Πολιτιστικά
Παρασκευή, 08 Νοεμβρίου 2019 08:01

Joaquin Cortes: Ο βασιλιάς του Φλαμένκο επιστρέφει στην Αθήνα

Μια παράσταση δεν είναι αρκετή για τον βασιλιά του Φλαμένκο που επιστρέφει στην Αθήνα, στο κλειστό ολυμπιακό στάδιο Γαλατσίου. Έτσι, μετά από τη μεγάλη ζήτηση των εισιτηρίων για το Σάββατο 9 Νοεμβρίου, ο μοναδικός Joaquin Cortes θα συναρπάσει το κοινό με μια ακόμα παράσταση την Κυριακή 10 Νοεμβρίου, στο ξεκίνημα ενός νέου ταξιδιού συναισθημάτων.

Μια παράσταση δεν είναι αρκετή για τον βασιλιά του Φλαμένκο που επιστρέφει στην Αθήνα, στο κλειστό ολυμπιακό στάδιο Γαλατσίου (Βεΐκου). Έτσι, μετά από τη μεγάλη ζήτηση των εισιτηρίων για το Σάββατο 9 Νοεμβρίου, ο μοναδικός Joaquin Cortes θα συναρπάσει το κοινό με μια ακόμα παράσταση την Κυριακή 10 Νοεμβρίου, στο ξεκίνημα ενός νέου ταξιδιού συναισθημάτων κρατώντας την ουσία του χορού, την ψυχή.

Ο διάσημος χορευτής και χορογράφος δίνει την ψυχή του σε μία νέα εντυπωσιακή παράσταση που έχει τίτλο «Esencia», και το ελληνικό κοινό  έκανε sold out την πρώτη παράσταση που είχε ανακοινωθεί μερικούς μήνες πριν.

Όπως έχει πει: «Αν δεν μπορείς να νιώσεις το φλαμένκο δεν μπορείς και να το χορέψεις… Το φλαμένκο αποτελεί ξεχωριστή αυθεντική κουλτούρα, που ξεκίνησε από τα χαμηλότερα στρώματα της κοινωνίας και γι’ αυτό συγκινεί τους πάντες. Η τέχνη του φλαμένκο μπορεί να βελτιωθεί, αλλά ποτέ δεν μαθαίνεται. Γεννιέσαι μ’ αυτό το χάρισμα».

Ο Χοακίν Κορτές γεννήθηκε στην Κόρδοβα από οικογένεια Τσιγγάνων, μετακόμισε στη Μαδρίτη και σε ηλικία 12 ετών ξεκίνησε σπουδές χορού. Έγινε δεκτός στο Εθνικό Ισπανικό Μπαλέτο σε ηλικία 15 ετών και σύντομα προωθήθηκε ως σόλο καλλιτέχνης. Αφού εγκατέλειψε το Εθνικό Μπαλέτο, συμμετείχε σε διάφορες παραστάσεις δίπλα σε εξαιρετικές προσωπικότητες, όπως η Maya Plisetskaya, η Silvie Guillem και ο Peter Schauffuss.

Το 1992, μετά από μια παράσταση στο Θέατρο Champs-Elysées στο Παρίσι, έφτιαξε τη δική του εταιρεία: Μπαλέτο Φλαμένκο Joaquin Cortes. Έκανε πρεμιέρα με την παράσταση «Cibayν» -που στα τσιγγάνικα σημαίνει «όμορφη», και χαρακτηρίστηκε αριστούργημα από τους περισσότερους παραδοσιακούς χορευτές φλαμένκο –με πάθος, ένταση και λεπτομέρειες μοναδικής ομορφιάς.

Η δεύτερη παράσταση που ανέβασε ήταν το «Gipsy Passion» (Τσιγγάνικο Πάθος), η οποία έκανε πρεμιέρα το 1995 στο Θέατρο Albéniz στη Μαδρίτη και την παρακολούθησαν πάνω από 1 εκατομμύριο άνθρωποι. Η περιοδεία διήρκεσε 4 χρόνια και παίχτηκε σε πάνω από 30 χώρες και στις 5 ηπείρους. 

Το 1996 σύστησε την Aida Gomez ως guest καλλιτέχνη -μετέπειτα έγινε γνωστή ως Διευθύντρια του Εθνικού Ισπανικού Μπαλέτου.

Τον Ιανουάριο του 1999 μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όπου ήρθε σε επαφή με άλλες μουσικοχορευτικές τάσεις και ξεκίνησε συνεργασία με τη γνωστή χορογράφο Debbie Allen. Μαζί εργάστηκαν για την τελετή των 71ων Βραβείων Όσκαρ.

Ο Κορτές στήριξε οικονομικά πολλά φιλανθρωπικά ιδρύματα και εμφανίστηκε στις εκδηλώσεις τους σε μέρη, όπως το Royal Albert Hall του Λονδίνου, στην τελετή του γκαλά Charity Hope και στο Fashion Rocks γκαλά. Εμφανίστηκε και σε ένα γκαλά του Λευκού Οίκου στις 15 Σεπτεμβρίου για τον εορτασμό του Μήνα Ισπανικής Κληρονομιάς στις ΗΠΑ. Από τότε, μέχρι και σήμερα, συνεχίζει να παρουσιάζει σπουδαίες παραστάσεις σε όλο τον κόσμο. Ο Κορτές ήταν, επίσης, πρωταγωνιστής σε πολλές καμπάνιες διάσημων προϊόντων. Προτάθηκε για Πρεσβευτής των τσιγγάνων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Προσκλήθηκε σε μια συνάντηση στις Βρυξέλλες και απηύθυνε έναν παθιασμένο λόγο, εκφράζοντας τα βαθιά του αισθήματα για τους τσιγγάνους.

Ο Χοακίν Κορτές  έχει αφήσει στο φλαμένκο τη δική του σφραγίδα -ένα μοναδικό στυλ, που το αποκαλεί «μίξη» και γεμίζει με διάφορες επιρροές μέσα από μια διαρκή αναζήτηση της ταυτότητάς του. Όπως λέει: «Η γυναίκα της ζωής μου ήταν ανέκαθεν ο χορός»..

Η νέα του παράσταση, «Esencia», με 40 συντελεστές, μουσικούς και  χορευτές, εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια και μοναδικές βιντεοπροβολές, υπόσχεται να εντυπωσιάσει.  Όπως έχει πει: «Ένας χορευτής δημιουργεί, κυρίως, για την ανάγκη του να επικοινωνήσει με τους άλλους, με το κοινό. Δημιουργεί για τους ανθρώπους που αγαπούν το ταξίδι και τους αρέσει να μαθαίνουν νέους τρόπους επικοινωνίας...».

naftemporiki.gr