Μπορεί μαύρα σύννεφα να μαζεύτηκαν πάνω από το Θριάσιο Πεδίο μετά την κόκκινη κάρτα από την Κομισιόν που είδε η χώρα μας εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης στην αξιοποίηση του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, όπως αυτό περιγράφεται στην τέταρτη έκθεση στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής εποπτείας, ωστόσο το ίδιο δεν συμβαίνει με το Αεροδρόμιο της Αθήνας, με τη διοίκησή του να πλέει -καθ’ υπερβολή- σε πελάγη ευτυχίας, γράφει ο Φάνης Ζώης.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Μπορεί μαύρα σύννεφα να μαζεύτηκαν πάνω από το Θριάσιο Πεδίο μετά την κόκκινη κάρτα από την Κομισιόν που είδε η χώρα μας εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης στην αξιοποίηση του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, όπως αυτό περιγράφεται στην τέταρτη έκθεση στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής εποπτείας, ωστόσο το ίδιο δεν συμβαίνει με το Αεροδρόμιο της Αθήνας, με τη διοίκησή του να πλέει -καθ’ υπερβολή- σε πελάγη ευτυχίας. Η Ε.Ε. διαπιστώνει πρόοδο στην περίπτωση της πώλησης του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με τη διαδικασία στην καλύτερη περίπτωση να ολοκληρώνεται τον Απρίλιο και στη χειρότερη έως το τέλος του 2020, αρχές 2021.
Από τη στιγμή που επήλθε συμφωνία για το θέμα του Waiver, που είχε παγώσει για μήνες τη διαδικασία, η αποκρατικοποίηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ήταν βέβαιο ότι θα έτρεχε με καλούς ρυθμούς. Όπως επισημαίνεται λοιπόν στην έκθεση της Κομισιόν, μετά την υποβολή αρχικού ενδιαφέροντος από 10 επενδυτικά σχήματα στις 29 Οκτωβρίου 2019, βρίσκεται σε εξέλιξη η αξιολόγηση των προτάσεων.
Από εκεί και πέρα, αναμένεται από το ΤΑΙΠΕΔ να ορίσει εάν θα υπάρξει φάση μη δεσμευτικών προσφορών ή θα προχωρήσει απευθείας στη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί μια φάση μη δεσμευτικών προσφορών, αυτές αναμένεται να υποβληθούν μέχρι τον Απρίλιο του 2020 και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους. Σε περίπτωση που το ΤΑΙΠΕΔ προχωρήσει άμεσα στη φάση υποβολής προσφορών (Binding Offers Phase), οι προθεσμίες αναμένεται να έρθουν περίπου δύο μήνες νωρίτερα.
Μάλιστα, τα επόμενα βήματα για την πώληση του 30% του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» περιγράφονται, μεταξύ άλλων, στην έκθεση της Ε.Ε. για τη μεταμνημονιακή εποπτεία της Ελλάδας. Στην ενότητα για το πλάνο αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρεται ότι έως τις αρχές του 2020 θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές, με αποτέλεσμα το κλείσιμο της συναλλαγής έως τα τέλη του 2020.
Ως γνωστόν, η αντίστροφη μέτρηση για την πώληση του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ ξεκίνησε με τη συμμετοχή 10 ισχυρών επενδυτικών σχημάτων. Ο διαγκωνισμός μεγάλων ξένων ομίλων και εταιρειών διαχείρισης κεφαλαίων, με τζίρους δισεκατομμυρίων, αναμένεται να εκτινάξει τα έσοδα για το ΤΑΙΠΕΔ. Πολλοί εκτιμούν ότι το τίμημα θα «χτυπήσει» από 1 ως 1,5 δισ. ευρώ. Έτσι και του χρόνου, όπως και φέτος, από ό,τι φαίνεται, ο ΔΑΑ θα είναι αυτός που θα φέρει -εκτός απροόπτου- τα μεγαλύτερα χαμόγελα σε κυβέρνηση και Υπερταμείο!