεροδυναμική, μειώνοντας ταυτόχρονα και το μη αναρτώμενο βάρος (-3,6 κιλά στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου). Άμεσα αναγνωρίσιμο, το εμπρός μέρος συνδυάζει αρμονικά την αισθητική της χαρακτηριστικής εισαγωγής αέρα όλων των PEUGEOT με τη γνωστή πλέον φωτεινή ταυτότητα της PEUGEOT : τα Full LED φωτιστικά σώματα τις 3 χαρακτηριστικές ‘νυχιές’ (ανάλογα με την έκδοση). Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει σχεδιαστεί σαν ενιαίο τμήμα που περικλείει την τέλεια ενσωματωμένη μάσκα με το εμβληματικό λιοντάρι της PEUGEOT στο κέντρο της. Στο χείλος του καπό υπάρχει το λογότυπο του 208.
Ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία των PEUGEOT 3008/5008/508, το πίσω μέρος του νέου PEUGEOT 208 ξεχωρίζει από τη μαύρη γυαλιστερη διακοσμητική φάσα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του πορτμπαγκάζ ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα με τις 3 ‘νυχιές’. Το design είναι εντυπωσιακό και το σχήμα εξαιρετικά αεροδυναμικό. Ο πίσω διαχύτης είναι βαμμένος σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση και ανάλογα με τον κινητήρα, μπορεί να διαθέτει χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης. Πέρα από τα στάνταρ χρώματα του αμαξώματος και την οροφή σε απόχρωση Black Diamond (διαθέσιμη προαιρετικά στο GT Line), το νέο PEUGEOT 208 προσφέρεται με ευρεία γκάμα χρωμάτων που αντικατοπτρίζουν τέλεια το δυναμισμό και την έντονη προσωπικότητά του: Κίτρινο Faro μεταλλικό, Μπλε Vertigo τριπλής επίστρωσης, Κόκκινο Elixir με έγχρωμη επίστρωση: η συγκεκριμένη διαδικασία τονίζει περισσότερο το βάθος της απόχρωσης, ενώ ολόκληρο το αμάξωμα «παίζει» με τις αντανακλάσεις του φωτός.
Εμπνευσμένο από το concept car PEUGEOT FRACTAL, το νέο PEUGEOT 208 εφοδιάζεται με το νέας γενιάς, μοναδικό PEUGEOT i-Cockpit®, που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του DNA της PEUGEOT, και έχουν ήδη εκτιμήσει πάνω από 5 εκατομμύρια οδηγοί.
Το PEUGEOT i-Cockpit® του νέου PEUGEOT 208 προσφέρει την ίδια εργονομική δομή 3 επιπέδων, όπως και τα άλλα μοντέλα της γκάμας.
-Όραση: όλες οι πληροφορίες είναι εύκολα αναγνώσιμες, ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ανάλογα με τις προδιαγραφές του εξοπλισμού, ο 3D πίνακας οργάνων στο PEUGEOT i-Cockpit® εμφανίζει πληροφορίες που μπορούν να διαβαστούν σε δύο επίπεδα. Στο άνω ψηφιακό τμήμα οι πληροφορίες παρουσιάζονται σε μορφή ολογράμματος. Τα δεδομένα εμφανίζονται δυναμικά, κοντά ή πιο μακριά στα μάτια του οδηγού ανάλογα με τη σημασία ή την επείγουσα ανάγκη, αυξάνοντας έτσι την ταχύτητα αντίδρασης κατά περίπου μισό δευτερόλεπτο. Στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό και πάνω από τους διακόπτες αεροπορικού τύπου, βρίσκεται η οθόνη αφής των 5, 7 ή 10 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση).
-Αφή: όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ευχάριστα στην αφή, τα κενά και οι κολλήσεις είναι ελάχιστες, τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι έξυπνα τοποθετημένα. Από το επίπεδο Active το ταμπλό είναι επενδυμένο και το κεντρικό του τμήμα είναι διακοσμημένο με επένδυση "carbon". Το μικρών διαστάσεων τιμόνι προέρχεται από τα μοντέλα ανώτερων κατηγοριών. Ο μοχλός του κιβωτίου EAT 8 «Shift and Park by Wire» είναι εργονομικός και εύκολος στη χρήση του. Τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι (paddles) δίνουν τη δυνατότητα αλλαγών με χειροκίνητο τρόπο, κατά την επιλογή του οδηγού, χωρίς να χάνεται ποτέ η αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου.
-Σώμα: η καμπίνα έχει τη μορφή ενός cockpit που περιβάλλει τους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα και πολύ εύκολα στο χειρισμό τους.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στις αναλογίες και τη διάταξη των χώρων αποθήκευσης του νέου PEUGEOT 208. Εκτός από τις θήκες στις πόρτες και το ντουλαπάκι του συνοδηγού, υπάρχουν 3 αποθηκευτικοί χώροι κατά μήκος της καμπίνας (ανάλογα με την έκδοση): Μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, μία εύκολα προσβάσιμη θήκη μπροστά από το λεβιέ των ταχυτήτων, ένας έξυπνος κρυφός αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα που χρησιμοποιείται για την επαγωγική φόρτιση του smartphone. Το κάλυμμα του πίσω χώρου έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να τοποθετηθεί εκεί ένα smartphone. Τα smartphones αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και για αυτό η νέα λειτουργία Mirror Screen της PEUGEOT είναι συμβατή με τα πρωτόκολλα σύνδεσης MirrorLink™, Apple CarPlay™ και Android Auto™. Ένα σημείο επαγωγικής φόρτισης υπάρχει στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα και διαθέτει μέχρι και τέσσερις θύρες USB (συμπεριλαμβανόμενης και μίας τύπου C).
Το νέο PEUGEOT 208 είναι διαθέσιμο σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού: Like, Active, Allure, GT Line και GT. Οι κορυφαίες εκδόσεις, GT Line και GT διαθέτουν μοναδικές στιλιστικές λεπτομέρειες: Εμπρός φωτιστικά σώματα Full LED με τη χαρακτηριστική φωτιστική υπογραφή των 3 ‘νυχιών’, μαύρη γυαλιστερή επένδυση στα φρύδια των φτερών και στα πλαίσια των πλευρικών τζαμιών, ζάντες αλουμινίου 17” με ειδικά διακοσμητικά ένθετα, στιλιστικές λεπτομέρειες εσωτερικού, όπως μαύρη επένδυση οροφής με εμφανείς ραφές σε απόχρωση πράσινο Adamite, 8 επιλογές απόχρωσης (RGB) του φωτισμού του εσωτερικού περιβάλλοντος, sport καθίσματα τύπου «bucket», πεντάλ αλουμινίου.
Με το σύστημα Drive Assist, το νέο PEUGEOT 208 δείχνει το δρόμο προς την ημι-αυτόνομη οδήγηση χάρη στα τελευταίας γενιάς, κορυφαία για την κατηγορία, συστήματα υποβοήθησης οδήγησης :
-Ενεργό Cruise Control με λειτουργία Stop & Go σε συνδυασμό με κιβώτιο EAT8 το οποίο ενημερώνει και ρυθμίζει την απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Σε μποτιλιάρισμα, το αυτοκίνητο ξεκινά αυτόματα όταν η στάση διαρκεί πάνω από 3 δευτερόλεπτα. Διαφορετικά, με ένα απλό άγγιγμα στο γκάζι ή στο λεβιέ που βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού, το σύστημα ενεργοποιείται και πάλι. Το σύστημα λειτουργεί από 0 χιλιόμετρα. Με χειροκίνητο κιβώτιο η λειτουργία ενεργοποιείται από τα 30 χλμ/ώ. Μετά από επιβράδυνση που κατεβάζει την ταχύτητα κάτω από τα 30χλμ, το cruise control μπαίνει σε λειτουργία standby και ο οδηγός πρέπει να πάρει τον έλεγχο πατώντας το συμπλέκτη και το φρένο μέχρι να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο.
-Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης θέσης στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane positioning assist), όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη θέση του στη λωρίδα κυκλοφορίας (συνδεδεμένο με το ACC Stop & Go).
-Πλήρης υποβοήθηση στάθμευσης (Full Park Assist) με πλευρικούς αισθητήρες (με το κιβώτιο EAT8 AGB). Το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα το χειρισμό του τιμονιού, του γκαζιού και των φρένων κατά την είσοδο ή έξοδο από μία θέση παρκινγκ.
-Τελευταίας γενιάς σύστημα υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Αctive Safety Brake) για τον εντοπισμό πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, ενεργό με ταχύτητες από 5 έως και 140χλμ/ώ. Προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο επικείμενης σύγκρουσης (Forward collision warning).
-Ενεργό συστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (ή του δρόμου) (Active Lane keeping assist) που διορθώνει την πορεία με ταχύτητα κίνησης πάνω από τα 65χλμ/ώ.
-Σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver attention alert), που αναγνωρίζει τα σημάδια απόσπασης της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών, με ταχύτητα πάνω από 65χλμ/ώ. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό με μικρές δονήσεις στο τιμόνι.
-Αυτόματο σβήσιμο των προβολέων.
-Αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας προβολεών (High Beam Assist)
-Αναγνώριση ορίων ταχύτητας και σύσταση για την τήρησή τους,
-Eκτεταμένη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (Stop, απαγορευτικό),
-Ενεργό σύστημα παρακολούθησης τυφλών γωνιών (με διόρθωση πορείας). Ενεργοποιείται πάνω από τα 12χλμ/ώ.
-Ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Και, τέλος, η μεγάλη “είδηση”: Το νέο PEUGEOT e-208. Αναγνωρίζεται αμέσως από ορισμένες χαρακτηριστικές εξωτερικές λεπτομέρειες: Μάσκα βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, δίχρωμα σήματα του λιονταριού (τα σήματα μοιάζουν να αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την οπτική γωνία που τα βλέπει κάποιος), σήμα “e-208 ” στην πίσω πλευρά και σήμα “e” στα πίσω φτερά. Προσφέρει, σύμφωνα με την εταιρία, μία απολαυστική οδηγική εμπειρία με τον 100% ηλεκτρικό του κινητήρα, ο οποίος είναι διαθέσιμος από το λανσάρισμά του μοντέλου με τα εξής κορυφαία χαρακτηριστικά: 100 KW (136 ίπποι) και 260Nm ροπής (διαθέσιμα από 0 χλμ/ώ) για άμεση απόκριση, αθόρυβος κινητήρας, μηδενικοί κραδασμοί, απεικόνιση της τεχνολογίας στην κεντρική οθόνη (εμφάνιση της λειτουργίας παροχής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο). Το νέο PEUGEOT e-208 προσφέρει τρεις επιλογές οδήγησης: Eco: για βέλτιστη αυτονομία, Normal: για ιδανικό επίπεδο άνεσης στην καθημερινή χρήση, Sport: προτεραιότητα στις επιδόσεις και στη σπορ αίσθηση, με μέγιστη απόδοση ισχύος και ροπής (0 - 100 χλμ/ώ σε 8,1δλ.). Δύο επιλογές πέδησης είναι διαθέσιμες, μέσω του μοχλού ταχυτήτων, προσφέροντας την κατάλληλη ανάκτηση ενέργειας στην μπαταρία: Μέτρια, με αίσθηση παρόμοια με εκείνη του φρεναρίσματος ενός μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, Ενισχυμένη, για ελεγχόμενη επιβράδυνση μέσω του πεντάλ του γκαζιού. Ειδικά για το PEUGEOT e-208, το επίπεδο εξοπλισμού GT είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, και περιλαμβάνει: Αποκλειστικές ταπετσαρίες από Alcantara® 'Greval' Γκρι / Ύφασμα σε πλέξη 'Technique' με τρισδιάστατα εφέ & Μαύρο TEP, ζάντες αλουμινίου 17” με ειδικά διακοσμητικά ένθετα.