Ούτε τον λόγο τους δεν μπορούν να τηρήσουν, παρότι έχουν δεσμευτεί να μην πιουν αλκοόλ στην έξοδο, σε μια μεγάλη τους μερίδα οι Έλληνες οι οποίοι βρέθηκαν στο τιμόνι του αυτοκινήτου, παρά τους συνεχείς ελέγχους της Τροχαίας και την αυστηροποίηση του ΚΟΚ, ζαλισμένοι από το ποτό, γράφει ο Φάνης Ζώης.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Ούτε τον λόγο τους δεν μπορούν να τηρήσουν, παρότι έχουν δεσμευτεί να μην πιουν αλκοόλ στην έξοδο, σε μια μεγάλη τους μερίδα οι Έλληνες οι οποίοι βρέθηκαν στο τιμόνι του αυτοκινήτου, παρά τους συνεχείς ελέγχους της Τροχαίας και την αυστηροποίηση του ΚΟΚ, ζαλισμένοι από το ποτό.
Το περασμένο, εορταστικό διήμερο (25 και 26 Οκτωβρίου) ήταν ενδεικτικό για όσους έμειναν στην πρωτεύουσα, καθώς η ΕΛΑΣ εξαπέλυσε σαφάρι ελέγχων με στόχο την εξάλειψη του φαινομένου των οδηγών που... τρεκλίζουν. Τα αποτελέσματα έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», είναι απογοητευτικά, αφού έπειτα από ενημέρωση -για μη κατανάλωση αλκοόλ το βράδυ της ίδιας ημέρας- σε περίπου 2.500 οδηγοί, το 17% αυτών δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Αυτό σημαίνει ότι ένας στους έξι, ενώ ενημερώθηκε και δεσμεύτηκε να μην πιει κάποιο ποτό εάν πρόκειται να οδηγήσει, δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Το 75% των οδηγών που δεν τήρησαν τη δέσμευσή τους ήταν άνδρες και το υπόλοιπο ποσοστό γυναίκες.
Μάλιστα, οι εθελοντές του Ινστιτούτου είχαν προτρέψει τους οδηγούς κατά την ενημέρωσή τους ότι αν θα άλλαζαν γνώμη κατά τη διάρκεια της εξόδου τους, να επιλέξουν να πάνε στο σπίτι τους με ταξί ή με κάποιο φίλο τους που δεν θα έκανε χρήση αλκοόλ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι περισσότεροι «ασυνεπείς» οδηγοί εντοπίστηκαν στην Αμαλιάδα, την Ορεστιάδα, το Ρέθυμνο και τη Φλώρινα.
Ενθαρρυντικό είναι ότι οι οδηγοί που δεν κατανάλωσαν καθόλου αλκοόλ και είχαν αναλάβει την υποχρέωση να είναι οι οδηγοί της παρέας, ανήκαν στις πιο νεαρές ηλικίες, δείχνοντας ότι ο νεαρός οδηγός έχει περισσότερη οδική παιδεία. Ωστόσο, το αποτέλεσμα της έρευνας συνεχίζει να προβληματίζει, καθώς οι ηλικίες όσων βρέθηκαν πάνω από τα επιτρεπτά όρια κυμαίνονταν από 30 έως 48 ετών.
Ενδεικτικά του αποτελέσματος που έχει η οδήγηση με την κατανάλωση αλκοόλ είναι ότι: με κόκκινο πέρασαν 19 οδηγοί, με «πατημένο» το γκάζι «συνελήφθησαν» 204 οδηγοί, χωρίς κράνος 42 δικυκλιστές, χωρίς ζώνη ασφαλείας 22 οδηγοί και 29 άτομα οδηγούσαν ανασφάλιστο όχημα. Από τους παραπάνω ελέγχους διαπιστώθηκε ότι με διάθεση πολυλογίας εντοπίστηκαν 22 οδηγοί που έκαναν χρήση του κινητού τους τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Το περασμένο τριήμερο «οδήγησε» σε ακινητοποίηση 228 οχημάτων από την Τροχαία με αφαίρεση 304 πινακίδων κυκλοφορίας, 110 διπλωμάτων και 159 αδειών κυκλοφορίας. Είναι γνωστό ότι το αλκοόλ και η οδήγηση δεν πάνε μαζί. Άλλωστε, η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ αποτελεί την κύρια αιτία τροχαίων δυστυχημάτων, καθώς ένας στους τέσσερις θανάτους οφείλεται αποκλειστικά σε αυτόν τον παράγοντα. Το ενθαρρυντικό είναι ότι η νεολαία έχει αρχίσει σιγά σιγά να το καταλαβαίνει!