Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2019 17:17

Η πρόταση της Boeing για τη νέα σεληνάκατο των ΗΠΑ

Η Boeing υπέβαλε την Τρίτη την πρότασή της στη NASA για τη σεληνάκατο (integrated Human Lander System- HLS) που θα μεταφέρει τους Αμερικανούς αστροναύτες στην επιφάνεια της Σελήνης και θα τους ξαναφέρει σε τροχιά στο πλαίσιο του προγράμματος «Άρτεμις».

Η Boeing υπέβαλε την Τρίτη την πρότασή της στη NASA για τη σεληνάκατο (integrated Human Lander System- HLS) που θα μεταφέρει τους Αμερικανούς αστροναύτες στην επιφάνεια της Σελήνης και θα τους ξαναφέρει σε τροχιά στο πλαίσιο του προγράμματος «Άρτεμις».

Η πρόταση της εταιρείας περιλαμβάνει την αποστολή του «Ascent Element» και του «Descent Element» σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη με μια εκτόξευση πυραύλου. Όπως τονίζει η Boeing, αυτό η προσέγγιση μειώνει την πολυπλοκότητα και τους κινδύνους που προκύπτουν από την αποστολή διαφορετικών τμημάτων με διαφορετικές εκτοξεύσεις, «επιτρέποντας μια επανδρωμένη προσελήνωση με μόνο 5 κρίσιμα για την αποστολή γεγονότα αντί για τα 11 ή παραπάνω που απαιτούν εναλλακτικές στρατηγικές».

Η σεληνάκατος της Boeing, επίσης, θα είναι σε θέση να μεταβεί από την τροχιά στην επιφάνεια της Σελήνης χωρίς επιπρόσθετο «επίπεδο μεταφοράς» (space tug), μειώνοντας περαιτέρω τις εκτοξεύσεις και απλοποιώντας (πάντα σύμφωνα με την εταιρεία) τη διαδικασία.

«Χρησιμοποιώντας τις μεταφορικές δυνατότητες του Space Launch System (SLS) Block 1B της NASA, αναπτύξαμε μια προσέγγιση “Λιγότερων Βημάτων προς τη Σελήνη» που ελαχιστοποιεί την πολυπλοκότητα της αποστολής, ενώ προσφέρει την πιο ασφαλή και πιο άμεση διαδρομή προς την επιφάνεια της Σελήνης» είπε ο Τζιμ Τσίλτον, αντιπρόεδρος (Space and Launch) της Boeing Defencse, Space & Security.

Το σχέδιο της Boeing βασίζεται στον πύραυλο SLS, που παράγεται στο Michoud Assembly Facility (MAF) της NASA. Επίσης, ο σχεδιασμός της σεληνακάτου, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι «ευέλικτος», παρέχοντας την ταχύτερη «οδό» προς τις σεληνιακές πτήσεις, ενώ παράλληλα αποτελεί μια «συμπαγή» πλατφόρμα ικανή να εξυπηρετήσει το πλήρες εύρος των εξερευνητικών αποστολών της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας. Το σκάφος αυτό θα μπορεί να προσδεθεί στον διαστημικό σταθμό Gateway ή απευθείας στο διαστημόπλοιο Orion της NASA, χωρίς να απαιτείται επιπλέον διαστημόπλοιο.

Το σχέδιο, τονίζει η εταιρεία, περιλαμβάνει καινοτομίες στους κινητήρες, τα συνθετικά υλικά και τα συστήματα αυτόματης προσγείωσης και συνάντησης. Κάποιες τεχνολογίες- κλειδιά βασίζονται στο διαστημόπλοιο CST-100 Starliner, που αναμένεται να παρουσιαστεί και δοκιμαστεί σε πτήση στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό τον Δεκέμβριο του 2019.