ΣΤΗΝ «ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ» ορισμένων λεωφορειολωρίδων, που δεν θεωρούνται αποτελεσματικές πρόκειται να προχωρήσει ο ΟΑΣΑ στις αρχές του νέου έτους.
Κύκλοι του Οργανισμού επισημαίνουν ότι, για την εξασφάλιση της επιτυχίας μιας λεωφορειολωρίδας απαραίτητες είναι προϋποθέσεις όπως, η διέλευση τουλάχιστον 20 λεωφορείων την ώρα, οι επιβάτες των διερχόμενων λεωφορείων να είναι περισσότεροι αριθμητικά από τους επιβάτες των Ι.Χ. και των ταξί που διέρχονται τους παράλληλους δρόμους και να υπάρχει επαρκής αστυνόμευση.
Θεωρητικά, μια λεωφορειολωρίδα μπορεί να μεταφέρει έως και 5.000 επιβάτες ανά ώρα αιχμής (ή 80 άτομα ανά λεωφορείο), τη στιγμή που η χωρητικότητα των Ι.Χ. και ταξί περιορίζεται στα 750 άτομα, στην πράξη όμως η πραγματική χωρητικότητα είναι σαφώς περιορισμένη λόγω του γενικότερου κυκλοφοριακού προβλήματος της πρωτεύουσας, που εκτός από εκνευρισμό προκαλεί καθυστερήσεις και στην εκτέλεση των δρομολογίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επανεξετάζονται λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας, όπως αυτή που λειτουργεί στην άνοδο της Βασ. Κωνσταντίνου. Λόγω των πολλών δεξιών στροφών τα διερχόμενα λεωφορεία καθυστερούν σε τέτοιο βαθμό που τελικά η λωρίδα δεν λειτουργεί όσο αποτελεσματικά περίμεναν οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ.
Προβληματική χαρακτηρίζεται επίσης και η λωρίδα της Χαρ. Τρικούπη, η οποία ωστόσο αναμένεται να μην καταργηθεί, αφού η λειτουργία της εξάλειψε στην πράξη μερικές δεκάδες θέσεις παράνομης στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Μάλιστα στελέχη του ΟΑΣΑ παρατηρούσαν πως με αυτό τον τρόπο μεγάλωσε το ωφέλιμο πλάτος του δρόμου. Ακόμη για το 2008, πέρα από τις όποιες διορθωτικού χαρακτήρα παρεμβάσεις, προβλέπεται η επέκταση του δικτύου με 6 χλμ. λεωφορειολωρίδων στη λεωφ. Θησέως στην Καλλιθέα, την Εθνάρχου Μακαρίου στο Περιστέρι, και την Ηπείρου στην Αθήνα.
Τέλος μέσα στις δράσεις του ΟΑΣΑ περιλαμβάνεται η «τροφοδότηση» με λεωφορειακές γραμμές της διαδρομής του μετρό που θα διακοπεί από τον σταθμό «Εθνική Αμυνα» έως το αεροδρόμιο από το Φεβρουάριο.
Οι σκέψεις για μερική λειτουργία της γραμμής από το αεροδρόμιο έως και τη Δουκ. Πλακεντίας δεν μπορούν να υλοποιηθούν, αφού εξαιτίας των έργων δεν θα είναι δυνατή η επίβλεψη των δρομολογίων από το κέντρο ελέγχου λειτουργίας του μετρό.
Η διακοπή της λειτουργίας του μετρό από το Χολαργό έως το Αεροδρόμιο αναμένεται να διαρκέσει έξι μήνες, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα κατασκευής του κελύφους του σταθμού της Αγίας Παρασκευής.
Σημειώνεται ότι, από το Φεβρουάριο αναμένεται και η πιλοτική δίωρη νυχτερινή λειτουργία του μετρό, κατά την οποία θα παραμένουν ανοιχτοί οι σταθμοί που παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση.
Πάντως η κατασκευή των τριών σταθμών που λείπουν από το τμήμα Εθνική Αμυνα-Δουκίσσης Πλακεντίας, το οποίο λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2004 ξεκίνησε με μεγάλη καθυστέρηση. Η σύμβαση με τον ανάδοχο υπογράφηκε τον περασμένο Μάρτιο.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει τη λειτουργία του σταθμού στο Νομισματοκοπείο το καλοκαίρι του 2008. Στο Χολαργό υπάρχουν ήδη καθυστερήσεις, καθώς βρέθηκαν αρχαία, ενώ η κατασκευή του σταθμού της Αγίας Παρασκευής χαρακτηρίζεται δύσκολη.